Jízda na neutrál

Témata společná pro diesel i benzín a všeobecný pokec kolem motorů
tokin
Příspěvky: 132
Registrován: 22 led 2006, 11:47
Bydliště: Rakovník

Jízda na neutrál

Příspěvek od tokin »

Chlapi, jaký máte názor na jízdu s kopce na neutrál versus spotřeba? Pokud pominu, že je to neřidičské, ušetří se touto cestou nějaký ten litřík či to motoru spíše škodí?? Toto téma jsem probíral již na Renbau ale názory se dosti různí.
Opel Astra1,6 16V,ABS,klima....
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda na neutrál

Příspěvek od Vojta »

tokin píše:Chlapi, jaký máte názor na jízdu s kopce na neutrál versus spotřeba? Pokud pominu, že je to neřidičské, ušetří se touto cestou nějaký ten litřík či to motoru spíše škodí?? Toto téma jsem probíral již na Renbau ale názory se dosti různí.
při neutrálu ti to žere cca 0,6 (diesel) až 1,5 (benzín), nejlepší je zařadit 5 a pustit plyn, to jedeš uplně zadarmo, maximálně trocu přidávat plyn aby to nebrzdil motor
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6551
Registrován: 21 led 2006, 13:03
Bydliště: Ústecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milosh »

neutral bere litr na sto, overeno nekolika auty, zarazena rychlost je samozrejme "zdarma". to je taky overena vec !!!
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6551
Registrován: 21 led 2006, 13:03
Bydliště: Ústecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milosh »

Tokine, mrkni sem, tady uz se to probiralo :wink:

https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=445
tokin
Příspěvky: 132
Registrován: 22 led 2006, 11:47
Bydliště: Rakovník

Příspěvek od tokin »

Hm, zajímavá debata u kolegů, asi mají pravdu, setkal jsem se s tímto názorem i jinde, mě spíše šlo o to, zda motor touto jízdou s kopce se zařazenou rychlostí a bez plynu netrpí. Podle debat tam rozjetých to není zcela jednoznačné ale spíše se přiklání k názoru že ne.
Opel Astra1,6 16V,ABS,klima....
Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vojta »

milosh píše:neutral bere litr na sto, overeno nekolika auty, zarazena rychlost je samozrejme "zdarma". to je taky overena vec !!!
a když stojíš tak cca to samý za hodinu
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 870
Registrován: 22 led 2006, 18:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda na neutrál

Příspěvek od Oťas »

tokin píše:Chlapi, jaký máte názor na jízdu s kopce na neutrál versus spotřeba? Pokud pominu, že je to neřidičské, ušetří se touto cestou nějaký ten litřík či to motoru spíše škodí?? Toto téma jsem probíral již na Renbau ale názory se dosti různí.
Musíš jet s kvaltem z kopce, ale takovým, aby otáčky byly vyšší jak cca 1200 ot/min....pak to nebere nic.
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Uživatelský avatar
Vojta
Příspěvky: 8053
Registrován: 25 led 2006, 12:39
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Jízda na neutrál

Příspěvek od Vojta »

Oťas píše:
tokin píše:Chlapi, jaký máte názor na jízdu s kopce na neutrál versus spotřeba? Pokud pominu, že je to neřidičské, ušetří se touto cestou nějaký ten litřík či to motoru spíše škodí?? Toto téma jsem probíral již na Renbau ale názory se dosti různí.
Musíš jet s kvaltem z kopce, ale takovým, aby otáčky byly vyšší jak cca 1200 ot/min....pak to nebere nic.
přesněji: musíš bejt nad otáčkama volnoběhu.....
Zprávy prosím pouze emailem na info zavináč doopla.cz
_________________
Astra G 3dv. Z16XE Automat
Astra G 3dv. Z20LET OPC

DoOpla.cz – Opel originální díly, příslušenství a oleje Opel
Skoky
Příspěvky: 27
Registrován: 12 úno 2006, 22:48
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Skoky »

Chtěl bych se zeptat proč při zařazené pětce to žere míň když to má větší otáčky. Snad čím větší otáčky tím větší spotřeba. Dík za odpověd
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 6551
Registrován: 21 led 2006, 13:03
Bydliště: Ústecko
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od milosh »

Skoky píše:Chtěl bych se zeptat proč při zařazené pětce to žere míň když to má větší otáčky. Snad čím větší otáčky tím větší spotřeba. Dík za odpověd
Ale jen kdyz slapes na plyn,ne? :wink:
Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 870
Registrován: 22 led 2006, 18:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oťas »

Skoky píše:Chtěl bych se zeptat proč při zařazené pětce to žere míň když to má větší otáčky. Snad čím větší otáčky tím větší spotřeba. Dík za odpověd
Při pětce máš vždycky nižší otáčky při stejné rychlosti než na ostatní kvalty.Ale tady se bavíme o spotřebě z kopce - jestli jet s kvaltem,nebo na neutrál.
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To jo, ale když mám neutrál tak jedu na volnoběh. A když si dám pětku a nechám plyn na pokoji tak mi motor brzí auto tak musím mu trochu šlápnout abych jel, a tím pádem se dostanu do vyších otáček.
Skoky
Příspěvky: 27
Registrován: 12 úno 2006, 22:48
Bydliště: Český Těšín

Příspěvek od Skoky »

omlouvám se ale nebyl jsem přihlášený tak tam jsem jako anonim :)
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:To jo, ale když mám neutrál tak jedu na volnoběh. A když si dám pětku a nechám plyn na pokoji tak mi motor brzí auto tak musím mu trochu šlápnout abych jel, a tím pádem se dostanu do vyších otáček.
Pořád jsi nepochopil očem je řeč. Tak znova : Pojedu z kopce, tak co je úspornější??? Dát neutrál, nebo nechat kvalt??? Samozřejmě nechat kvalt, protože pokud jsou otáčky vyšší, než jsou volnoběžné, tal si to nevezme ani kapku béňa a je jedno jestli má motor 1500, nebo 3000 otáček, pořád bere 0,00l/100km..... jasný???
Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 870
Registrován: 22 led 2006, 18:31
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Oťas »

sorry, ten anonym jsem já....:-)
Astra G hatchback, r.v.2000, Z16XE, klima, ABS, zaslepen EGR. 4x airbag, nyní čočky (xenony).odvětrání motoru zvlášť do nádoby,po uzamčení automatické zavření oken,rádio VDO Dayton CD 2304 MP3 4x50W
Astra H 1.9 CDTI 88kW ..... chip na 104,3kW
Odpovědět