Rucni brzda

Brzdy, tlumiče, výfuk, prostě o všem co je pod autem.

Moderátoři: Honz@, AstraMan, Radoš 92

Odpovědět
Uživatelský avatar
Slawat77
Příspěvky: 261
Registrován: 12 srp 2007, 15:15

Rucni brzda

Příspěvek od Slawat77 » 28 lis 2007, 17:44

zdravim,ted jak zaclo prituhovat rano,tak se mi stava ze kdyz zatahnu rucni brzdu,a pak ji zase povolim,tak to nekde visi,povoli,ale ne uplne,na rozjezd je to znat,a cca po 5km je to ok.Nemel nekdo podobny problem?diky za odpovedi

Reklama
 

Uživatelský avatar
green
Příspěvky: 432
Registrován: 27 kvě 2007, 20:19
Bydliště: Štatl, Velká Morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od green » 28 lis 2007, 17:56

Obecně se doporučuje v zimním období ruční brzdu nepoužívat, ale zabezpečit vozidlo zařazením rychl. stupně 8)
"je lepší ztratit na silnici vteřinu, než ve vteřině život"
Opel Astra G, caravan, 1,6 16V, 74kW, 1998
na důchod: (o\_/o)
http://www.astra-g.cz/forum///viewtopic ... 4032#84032

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Re: Rucni brzda

Příspěvek od AstraMan » 28 lis 2007, 18:09

Slawat77 píše:zdravim,ted jak zaclo prituhovat rano,tak se mi stava ze kdyz zatahnu rucni brzdu,a pak ji zase povolim,tak to nekde visi,povoli,ale ne uplne,na rozjezd je to znat,a cca po 5km je to ok.Nemel nekdo podobny problem?diky za odpovedi
Mě se toto stávalo dost často... Tak se vše prostříklo a bylo na čas klid ( PODOTÝKÁM ŽE NA ZAPARKOVÁNÍ RUČNÍ BRZDU NEPOUŽÍVÁM, JEN NA BLBNUTÍ ČI VÝMĚNU KOL NA AUTĚ )... :wink:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Uživatelský avatar
AstraMan
Moderátor
Příspěvky: 7876
Registrován: 06 dub 2006, 20:07
Bydliště: Kolín

Příspěvek od AstraMan » 28 lis 2007, 18:11

Jinak pokud by se problém pak objevil znova, tak to dej do servisu. Tam mě to něčím promázly a zatím v poho, tak uvidím jak dlouho to od nich vydrží. Jinak pokud by se problémy objevily o5, tak bych hledal chybu v mechanizmu :wink:
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV.
My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV.
My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!

Uživatelský avatar
Cabuko
Příspěvky: 104
Registrován: 30 dub 2007, 16:16
Bydliště: Praha

Příspěvek od Cabuko » 28 lis 2007, 19:07

a co mam robit, ked parkujem v kopci vzdy doma pred barakom? tam asi zaradenie stupne nepomoze :(

Uživatelský avatar
spermin
Příspěvky: 3499
Registrován: 16 led 2007, 10:21
Bydliště: OSTRAVSKO

Příspěvek od spermin » 28 lis 2007, 19:18

Cabuko píše:a co mam robit, ked parkujem v kopci vzdy doma pred barakom? tam asi zaradenie stupne nepomoze :(
stát z kopce s otočenými koly do pangejtu a lepší je fakt bez brzdy se zařazenou zpátečkou. Popř. vozit klín.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic

ANTIMON
Příspěvky: 58
Registrován: 03 kvě 2007, 20:58
Bydliště: KOUSEK OD PŘEROVA

Příspěvek od ANTIMON » 28 lis 2007, 20:32

To samé jsem měl na Zafiře.Jak přituhlo tak lanko zůstalo kouslé.Nakonec to vyřešil druhý lanovod.Co máš?Kotouče nebo bubny?

PepaS
Příspěvky: 223
Registrován: 10 říj 2007, 06:36
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od PepaS » 28 lis 2007, 20:59

se Skodovkou 125 jsem parkoval v zimne a v mirnem kopci tak, ze jsem si najel k obrubniku a natocil k nemu predni kola. Pak pustil a obrubnik zafungoval jako klin. K pneu asi nebylo moc setrne...
Astra G Caravan Z16XE 2004
http://www.PepaS.cz - opravuji "nesvítící" displeje palubních počítačů MID a až přejdete na Astru-H či Zafiru-B, tak zase pro Vás něco budu mít

Uživatelský avatar
Slawat77
Příspěvky: 261
Registrován: 12 srp 2007, 15:15

Příspěvek od Slawat77 » 28 lis 2007, 21:18

Tak koukam ze nejsem seam :lol: Mam 4x kotouc.A rucni brzdu potrebuju po vyjeti ze dvora,protoze nechavam nastartovane auto,a jdu zavrit vrata.Jinak k parkovani ji nepouzivam vubec.Protse ji zatahnu na 30 vterin,a pak uz se to nekde zasekne.A jinak diky za odpovedi :!:

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 20 pro 2006, 00:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 28 lis 2007, 21:27

lanko ruční brzdy je z velké části schované v bovdenu (lanovodu). Bovden končí kousek před bubnem a pak vede nechráněné asi 10cm v takové zahnuté jamce. Tam většinou bývá kámen úrazu. je tam špína bordel prach. Doporučuju povolit lanko na štelovacím šroubu a v tom úseku pak vyčistit a následně promazat vazelínou. Bez očištění to bude fungovat jen chvíli s očištěním podstatně déle. Je to nejlepší řešení. To nechráněné lanko je nejlíp přístupné po sundání kola (zadního :wink: )
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Uživatelský avatar
veski
Příspěvky: 220
Registrován: 05 kvě 2007, 10:28
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od veski » 28 lis 2007, 21:28

Ono to bude i tím, že se málo používá. Já ji na parkování nepoužívám, ale snažím se každou jízdu ji zatáhnout a povolit. Prostě aby lanko pravidelně chodilo.
9/99, 1.6 16V (X16XEL), Caravan, Edice 100

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 20 pro 2006, 00:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 28 lis 2007, 21:30

jasně, pokud ji málo "protahuješ", špína se nanáší a nanáší a pak po delší době zatáhneš a natlačí se kde nemá....
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Salám
Příspěvky: 1568
Registrován: 26 čer 2006, 14:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Salám » 28 lis 2007, 21:41

Já zatahuju při každém parkování a skoro při každé zastávce na světelné křižovatce a takové problémy vůbec nemám :wink:
co vy s těma autama pořád děláte :twisted:

Frydex
Příspěvky: 5540
Registrován: 20 pro 2006, 00:37
Bydliště: Ostrava jak Cyp
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Frydex » 28 lis 2007, 21:43

na křižovatce ? při parkování ?.... to vůbec neznám..... ježííš na křižovatce.... no.. to je asi zvyk. Já ji mám na blbnutí... :lol:
Moje Astrina 1,7DTi
Obrázek Přišel jsem, viděl jsem, zůstal jsem....
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."

Radoš 92
Moderátor
Příspěvky: 8697
Registrován: 27 úno 2007, 01:08
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Radoš 92 » 29 lis 2007, 01:21

Pánové, ruční brzda by se měla zatoahovat a to zejména, jsou-li na autě zadní kotoučové brzdy. Při bzdění pedálem nedříva nastupuje předek a potom zadek. Tím, že ruční brzdu používáte, tak zabraňujete tomu, aby zatuhly zadní kopyta, jelikož ručka je pěkně prohýbe. Já zatahuju taky při každém stání, a není s tím problém... Ale s tím lankem je to pravda, to jsem si taky teď před zimou nechal pekně promazat.....
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER . . . . Opel Astra G 1.8 | X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi | Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC | Z20LET
Předchozí: ]Opel Astra G 2.0 Di| X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4 | Z14XE

Odpovědět