Právě je 24 črc 2019, 04:26





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
PříspěvekNapsal: 05 bře 2011, 22:20 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 čer 2010, 00:53
Příspěvky: 19
Chtěl bych poprosit o radu.mám vectru z roku 1998 najeto 230 000 a nějak blbne.
Začnu událostí starou 3/4 roku, když jsme s rodinou chtěli vyrazit na dovolenou po výměně všech filtrů a náplní ,ale auto že ne.rozsvítíla se kontrolka motoru a padlo to do nouzáku.tak jsem to otočil a začal bádat.vyměnil všechny podtlakové trubky za nové ale bez zlepšení.nějakou dedukcí jsem došel až k vyvěvě.moc nedávala, tak jsem druhý den vyrazil ku praze a koupil jinou, ne novou.auto bylo jak vyměněný.dovolená ok, 3200 km bez problémů i s dvěma motorkama na vleku, ale pak to začalo blbnout moc a z nouzáku už to nechtělo,tak jsem koupil na aukru diagnostiku a napích to a zjistil že je vadná váha vzduchu tak jsem ji koupil u autokelly cca za 2000,- bylo to lepší ale při stání na volnoběh třaba na světlech se to zase rozsvítilo ale po rozjezdu a vytočení motoru na otáčky kdy by turbo mělo jet na max to zhaslo a jelo bez problémů až do dalšího delsího zastavení .
Po čase to začalo psát chybný ovládací ventil EGR ventilu.zjistil jsem že to je jeden z těch co jsou u baterky tak jsem hadice i elektriku prohodil mezi sebou.nevim jestli je do správně ale funkovalo to.ale závada pokračuje jen k svícení za vonoběhu se přidalo svícení při dlouhé a monotóní jizdě zakoukoli rychlostí.když se jede ne po dálnici tak je klid.tak jsem bádal dál a zjistil jsem že auto slabě dobíjí (13,00V-13,20V) ale na svorce alternátoru je 14,3V takže jsem vyměnil kostry z barerky na kastli a motor a dobíjení v pořádku.kontrolka zhaslá a motor jede.ale jen na týden.auto začalo špatně startoval.rozkašlává se jeden dva válce a až po 10 vteřinovým startování se rozeběhně dobře ale někdy se neudrží a musím startoval znovu na volnoběh to po krátké chvilce začne bíle pohulovat po ujetí 100m přestane hulit dokud nezastavim pak zase začne ale ne hned ale až po chvilce. a začalo to psát chybu 0100 což jak jsem zhruba přeložil je nesprávná informace z váhy vzduchu.
otázky:
1,čím by bylo to hulení, tak to divně smrdí, vstřik asi nekape protože naposlech je to tiché bez cvakání.
2, může váha vydržet jen půl roku?
3,jde a má cenu zaslepovat EGR kterej je projistotu vyčištěnej ale diag ho nikdy nepsala.když zaslepit tak jak nikde jsem to nenašel jen o tom každej mluví ale nic konkrétního.
4,nemůže to být čepradlem?ikdyž bych byl nerad.

Zítra pro jistotu vyčistím ty klapky co jsou na sání, někde tady na foru jsem vyděl fotky jak se to dovede zakarbonovat a 100% to mám taky tak.ale tam asi závada nebude.
Ještě jsem chtěl poděkovat za toto forum protože bez něj bych byl s autem nazačátku nebo by si nějaký servis pěkně vydělal.
i když už několikrát jsem měl touhu to vzdát a zajet k dennymu a dát mu to.ale pak jsem to dal nějak dohromady ale jsednou tak stejně skoncí :D

_________________
Vecta 2,0 DTI
Corsa 1,5 D
Nissan Patrol GR


Nahoru
 Profil  
 

PříspěvekNapsal: 06 bře 2011, 11:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2872
Bydliště: Ostrava
Zkusím odpovědět alespoň na něco.
To, že jsi přehodil solenoidy mezi sebou je sice hezké, ale není to řešení. Něco se ti změnilo, ale dál jsi nezjišťoval, nebo nenapsal, jak jsi postupoval dál. Jestliže jsi prohodil ty ventily ( a teď jen filozofuju, jeden ventil na EGR, druhý škrtící klapka?),to je běžný postup, ale nemůžeš přece přehazovat konektory, co potom jednotka ovládá?? To musí být zmatek, ne?
Psal jsi, že máš diagnostiku, takže udělej test akčních členů. Tam si funkci ověříš.
Váha z kelly, jaká? Prodávají i starline, nebo co já vím co, ale dej tam váhu, co tam patří!!! A jestli je to postavené pro Bosch, tak Bosch!!
Bílý kouř z výfuku, nespálená nafta. To klidně může být EGR. Než se rozběhne turbo, EGR se otevře a doplňuje chybějící vzduch do sání ( nebudu tady rozebírat , co je to za "vzduch", kolem EGRu je tady toho fakt hodně a ne jen plky, jak se ti možná zdálo) . Jestli se neotevře, pak to i škytá a dýmý jako prase.
EGR nezaslepíš. Když zaslepíš, bude svítit kontrolka. Co MAP, vyčištěn??
EGR zmiňuješ hned na začátku, že tam byla chyba. Řešil jsi elektromagnetický ovladač, ale jak to vypadá se samotným ventilem, to, že je čistý, neznamená že je funkční. Asi máš ten typ ovládaný podtlakem, takže drží podtlak? Nejsou podtlakové hadičky zaneřáděné sajrajtem, když už jsi měnil tu vakuovku??
Čerpadlo to asi nebude, diagnostika ti hlásí chybu, tak se na ní zaměř.
A ano váha klidně může odejít po půl roce. Je to jen elektronika a nevím, co jsi to koupil.

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011, 11:49 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 čer 2010, 00:53
Příspěvky: 19
Ty ventily ovládaj opravdu to co jsi říkal a já přehodil jak hadice tak kabely takže ten co olvádal egr je teď na klapku a obráceně.egr přestal hlásit chybu takže (mě teď došlo) ho musím vyměnit protože teď je ten špatný na klapce.
Zkusím diagnostikovat ty akční členy.

Váha je od starline je to VV 013 (nevim jestli půjde odkaz-http://autokelly.cz/#PATH=3761801;97;144814;174734;7291866;7291906;7291909|CT=5|PCT=4|CUR=0|PGS=20|PT=0|PDID=1648694|PVT=1|SHT=0|SD=0|ST=0|LNG=0| )

Erg jsem čistil a zkoušel a membrána drží a podtlavové hadice jsou všechny nové.takže ucpané by to nemělo být.
Přiznám se že nevim jak vypadá a kde je MAP senzor.

_________________
Vecta 2,0 DTI
Corsa 1,5 D
Nissan Patrol GR


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011, 12:11 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2008, 16:20
Příspěvky: 3291
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Zkus raději váhu Bosch.Starline jsem z deseti devět vracel.protože měly hodnoty totálně mimo.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011, 12:13 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 čer 2010, 00:53
Příspěvky: 19
ok objednám ji.
poraď mě prosím kde je ten MAP abych to vyčistil.

_________________
Vecta 2,0 DTI
Corsa 1,5 D
Nissan Patrol GR


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011, 12:18 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 06 pro 2008, 16:20
Příspěvky: 3291
Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
Senzor tlaku v sacím potrubí je zepředu na vrchní části sacího potrubí vpravo.Stojím.li před vozem.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011, 16:59 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2872
Bydliště: Ostrava
Vidím že informací už se ti sešlo dost, takže až budeš vědět něco víc, ozvi se. 8)

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011, 18:08 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 lis 2010, 10:42
Příspěvky: 104
Bydliště: Králíky
Zdar, mám dotaz. Když je všechno vypnutý a vytátnu hadičku od egr nebo i jiné je možné že když zkusím z té hadičky sát nebo do ní fouknout že to jde přes solenoid prosát nebo profouknout? dělají to všechny tři. To by pak tam neměli smysl.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011, 18:54 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2872
Bydliště: Ostrava
Takhle to ale při provozu nefunguje :D . Ty to bez štrumu profoukneš, protože tam máš , tak jako my, solenoidy " s odfukem". Ty se takhle bez napětí chovají.
Tzn takhle nic nezjistíš, pouze znejistíš :lol:

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011, 19:12 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 lis 2010, 10:42
Příspěvky: 104
Bydliště: Králíky
A jak nebo na čem změřím podtlak? kam ten budík napojit. Už my z toho auta hrabe. Dobýjí na max. 13,3v , píská řemen, rosvěcí se auto s klíčem takže ten můj špatnej EGR. A peníze nemám. To je nejhorší auto co jsem kdy měl.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011, 20:04 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2872
Bydliště: Ostrava
Ohledně měření ti moc neporadím, ale jsou na to měřáky. Co ti můžu poradit porovnávací metodou,je to, že po odpojení výstupní hadičky z jakéhokoli ventilu se zacpáním toho výstupu vyzkouší prstem podtlak, ale to je metoda, co?? :lol:
To že nemáš prachy nazbyt chápu, ale to asi až tak s Géčkem nesouvisí, že?
Takže jestli ti můžu pomoct, tak se projedeš na zájezd do Ostravy, děcka s babou vypereš do ZOO na vycházku a my se mrknem autu na zoubek :mrgreen:
No a jestli VÍŠ, že je EGR mrtev, tak měřením podtlaku nic nevyřešíš :(

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011, 20:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 20 lis 2010, 10:42
Příspěvky: 104
Bydliště: Králíky
Díky za radu a pěknou nabídku. Až našetřím tak dám vědět a třeba se i stavím.


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011, 23:22 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 čer 2010, 00:53
Příspěvky: 19
tak jsem dnes vyčistil sání a klapky.byl to teda humus.
auto jede o poznání lépe.téměř se ztratil turbo efekt a jde to pěkně odspoda.dřív to zatáhlo až od 2500 ot/min
a ted to jde naplno od cca 2100.
nicméně závady přetrvávaj.špatné starty a bílej kouř.a při při volnoběhu a hned po startu svítí závada.za jízdy je klid a jede to supr.
Přidám foto čištění.
zítra objednám váhu od bosche a uvidíme zda to už pojede.


Přílohy:
DSC00187.JPG
DSC00187.JPG [ 187.4 KiB | Zobrazeno 4970 krát ]
DSC00186.JPG
DSC00186.JPG [ 163.96 KiB | Zobrazeno 4970 krát ]
DSC00191.JPG
DSC00191.JPG [ 236.73 KiB | Zobrazeno 4970 krát ]

_________________
Vecta 2,0 DTI
Corsa 1,5 D
Nissan Patrol GR
Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 06 bře 2011, 23:23 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 08 čer 2010, 00:53
Příspěvky: 19
Jo a ten MAP senzor byl defakto ucpaný.

_________________
Vecta 2,0 DTI
Corsa 1,5 D
Nissan Patrol GR


Nahoru
 Profil  
 
PříspěvekNapsal: 07 bře 2011, 11:28 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 26 dub 2010, 15:39
Příspěvky: 2872
Bydliště: Ostrava
Možná to je jen klam, ale zdá se mi, že máš na přepadech opletené hadičky?? Jestli jo, zbav se jich.

_________________
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz