Právě je 22 črc 2019, 22:37





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]



Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Sportovní sání (kužel)
PříspěvekNapsal: 06 lis 2018, 09:00 
Offline

Registrován: 06 lis 2018, 08:37
Příspěvky: 5
Zdravím!
Přemýšlel jsem co dál udělat se svým Géčkem. Kola, podvozek, výfuk mám. Už tam mám ten sportovnější pratelný vzducháč, ale chtěl bych tam ten kužel, už jen kvůli vzhledu a zvuku.
Pořadí někdo jaký je dobrý? Jaké všechny úpravy k tomu udělat? Mám docela obavu z toho, že to bude sat jen horký vzduch z motoru a naopak to ještě výkon sníží.. Zkušenosti?
Díky moc :)

_________________
Astra G bertone 1.8 Z18XE 92kW (2001)


Nahoru
 Profil  
 

 Předmět příspěvku: Re: Sportovní sání (kužel)
PříspěvekNapsal: 12 lis 2018, 20:47 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2006, 14:03
Příspěvky: 6520
Bydliště: Ústecko
Jak moc velký nárůst výkonu těmito úpravami čekáš?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sportovní sání (kužel)
PříspěvekNapsal: 12 lis 2018, 20:54 
Offline

Registrován: 06 lis 2018, 08:37
Příspěvky: 5
milosh píše:
Jak moc velký nárůst výkonu těmito úpravami čekáš?

Nejsem blázen, samozřejmě minimální, ale každý koník se počítá.. Jen spíš mi jde o to, jestli ten horký vzduch víc neubere, než co by přidal.. A jestli se to vyplatí udělat jen pro ten zvuk..

_________________
Astra G bertone 1.8 Z18XE 92kW (2001)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sportovní sání (kužel)
PříspěvekNapsal: 12 lis 2018, 22:05 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21 led 2006, 20:37
Příspěvky: 10396
Bydliště: Pelhřimov
musí se odstínit.... aby nesal teplo

_________________
BMW e46 330i 3.0 R6 170kw


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sportovní sání (kužel)
PříspěvekNapsal: 12 lis 2018, 22:58 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Příspěvky: 2251
Bydliště: Kroměříž
Bez úpravy celého sání, výfuku a aspoň zapalování oproti tomu pratelnému, který už máš, výkonově nezískáš vůbec nic. Jen můžeš ztratit, pokud ho dokonale neodstíníš od tepla.
Motor je komplexní systém, kde má souvislost všechno se vším.
Absolutním minimem nebo základem ke zvýšení výkonu je zároveň úprava sání, svíček a výfuku. Jinak to nemá smysl. Další úpravy jsou už vyšší level. 8)

_________________
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

Moje nabídka nejen aut: https://www.sbazar.cz/automilacek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sportovní sání (kužel)
PříspěvekNapsal: 13 lis 2018, 00:07 
Offline

Registrován: 06 lis 2018, 08:37
Příspěvky: 5
MAX - CZ píše:
Bez úpravy celého sání, výfuku a aspoň zapalování oproti tomu pratelnému, který už máš, výkonově nezískáš vůbec nic. Jen můžeš ztratit, pokud ho dokonale neodstíníš od tepla.
Motor je komplexní systém, kde má souvislost všechno se vším.
Absolutním minimem nebo základem ke zvýšení výkonu je zároveň úprava sání, svíček a výfuku. Jinak to nemá smysl. Další úpravy jsou už vyšší level. 8)


Jo, díky.. Tak nějak jsem si toho všeho vědom no. Ale výfuk tam je už dělaný.. Kat zachovaný, střeďák je pryč. Co ale změní svíčky? Je přece úplně jedno, jak se ta směs zapálí (jasně, předpokládá se funkčnost původních) ale jinak jsem viděl testy, že nějaké "tuningové" svíčky vůbec nic nezmění..

_________________
Astra G bertone 1.8 Z18XE 92kW (2001)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Sportovní sání (kužel)
PříspěvekNapsal: 13 lis 2018, 10:35 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: 21 zář 2008, 11:35
Příspěvky: 2251
Bydliště: Kroměříž
Hele to je všechno věda. Vysvětlovat tady každou věc, to bych se upsal. Ale ve zkratce. Svíčka je akční člen zapalování a přímo spoluzodpovědná na kvalitě zapálení a hoření směsi ve spalovacím prostoru, tudíž ve výsledku na výkonu. každá svíčka má svoji charakteristiku, jednou z nich je rozsah provozních teplot, takže pokud chceš zvýšit výkon a naženeš upraveným sáním více vzduchu do spalovacího prostoru dostaneš tam i více paliva, tím ti motor pracuje při vyšších tlacích a teplotách, musíš k tomu přizpůsobit i svíčku, aby byla schopná v tomto prostředí pracovat. V extrémním případě když to svíčka nepobere, bude na ní docházet k samozápalům vedoucím až k poškození motoru. Všechno souvisí se všim. Další věcí je opotřebení svíčky, každá má svoji danou životnost, pokud je svíčka optřebená klesá síla jiskry a naopak roste zátěž zapalovacích cívek a další elektroniky zapalování. Taková "polomrtvá" svíčka dokáže pěkně odpálit zapalovací lištu a cívky. A tak by se dalo pokračovat dál a dál. Na netu máš o tom mraky článků.

_________________
OPEL ZAFIRA 2,2DTI Y22DTR OPC line 2005

Moje nabídka nejen aut: https://www.sbazar.cz/automilacek


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 7 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  





Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
Naše další fóra: | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz