Nedávno sem si koupil jetou "Astru G 1.8i 16V Bertone" (r.v. 2001) a po najití tehoto fóra sem se rozhodl s radostí také zaregistrovat .
Řeším ovšem první problémy a chtěl bych se poradit - jak moc měkké/tvrdé by měly byt hadice od chladícího systému (co jdou do a z chladiče)?. Zkoumám totiž, esli nemám problém s tlakem, těsněním apod.
To máš těžko..tvrdost..No ani moc ani málo.Teď děláme jedno G-čko co mělo vadné těsnění pod hlavou.Hadice netlakovaly,z výfuku se nekouřilo,v oleji voda nebyla,jen se ztrácela,z nádobky byly cítit výfukové plyny a bylo slyšet "čvachtání" v topení.Jinak to jelo normálně..
Když ujedete třeba 30 km vkuse a pořádně zahřejete auto, dáte temu apod., tak zmáčknete bez větších problémů pouze prsty hadicu durch tak, aby se dotkly o sebe její protilehlé vnitřní stěny?
(mám podezření, že mi to tlakuje, tak to tu řeším)
Arinn: No tak podle toho se jaksi nedá s jistotou určit fouklé těsnění..Nějaké další indicie?Např. ztráta chladící kapaliny,hustý bílý kouř z výfuku,netopí topení,nějaké zvuky z topení,přehřívá se,emulze v oleji,emulze v chladící kapalině apod..Pokud jsme kdy toto řešili na autech,tak 90% jistotou je test přítomnosti výfukových plynů nebo par ve chladící kapalině..
(nevím totiž, jaký tlak v hadicích je ještě v normě a jaký už ne...)
________________________________ Poznámka k dalším indiciím: (su laik, takže odpovím lehce amatérsky)
ztráta chladící kapaliny - nejsu si jist momentálně
hustý bílý kouř z výfuku - nijak zvlášť silný, dle mě v mezi na to, že je zima?
netopí topení - topí v pohodě
nějaké zvuky z topení - nevšiml sem si
přehřívá se - momentálně ne, ale asi před týdnem/dvěma to pár dnů se přehřívalo dost (kdybych nezastavil zavčasu, tak by to i vyvřelo, bylo to až v "červeným"). Musel sem pak dávat topení na maximum, abych vůbec dojel (topení na půlku to "uchladit" nestíhalo, fakt to muselo byt na max). A pak sem zkusil uvolnit víčko expanzky takhle jednou po jedné jízdě, když to bylo pořádně projetý, zahřátý a natlakovaný, a ono to velice probublalo, zasyčelo, v expanzce se náhle změnila skokově výška hladiny apod. A od té doby už se to nepřehřívá, ale bojím se, aby to zas zničeho nic nezačalo. Možná to bylo pouze zavzdušněno a chtělo to uvolnit tu vzduchovou bublinu?
emulze v oleji - nemyslím si
emulze v chladící kapalině - nemyslím si
_________________________________
Arinn: Ve větších servisech je to běžné vybavení..Neměří se tlak v soustavě,ale probublají páry z chladící kapaliny přes kontrastní roztok a pokud změní barvu,tak je to v dupě..