Mezi 1 - 2 a 2 - 3 převodovým stupněm se ozve z motoru divný zvuk. Dalo by se to přirovnat ke zvuku prokluzujícího klínového řemenu. Zvuk se objevuje kolem 1800 - 2000 tis otáček při studeném motoru. Při teplotě pod -3 stupně se zvuk ozývá i na volnoběh při nastartování.
Klínový řemen vyměněn, kladky ok. Nenapadá někoho co by to mohlo být? Diagnostika samozřejmě nic nehlásí, auto šlape normál.
Divné zvuky z motoru
Divné zvuky z motoru
Zafira 2,2 DTI 16V, 2003 Selection, Y22DTR Alzafirovo EGR emulátor
Astra G 1,8 16V, 1998 Elegance
Diagnostika OP COM 1.33 CZ
- Reklama
Re: Divné zvuky z motoru
Hm, z toho popisu moc moudrý nejsem. Zkus to popsat nějak víc. Ložisko alťáku, pumpa?? Jak moc to souvisí s teplotou a otáčkami??
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
- denny
- Kontaktovat uživatele:
píšeš řemen vyměněn,kladky.Co takhle hlavní řemenice motoru?Je Ok?Je to řemenice se silentblockem a bývá dost často škubnutá.
Jsem mechanik samouk. Jaká hlavní řemenice? Rozvody? Je to Zafira 2,2 DTI takže řetěz.
No nevím jak moc to má vliv na teplotu. Ale mám pocit, že při teplém motoru je to slyšet méně a občas vůbec. Při mrazech jak jsem psal i při studeném startu na volnoběh. Otáčky jak jsem psal 1800 - cca 2200 níže ne, výš také ne. a jen mezi 1 - 2 a 2 - 3 převodovým stupněm při záběru motoru. Po přeřazení nic.Alzafir píše:Hm, z toho popisu moc moudrý nejsem. Zkus to popsat nějak víc. Ložisko alťáku, pumpa?? Jak moc to souvisí s teplotou a otáčkami??
Nebyl jsem schopen identifikovat místo zvuku v motoru, ale jednoznačně se to ozývá z levé strany, tedy na straně spolujezdce. Také mě napadl alternátor. Pumpa už ne. Jan nevím jak to zjistit, abych neměnil zbytečně, tak jako klínový řemen.

Jen jsem měl strach aby to zase nebylo třeba čerpadlo. to už by mě trefilo.
Čerpadlo bych vynechal.