Ako reeagovat? AQUA PLANING
Ako reeagovat? AQUA PLANING
AQUAPLANING! Ako udržať vozidlo počas aquaplaning?
s ABS a bez,
s ABS a bez,
"zatáčky dole otačky hore,, ferari red 1,4 5door 16V 66 Kw 90K Twinport
- Reklama
To je dost sirokej pojem ... zalezi na konkretni situaci, zkus to specifikovat. Takhle se daj rict jenom obecny veci. Jak psal manli je dobre vyslapnout spojku a vlastne delat obecne vsechno proto aby na auto pusobily co nejmensi sily a neuvedlo se do nejake rotace atd. Hlavni vec je ale nezmatkovat.
No to mi odlahlo pretoze toto som presne zrobil a vyslo to ,ale pri debate s mechanikom mi do krvi tvrdil :jednoznacne nezoslapovat spojku a v pripade potreby pridat plyn aby sa auto vyhrabalo zo smyku a dokonca ze jemne pribrzdovat !! Asi ma chce zabit
specifikace:cerstvo mokra rovna cesta a prehnana rýchlost cca 100km/h
a co spravit ak ho dostanem v S zakrute dajme tomu pri 40km/h ?

a co spravit ak ho dostanem v S zakrute dajme tomu pri 40km/h ?
"zatáčky dole otačky hore,, ferari red 1,4 5door 16V 66 Kw 90K Twinport
No takhle auto s prednim nahonem se plynem vyhrabe maximalne z pretaciveho smyku. Je ale potreba alespon nejaka trakce coz pri aquaplaningu (myslim aquaplaning v pravem slova smyslu - neni kontakt mezi pneumatikou a vozovkou) neni. V zadnem pripade se z nedotaciveho smyku netahat plynem - to plati za vsech okolnosti. Zasejc kdyz se clovek riti evidentne neprimerenou rychlosti do zatacky tak je potreba nejak snizit rychlost decentnim pribrzdovanim - nespolehat ale na ABS protoze v podminkach aquaplaningu uz muze byt vuz v bocnim smyku (opet lze decentne korigovat volantem) a ABS selze. V zataccce pak uz nebrzdit (vuz bude pravdepodobne nedotacet) a nenatacet kola vic nez by to clovek delal na suchu - natocenim zbytecne vetsiho rejdu se snizi sance ze se kola "chytnou". Chce to ale mit trochu zkusenosti s rizenim na kluzkym povrchu. Nejlepsi je ale takovejm situacim se vyvarovat.
asi jo protože zabereti 1 kolo a dostáváš epesní hodiny.....Marcel píše:No to mi odlahlo pretoze toto som presne zrobil a vyslo to ,ale pri debate s mechanikom mi do krvi tvrdil :jednoznacne nezoslapovat spojku a v pripade potreby pridat plyn aby sa auto vyhrabalo zo smyku a dokonca ze jemne pribrzdovat !! Asi ma chce zabitspecifikace:cerstvo mokra rovna cesta a prehnana rýchlost cca 100km/h
a co spravit ak ho dostanem v S zakrute dajme tomu pri 40km/h ?


BMW e46 330i 3.0 R6 170kw
Si myslim ze clovek v autoskole nema dostatecne zautomatizovany rizeni na to aby mohl zkouset takovyhle veci. Ja sem si to vsechno vyzkousel jako nevyjezdenej trouba - mel jsem vic stesti nez rozumu, takze to chudak auto nastesti nijak neodskakalo. Ale kolikrat jsem mel namale
. A to jsem mel dobre nastudovany teoreticky podklady...

jasně ale vem kde jinde zažít krizovku při který nic nehrozí..... a navíc teorie je prima ale praxe popírá všechny pravidla teorieAstraDTI píše:Si myslim ze clovek v autoskole nema dostatecne zautomatizovany rizeni na to aby mohl zkouset takovyhle veci. Ja sem si to vsechno vyzkousel jako nevyjezdenej trouba - mel jsem vic stesti nez rozumu, takze to chudak auto nastesti nijak neodskakalo. Ale kolikrat jsem mel namale. A to jsem mel dobre nastudovany teoreticky podklady...

BMW e46 330i 3.0 R6 170kw
Kdyz poletis na suchu do zatacky smykem nebo nejak rozhozenej tak ti muze pomoct plyn, pokud pujdes moc bokem, pokud bude smyk nedotacivej tak jen ubrat plyn. Na mokru je vse jinak ! Nejhorsi je ze nemuzes zastavit cas a naplanovat si to...Kdyz vlitnes do zatacky na mokru tak podle me je nejlepsi nejakej manevr a korekce jen volantem. Ale jakoze aquaplaning na rovince....jsou lidi co videj velkou louzi a jeste to do ni rozhulej pod plnym plynem. Pak se nestacej divit jak se jim kola protocej, skubnou a najednou je znich nerizena strela
Jsou to jen moje osobní názory ! Co ale platí pro nás pro všechny je to, že na mokru jezdíme velmi opatrně




No jasne ze do velky louze pribrzdit srovnat volant a hamtnout na spojku - vo tom zadna. Na mokru v zatacce kdyz jde clovek moc rychle tak uz s tim podle me nic neudela. Maximalne kdyz si toho clovek vsimne jeste pred najezdem do zatacky tak lehce pribrzdit tak aby ztratil trochu rychlosti a neztratil kontakt kol s vozovkou. V zatacce mit vyslapnutou spojku a netocit zbytecne volantem moc - jak uz sem psal. Bud to vyjde nebo ne. V nedotacivym smyku na suchu stahnu plyn, popripade kdyz to nestaci lehce na brzdy a spojku ... Tak to mam zazity a funguje to.
Ono by nebylo od veci si zaplatit skolu smyku. Kazdej tady uz neco najezdino ma, ale krizovky jsou neco jinyho.manli2 píše:je věcná škoda že ti třeba v autoškole neukážou jak se auto v takový situaci chová... protože když na všechno musíš přijít sám.....
tak to dopadá špatně
Uz jsem nad tim premejslel x-krat, ale holt jsem to nikdy nerealizoval.
--- Astra G '98 1.4 16V ---