Rozvody
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
V rozvodech jsou ještě napínáky,vodící lišty a napínací lišty.Taky tam je vintegrována vodní pumpa.
- Reklama
Re: Rozvody
Dík za vyjmenování dílů a dílečků:). Je to docela mazec... doufám, že tam bude jen nějaká blbost a to hrkání přestane...denny píše:V rozvodech jsou ještě napínáky,vodící lišty a napínací lišty.Taky tam je vintegrována vodní pumpa.
Re: Rozvody
Už skoro hoďku něco hledám. Není tu někde návod na výměnu rozvodového řemene na 1.6-16V? Jestli to někdo najde tak je bůh...a já .... 

- milosh
- Administrátor
- Příspěvky: 6551
- Registrován: 21 led 2006, 13:03
- Bydliště: Ústecko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
Gallo zkus Dennyho ten ti to jiste presne cele popise jako to udelal na Hacko webu 

SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Rozvody
Dík, zkusím 

- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
Potřebuješ na to nastavovací prvky.Gallo píše:Dík, zkusím
Jinak cena u mě je i s vodní pumpou a taky dle čísla motoru /protože jsou dvoje rozvody/
buď 5300,- nebo 5800,- pro členy fora.

- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
Vymontovat, odmontovat
Skříň čističe vzduchu vymontovat – viz vyobrazení "Vedení vzduchu X 14 XE, Z 14 XE, X 16 XEL, Z 16 XE, Z 16 YNG" nebo "Vedení vzduchu X 18 XE1, Z 18 XE, Z 18 XEL".
Horní díl krytu ozubeného řemenu vymontovat – viz pracovní postup "Horní díl krytu ozubeného řemenu odmontovat a namontovat".
Drážkovaný klínový řemen vymontovat – viz pracovní postup "Drážkovaný klínový řemen vymontovat a namontovat".
Napínací ústrojí drážkovaného klínového řemenu vymontovat – viz pracovní postup "Demontáž a montáž napínacího ústrojí drážkovaného klínového řemenu".
Spodní díl krytu ozubeného řemenu vymontovat – viz pracovní postup "Spodní díl krytu ozubeného řemenu vymontovat a namontovat".
Upozornění: Za účelem správného ustavení polohy pohonné jednotky po uvolnění upevňovacích šroubů pružného lůžka motoru vlevo a vpravo, je nutno pohonnou jednotku vůči přední nápravnici vycentrovat pomocí přípravků KM-6173 a KM-6001-A. Montáž přípravků KM-6173 a KM-6001-A je popsána v následující kapitole.
Zamontovat, namontovat
KM-6173 (3) namontovat na přední nápravnici – opěrné ložisko (2) vyšroubovat nahoru, až dokud čepy nedosednou přesně do uložení (1) na bloku válců.
Upevňovací šrouby (šipky) na seřizovacích kolejnicích přípravku KM-6001-A (1) uvolnit.
KM-6001-A nasadit podle zobrazení – čepy (2) a (5) musejí zapadnout do vodicích otvorů v přední nápravnici.
Upevňovací šrouby pro seřizovací kolejnice dotáhnout.
Opěrné ložisko přední (4) a opěrné ložisko zadní (3) vyšroubovat nahoru až k dosednutí pružných lůžek vpředu a vzadu – vodicí čepy musí být bez vůle usazeny v opěrných ložiskách.
Upevňovací šroub hnacího kola ozubeného řemenu zašroubovat do klikového hřídele.
Vymontovat, odmontovat
Senzor vačkového hřídele (1) od hlavy válců odmontovat a odložit stranou.
Upevňovací šrouby (2) a (3) vymontovat.
Pružné lůžko motoru s držákem vyjmout.
Seřídit
Klikový hřídel nastavit ve směru otáčení motoru na "HÚ 1. válce" (III). Značky na kolech vačkových hřídelů se musejí nacházet proti sobě (I).
Zamontovat, namontovat
Kola vačkových hřídelů pomocí KM-852 (II) ustavit v pozici.
Vymontovat, odmontovat
Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu (IV) povolit a seřizovacím excentrem tak dlouho otáčet ve směru šipky (ve smyslu hodinových ruček), až se ukazatel (1) nachází těsně před levým dorazem.
Označit směr běhu ozubeného řemenu a ozubený řemen sejmout.
Zamontovat, namontovat
Respektovat směr běhu ozubeného řemenu.
Navléknout ozubený řemen – dbát, aby tažná větev (I) byla napnuta.
Pozor
Pozor na značky pro časování rozvodu!
Zamontovat, namontovat
Napnutí ozubeného řemenu seřídit – viz pracovní postup "Seřízení napnutí ozubeného řemenu".
Pružné lůžko motoru vpravo namontovat na podélník – utahovací moment 35 Nm.
Držák pružného lůžka motoru namontovat na upevňovací konzolu pružného lůžka motoru – utahovací moment 55 Nm.
Senzor vačkového hřídele namontovat na hlavu válců – šrouby nasadit s pojistnou hmotou (červenou) – utahovací moment 8 Nm.
Vymontovat, odmontovat
Uložení KM-6001-A a KM-6173 vymontovat.
Zamontovat, namontovat
Spodní díl krytu ozubeného řemenu namontovat – viz pracovní postup "Spodní díl krytu ozubeného řemenu vymontovat a namontovat".
Napínací ústrojí drážkovaného klínového řemenu namontovat – viz pracovní postup "Napínací ústrojí drážkovaného klínového řemenu vymontovat a namontovat".
Drážkovaný klínový řemen namontovat – viz pracovní postup "Drážkovaný klínový řemen vymontovat a namontovat".
Horní díl krytu ozubeného řemenu namontovat – viz pracovní postup "Horní díl krytu ozubeného řemenu odmontovat a namontovat".
Skříň čističe vzduchu namontovat – viz vyobrazení "Vedení vzduchu X 14 XE, Z 14 XE, X 16 XEL, Z 16 XE, Z 16 YNG" nebo "Vedení vzduchu X 18 XE1, Z 18 XE, Z 18 XEL".
Upozornění: Výměnu ozubeného řemenu je třeba poznačit na odpovídající nálepce.
Skříň čističe vzduchu vymontovat – viz vyobrazení "Vedení vzduchu X 14 XE, Z 14 XE, X 16 XEL, Z 16 XE, Z 16 YNG" nebo "Vedení vzduchu X 18 XE1, Z 18 XE, Z 18 XEL".
Horní díl krytu ozubeného řemenu vymontovat – viz pracovní postup "Horní díl krytu ozubeného řemenu odmontovat a namontovat".
Drážkovaný klínový řemen vymontovat – viz pracovní postup "Drážkovaný klínový řemen vymontovat a namontovat".
Napínací ústrojí drážkovaného klínového řemenu vymontovat – viz pracovní postup "Demontáž a montáž napínacího ústrojí drážkovaného klínového řemenu".
Spodní díl krytu ozubeného řemenu vymontovat – viz pracovní postup "Spodní díl krytu ozubeného řemenu vymontovat a namontovat".
Upozornění: Za účelem správného ustavení polohy pohonné jednotky po uvolnění upevňovacích šroubů pružného lůžka motoru vlevo a vpravo, je nutno pohonnou jednotku vůči přední nápravnici vycentrovat pomocí přípravků KM-6173 a KM-6001-A. Montáž přípravků KM-6173 a KM-6001-A je popsána v následující kapitole.
Zamontovat, namontovat
KM-6173 (3) namontovat na přední nápravnici – opěrné ložisko (2) vyšroubovat nahoru, až dokud čepy nedosednou přesně do uložení (1) na bloku válců.
Upevňovací šrouby (šipky) na seřizovacích kolejnicích přípravku KM-6001-A (1) uvolnit.
KM-6001-A nasadit podle zobrazení – čepy (2) a (5) musejí zapadnout do vodicích otvorů v přední nápravnici.
Upevňovací šrouby pro seřizovací kolejnice dotáhnout.
Opěrné ložisko přední (4) a opěrné ložisko zadní (3) vyšroubovat nahoru až k dosednutí pružných lůžek vpředu a vzadu – vodicí čepy musí být bez vůle usazeny v opěrných ložiskách.
Upevňovací šroub hnacího kola ozubeného řemenu zašroubovat do klikového hřídele.
Vymontovat, odmontovat
Senzor vačkového hřídele (1) od hlavy válců odmontovat a odložit stranou.
Upevňovací šrouby (2) a (3) vymontovat.
Pružné lůžko motoru s držákem vyjmout.
Seřídit
Klikový hřídel nastavit ve směru otáčení motoru na "HÚ 1. válce" (III). Značky na kolech vačkových hřídelů se musejí nacházet proti sobě (I).
Zamontovat, namontovat
Kola vačkových hřídelů pomocí KM-852 (II) ustavit v pozici.
Vymontovat, odmontovat
Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu (IV) povolit a seřizovacím excentrem tak dlouho otáčet ve směru šipky (ve smyslu hodinových ruček), až se ukazatel (1) nachází těsně před levým dorazem.
Označit směr běhu ozubeného řemenu a ozubený řemen sejmout.
Zamontovat, namontovat
Respektovat směr běhu ozubeného řemenu.
Navléknout ozubený řemen – dbát, aby tažná větev (I) byla napnuta.
Pozor
Pozor na značky pro časování rozvodu!
Zamontovat, namontovat
Napnutí ozubeného řemenu seřídit – viz pracovní postup "Seřízení napnutí ozubeného řemenu".
Pružné lůžko motoru vpravo namontovat na podélník – utahovací moment 35 Nm.
Držák pružného lůžka motoru namontovat na upevňovací konzolu pružného lůžka motoru – utahovací moment 55 Nm.
Senzor vačkového hřídele namontovat na hlavu válců – šrouby nasadit s pojistnou hmotou (červenou) – utahovací moment 8 Nm.
Vymontovat, odmontovat
Uložení KM-6001-A a KM-6173 vymontovat.
Zamontovat, namontovat
Spodní díl krytu ozubeného řemenu namontovat – viz pracovní postup "Spodní díl krytu ozubeného řemenu vymontovat a namontovat".
Napínací ústrojí drážkovaného klínového řemenu namontovat – viz pracovní postup "Napínací ústrojí drážkovaného klínového řemenu vymontovat a namontovat".
Drážkovaný klínový řemen namontovat – viz pracovní postup "Drážkovaný klínový řemen vymontovat a namontovat".
Horní díl krytu ozubeného řemenu namontovat – viz pracovní postup "Horní díl krytu ozubeného řemenu odmontovat a namontovat".
Skříň čističe vzduchu namontovat – viz vyobrazení "Vedení vzduchu X 14 XE, Z 14 XE, X 16 XEL, Z 16 XE, Z 16 YNG" nebo "Vedení vzduchu X 18 XE1, Z 18 XE, Z 18 XEL".
Upozornění: Výměnu ozubeného řemenu je třeba poznačit na odpovídající nálepce.
- Luboš X17DTL
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 03 črc 2007, 20:51
- Bydliště: Slatina(NJ)
Re: Rozvody
Tak to Gallo nedá 

Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Re: Rozvody
pokud je Galo zručný mechanik, tak to dá, vypadá to hrozně, ale chce to garáž, a nesmí se nic posrat.
seřízování je v dom. podmínkách složitější na palici, ale jde to. záleží na zkušenostech s motory,
malá chyba = VELKÁ škoda.

seřízování je v dom. podmínkách složitější na palici, ale jde to. záleží na zkušenostech s motory,
malá chyba = VELKÁ škoda.


spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
- Luboš X17DTL
- Příspěvky: 2216
- Registrován: 03 črc 2007, 20:51
- Bydliště: Slatina(NJ)
Re: Rozvody
Právě proto to nedá
Navíc má jednaosmičku, tak ho to ani nebude trápit. Kdo ví, koho chce ohromit svýma teoretickýma znalostma.



Navíc má jednaosmičku, tak ho to ani nebude trápit. Kdo ví, koho chce ohromit svýma teoretickýma znalostma.

Opel Astra F Caravan X17DTL (už má novou majitelku)=>
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
Astra G Caravan 1,7 DTi (na to se už jen dívám)=>
něco malého černého patří ženě a já nemám nic:-(
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?t=10583
- denny
- Příspěvky: 3292
- Registrován: 06 pro 2008, 15:20
- Bydliště: Brozany u Kuňky,Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody
Ještě to seřízení
Seřízení napnutí ozubeného řemenu
Upozornění: Seřizování se provádí při studeném motoru – pokojová teplota.
Předpokladem pro tento pracovní postup je, že bylo kontrolováno napnutí ozubeného řemenu. To znamená, že klikový hřídel je natočen do pozice "HÚ 1. válce" a rozvodová kola vačkových hřídelů jsou pomocí KM-852 ustavena v pozici – viz pracovní postup "Kontrola napnutí ozubeného řemenu".
Seřídit
Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu (I) povolit.
Napínací kladku ozubeného řemenu (I) pomocí seřizovacího excentru ve směru šipky (proti smyslu hodinových ruček) vypnout, až se ukazatel napínací kladky ozubeného řemenu nachází těsně před pravým dorazem (I). Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu přitáhnout.
Vymontovat, odmontovat
Blokovací přípravek KM-852 vyjmout.
Kontrolovat, vizuálně kontrolovat
Na upevňovacím šroubu hnacího kola ozubeného řemenu klikový hřídel nastavit o dvě otáčky (720°) ve směru otáčení motoru na značku "HÚ 1. válce" (III). Značky na kolech vačkových hřídelů se musejí nacházet proti sobě (II). Klikovým hřídelem otáčet pomalu a rovnoměrně.
Zamontovat, namontovat
Kola vačkových hřídelů upevnit pomocí KM-852.
Seřídit
Seřízení u nového ozubeného řemenu:
Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu trochu povolit a seřizovací excentr ve směru šipky (ve smyslu hodinových ruček) otáčet tak dlouho, až:
Možnost I:
Ručka (1) napínací kladky ozubeného řemenu lícuje s ryskou (2).
Možnost II:
Ručka (1) napínací kladky ozubeného řemenu lícuje s ryskou "NEW" (2).
Zamontovat, namontovat
Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu utáhnout – utahovací moment 20 Nm.
Vymontovat, odmontovat
Blokovací přípravek KM-852 vyjmout.
Kontrolovat, vizuálně kontrolovat
Klikový hřídel znovu otáčet o dvě otáčky (720°) ve smyslu otáčení motoru na značku "HÚ 1. válce" a seřízení napínací kladky ozubeného řemenu překontrolovat.
Pokud ukazatel napínací kladky ozubeného řemenu nelícuje s odpovídající ryskovou značkou, musí se postup seřizování opakovat.
Seřídit
Seřízení u zaběhaného ozubeného řemenu:
Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu trochu povolit a seřizovací excentr ve směru šipky (ve smyslu hodinových ruček) otáčet tak dlouho, až:
Možnost I:
ukazatel (1) napínací kladky ozubeného řemenu se nachází ca 4 mm vlevo od rysky (2).
Možnost II:
ukazatel (1) napínací kladky ozubeného řemenu lícuje se značkou "USED" (2).
Zamontovat, namontovat
Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu utáhnout – utahovací moment 20 Nm.
Vymontovat, odmontovat
Blokovací přípravek KM-852 vyjmout.
Kontrolovat, vizuálně kontrolovat
Klikový hřídel znovu otáčet o dvě otáčky (720°) ve smyslu otáčení motoru na značku "HÚ 1. válce" a seřízení napínací kladky ozubeného řemenu překontrolovat.
Pokud ukazatel napínací kladky ozubeného řemenu nelícuje s odpovídající ryskovou značkou, musí se postup seřizování opakovat.
Seřízení napnutí ozubeného řemenu
Upozornění: Seřizování se provádí při studeném motoru – pokojová teplota.
Předpokladem pro tento pracovní postup je, že bylo kontrolováno napnutí ozubeného řemenu. To znamená, že klikový hřídel je natočen do pozice "HÚ 1. válce" a rozvodová kola vačkových hřídelů jsou pomocí KM-852 ustavena v pozici – viz pracovní postup "Kontrola napnutí ozubeného řemenu".
Seřídit
Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu (I) povolit.
Napínací kladku ozubeného řemenu (I) pomocí seřizovacího excentru ve směru šipky (proti smyslu hodinových ruček) vypnout, až se ukazatel napínací kladky ozubeného řemenu nachází těsně před pravým dorazem (I). Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu přitáhnout.
Vymontovat, odmontovat
Blokovací přípravek KM-852 vyjmout.
Kontrolovat, vizuálně kontrolovat
Na upevňovacím šroubu hnacího kola ozubeného řemenu klikový hřídel nastavit o dvě otáčky (720°) ve směru otáčení motoru na značku "HÚ 1. válce" (III). Značky na kolech vačkových hřídelů se musejí nacházet proti sobě (II). Klikovým hřídelem otáčet pomalu a rovnoměrně.
Zamontovat, namontovat
Kola vačkových hřídelů upevnit pomocí KM-852.
Seřídit
Seřízení u nového ozubeného řemenu:
Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu trochu povolit a seřizovací excentr ve směru šipky (ve smyslu hodinových ruček) otáčet tak dlouho, až:
Možnost I:
Ručka (1) napínací kladky ozubeného řemenu lícuje s ryskou (2).
Možnost II:
Ručka (1) napínací kladky ozubeného řemenu lícuje s ryskou "NEW" (2).
Zamontovat, namontovat
Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu utáhnout – utahovací moment 20 Nm.
Vymontovat, odmontovat
Blokovací přípravek KM-852 vyjmout.
Kontrolovat, vizuálně kontrolovat
Klikový hřídel znovu otáčet o dvě otáčky (720°) ve smyslu otáčení motoru na značku "HÚ 1. válce" a seřízení napínací kladky ozubeného řemenu překontrolovat.
Pokud ukazatel napínací kladky ozubeného řemenu nelícuje s odpovídající ryskovou značkou, musí se postup seřizování opakovat.
Seřídit
Seřízení u zaběhaného ozubeného řemenu:
Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu trochu povolit a seřizovací excentr ve směru šipky (ve smyslu hodinových ruček) otáčet tak dlouho, až:
Možnost I:
ukazatel (1) napínací kladky ozubeného řemenu se nachází ca 4 mm vlevo od rysky (2).
Možnost II:
ukazatel (1) napínací kladky ozubeného řemenu lícuje se značkou "USED" (2).
Zamontovat, namontovat
Upevňovací šroub napínací kladky ozubeného řemenu utáhnout – utahovací moment 20 Nm.
Vymontovat, odmontovat
Blokovací přípravek KM-852 vyjmout.
Kontrolovat, vizuálně kontrolovat
Klikový hřídel znovu otáčet o dvě otáčky (720°) ve smyslu otáčení motoru na značku "HÚ 1. válce" a seřízení napínací kladky ozubeného řemenu překontrolovat.
Pokud ukazatel napínací kladky ozubeného řemenu nelícuje s odpovídající ryskovou značkou, musí se postup seřizování opakovat.
Re: Rozvody
Deny, ty tady cituješ detailní technologicky postup, to bych i já nedal, ale předpis je předpis
vždyť jsem to ani celé nečetl.


vždyť jsem to ani celé nečetl.


spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
Re: Rozvody
Čoby nie, keď som to dal ja. (vyučený zlatník
)

Re: Rozvody
Mam este do vymeny rozvodov cca 10tis km. Minule som ich pozeral ze ci by nebolo vhodne vymenit ich uz skor. Co myslite ?? Remen vyzera este celkom slusne.
Re: Rozvody
řemen vypadá slušně, a co napínací kladka, napíná
těžko takto radit, ale dle mně nemusíš spěchat.

těžko takto radit, ale dle mně nemusíš spěchat.
spermin = hermin dříve X16XEL EDICE 100
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic
od 15.10.2007- upravený AGR
nyní Civic