no nevim,ale 120Nm je jako kdyby jsi polozil na paku dlouhou 1metr zavazi o 120kg.Tak nevim,komu se to zda malo...Pochybuji,ze nekdo rukou da 250Nm...Jo,je opravdu lepso original "fajfka" na utahovani i povolovani sroubu.Krizakem proste takovou silu neudelas.K BARUM pneuservisu.Nevim jak u vas,ale ja u nas s nimi mam ty nejhorsi zkusenosti.Je to na hezkou pohadku. Jezdim uz jinam,jinak prezouvam samo sam...
1,6 16V XEL 100PS 4xAirbag,klima,ABS...vsak to znate -)
Zdravím chlapi, potřeboval bych poradit, jdou mi hrozně špatně povolit kola (originál litá opel), urval jsem při povolování už dva klíče, včera když jsem natíral zadní bubny, opět tento problém, sice jsem to nakonec povolil, ale musím skákat po klíči. Nevím, jestli mi pomůže nějaká speciální vazelína (vždy ale ty styčné plochy nějakou namažu). Při povolování musím překonat moment, kdy to hrozně skřípne a pak se kolo povolí. Dík za rady, čus!
Opel Astra G,1,6 16V-74 kw,2001,naj.70 tis.,verze Comfort-klima,ABS+"klasika".
Není to náhodou jen 12 kg? Nějak si matně ze základky z fyziky vybavuji, že když někdo vážil třeba 50 kg tak na podložku působil silou 500 N ...
TOMHAJ píše:no nevim,ale 120Nm je jako kdyby jsi polozil na paku dlouhou 1metr zavazi o 120kg.Tak nevim,komu se to zda malo...Pochybuji,ze nekdo rukou da 250Nm...Jo,je opravdu lepso original "fajfka" na utahovani i povolovani sroubu.Krizakem proste takovou silu neudelas.K BARUM pneuservisu.Nevim jak u vas,ale ja u nas s nimi mam ty nejhorsi zkusenosti.Je to na hezkou pohadku. Jezdim uz jinam,jinak prezouvam samo sam...
Ano, 120Nm je 120N na metrové tyči a 120N je cca 12Kg v gravitačním poli Země. Takže 12Kg na metrové tyči je 120Nm. Akorát kdo utahujete kola metrovou tyčí?
Jinak utahuju momenťákem na 110Nm a pak ještě lehce dotáhnu křížem, vždycky se to ještě o milimetřík pohne. A bez problémů, kola drží a na cestě je křížem povolím.