Spotřeba, rozvody, termostat, výměna oleje a další rady
Pravidla fóra
Tato kategorie byla zamčena, protože většina z Vás psala do hlavní kategorie i když zde jsou ty podsekce, takže teď už koukejte pořádně do jaké sekce Váš příspěvek patří. Stávající příspěvky budou přesunuty do správných sekcí. Díky Milosh - admin
Dnes jsem se dozvěděl další novinku... motor X20DTL má 4X EGR ventil Je to možné? 1X mechanický a 3X elektronický... Každopádně stále platí to, že pokud nějaký z nich začne dělat neplechu, tak záslepka nepomůže ( kvůli Turbu a co já vím kvůli čemu ještě )
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV. My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV. My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
Bohužel nebo bohudík má AGR (EGR) jen jeden ! Ty tři ostatní nejsou AGR ale EP (elektro-pneumatické) ventily. První ovládá AGR, druhý turbo a třetí klapky sání.
Díky za informaci, tak jsem o5 o něco chytřejší... Docela mě to zarazilo, že by jich bylo tolik... V autorizáku mě měnily údajně mechanický EGR a pak elektronický ( tedy ten EP co ovládá klapky sání, protože mě je tam trochu pročistily )... O více věcech se nezmiňovali a když jsem přijel z servisu, tak jsem našel ještě ty dva zbývající EP
My new car ( Opel Meriva A ) :arrow: AstraMan's blue scorpion - Z17DTH, 5DV. My ex-car ( Opel Astra G ) :arrow: AstraMan's silver dragon - X20DTL, 5DV. My motto :arrow: Činy jsou více, než slova !!!
U X20DTL EGR zaslepit ide ale.... nema to žiadny efekt a je to este horsie ako bez EGR. Po zaslepeni dava RJ motora viac nafty na dosiahnutie pozadovanej zmesi. tlak turba ani mnozstvo nasavaneho vzduchu sa nezmeni a pozmeni sa priebeh krutiaceho momentu. Tym ze RJ da viac nafty auto viac čmudi a viac sa zanášajú lopatky variabilného sania. tým ze vsetka nafta sa v komore nespáli a u dieslov vzniká efekt ktorý nespálenú naftu a trochu plynov tlačí spätne do sania a tým by sa klapky este rýchlejšie zanášali. X20DTL si pomocou EGR vyrovnáva tlaky v saní. Preto ho neodporúčaju zaslepit. Mam to od človeka ktorý sa venuje už niekolko rokov len oplom a je to podla mnohých ludí asi najväčší znalec oplov v košiciach. dokonca chodia za ním aj ludia z celého slovenska ked im uz v opel servise nevedia pomoct.
Takze zhrnutie: Na X20DTL EGR zaslepit ide, ale nema to žiadny efetk skôr opačný. Rýchlejsie zanasanie klapiek, vyššia spotreba, a zmena priebehu krutiaceho momentu - ne ma taky razantný nástup, skôr je ako u benzinoch. mam to odskusane a fakt to nefunguje. pri dlhsej jazde sa rozsvieti aj kontrolka motora.
Z22SE ... zaslepen a kontrolka sviti a hlavne se pry u tohodle motoru nedoporucuje tohle delat . .takze tato uprava po predchozim majiteli bere vzapeni za sve ... nechci neco znicit. Jinak mi primo v Opelu rekli ze na nektere motory to dokonce sami svolaval ia vyrazovali EGR z cinosti a nahravali jinej soft do RJ aby nehlasilo chybu .. takze sami uznali ze to je vic na štýru než pro užitek .. ale jen u nekterejch motoru .. jenze si nepamatuju ty co mi vyjmenoval ... ale rozhodne pri optani by rekli i primo v OPELU pokud to nejdou joudove
posouvatko do práce a z práce Astra Coupe 2,2 Irmscher (druhé autí v rodině)
to su klapky variabilného sania. V podstate mas do kazdeho valca dva nasavacie otvori. pri nízkych otáckach su vyuzívané oba a pri vyšších sa postupne na kazdom valci naraz zatváraju. Ide o premenlivu dlzku sania. Jedna je väčia a kratsia to je ta za tymi klapkami a druha užšia a dlhšia.
rychlyradim píše:mně pořád vrtá hlavou jak projdete na emisích když si zaslepíte EGR v čem je fígl?!??!?!
Úplně v pohodě, byl jsem na emisích a STK 22.9.2008, mám místo původního katalyzátoru, universální pro benzinové motory do 1900ccm, EGR (AGR) zaslepený 0,8mm Cu plechem (někde jsou zde i mé obrázky té podložky).
Tu podložku jsem dal přímo pod EGR ventil, jenom si ale myslím, že by bylo lepší tu podložku dát až mezi blok motoru a to koleno co je na něm pak EGR namontovaný.
Já jsem to ale udělal tak, jak jsem napsal, měl jsem k tomu ten důvod, že jsem si nebyl jistý, jestli to zaslepení nebude mít špatný vliv na emise.
Teď už to mám ověřené, že to žádný vliv nemá, proto doporučuji tu podložku dát už mezi blok a to koleno k EGR ventilu.
Jen ještě jednu připomínku: když vytočím motor až na omezovač, tak se mě rozsvítí kontrolka emisí a nahlásí mě to chyby nezapálení na některém válci, nebo válcích, to je tím, že tam díky asi zaslepenému EGR ventilu, pak nejde palivo, už to vím, tak to točím jenom na 6000 RPM, ne až na doraz!!!
Pokuste se podívat na EGR jinýma očima. Mám Astru 1.6 16V Z16XE, 2 lambda sondy. Ten EGR má 5 pinů. Krajní piny jsou vinutí solenoidu. Odpor solenoidu má být údajně 10ohmů, ten můj má 6.4ohmů. Prostřední tři by měly být krajní kontakty a jezdec lineárního potenciometru, který má hlídat skutečnou polohu jehly s požadovanou polohou. To je ten důvod, že se může zaslepit jen funkční EGR, ne poškozený, jinak ŘJ pozná, že se jehla nehýbe právě podle toho potenciometru. Někde jsem četl, že tolerance mezi požadovanou a skutečnou polohou je 5%. To se mi moc nezdá. Ten můj EGR byl úplně KO, ani se nehnul a kontrolka emisí (diagnostika pak nahlásila chybu EGR) začala svítit až nedávno. Docela mi trvalo, než jsem tu jehlu uvolnil. Předpokládám, že před tím, než se úplně jehla zadřela, tak se pohybovala skokově, určitě ne hladce spojitě, a určitě ne do tolerance 5%. Teď, když jsem to rozchodil, tak reaguje následovně: Do 4V se ani nehne, pak jezdí spojitě, nad 8V je plně otevřen. Teď se zamyslete, co tady vlastně píšu. No, že by se ten celej krám dal nahradit poměrně jednoduchou elektronikou. Představoval bych si to takhle: Obyčejný odporový dělič, zkrátka dva odpory v sérii, jeden konec na kostře, druhý konec na napájení solenoidu, prostředek tam, kde měl být jezdec potenciometru. Ten potenciometr má být napájen 5V. Pokud jezdec mění polohu, mění se vnitřní odpor takového zdroje napětí. Z toho plyne, že jedinou zpětnou vazbou pro ŘJ je napětí na tomto pinu a to má být v rozsahu 0-5V, možná se musí zúžit, třeba se nesmí jezdec dostat do krajních poloh nebo je před nebo za potenciometrem další odpor, to by se muselo změřit. Už jsem se o to pokoušel, ale výsledek není jasný, protože jsem zatím měřil odpor mezi piny a součet odporů od jezdce vlevo a vpravo nehrál s celkovým odporem potenciometru, možná je to tím, že k jezdci je přiřazen další odpor nebo byl někde přechoďák. Dále by se muselo zabezpečit, aby se na děliči měnilo napětí jen v rozsahu napětí na solenoidu od 4 do 8V. To se dá zajistit např. Zenerovkama.
Mám další nezodpovězený otázky:
Neví někdo, jakým způsobem ŘJ ovládá solenoid? Jestli řídí napětím nebo proudem, výkonovým tranzistorem nebo pulzně změnou střídy (to se dá zase vyřešit kondenzátorem)?
Neví někdo, jaký má být odpor toho potenciometru a vůbec nějaký bližší info k tomu EGR?
Co by se asi stalo, kdyby se EGR vypojil úplně? Přejde motor do stavu nouze nebo bude jen svítit kontrolka emisí? Jestli to druhé, tak nač tam vůbec EGR vracet? Prostě záslepka a konec, konektor prázdný.
Nemá někdo mrtvý EGR, že mi ho poslal a já bych ho rozebral a napsal bych tu výsledek?
tappaja píše:Mno, ja se chystam udelat tohle, obrazek jsem nekde vygoogloval....
No a na co tam je to relátko? Myslím, že spíš na škodu. Typ neznáme, kdoví, při jakém napětí sepne, třeba někde kolem 7V. Při 12V musí být jistota, že je seplé. Ty dvě obyč. usměrňovací diody tam taky asi nemusí být, ale nejsou na škodu. Zbývá ten dělič, nějak tak bych si to představoval, možná bych to udělal trochu jinak. To relé mi ale nejde na rozum.
No zaslepit jde ale asi po 20 km se rozsvítí kontrolka,protože egr pracuje až po zahřátí motoru a ustáleném režimu přepouští spaliny zpět do sání.Vlastní zkušenost.
Přátelé, prostudujte si toto: http://www.fordfans.cz/efi/
Sice to není Opel, ale něco mi říká, že nejlepší by v našem případě bylo odpojit pin E a/nebo A. ŘJ dostane informaci o tom, že EGR je vadný, že se neotevírá a podle toho se zařídí. Kontrolka emisí bude svítit.