Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Tak s tím pořadím se zkusím ještě někde poradit, jinak každopádně díky.
Jen ještě 2 věci:
1. prostřední nožičku (zem) mám teda ještě krátkým kablíkem připájet k chladiči ?
2. podle Krakena kondenzátory nejsou potřeba.. JSOU ??? U podobného schémátka na netu jsem našel že mají být oba stejné, 100kové..
[OT]
2 tenor: Nevím, na jakém principu pracuje zjišťování (detekce) antiradarů, ale podle manuálu ten můj (Beltronics 995) je zabezpečen proti odhalení.
[/OT]
Jen ještě 2 věci:
1. prostřední nožičku (zem) mám teda ještě krátkým kablíkem připájet k chladiči ?
2. podle Krakena kondenzátory nejsou potřeba.. JSOU ??? U podobného schémátka na netu jsem našel že mají být oba stejné, 100kové..
[OT]
2 tenor: Nevím, na jakém principu pracuje zjišťování (detekce) antiradarů, ale podle manuálu ten můj (Beltronics 995) je zabezpečen proti odhalení.
[/OT]
Naposledy upravil(a) Miguello dne 29 črc 2009, 14:38, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
chladič pájet netřeba, když ho přišroubuješ k 7805, tak se tím sám uzemní (styčná plocha je z kovu a uvnitř stabilizátoru je propojena s prostřední nožkou) - když to vezmeš kolem dokola, tak by ani uzeměný být nemusel. Spíš ti to píšu abys o tom věděl a nešlusnul si s tím něco 
co se týká kondenzátorů, tak nemám tušení proč tam jsou a jak mají být velké - to se zeptej někoho zkušenějšího, já jen tak občas něco ubastlím - resp. myslím si, že tam jsou kvůli filtraci vstupu a výstupu, ale ruku do ohně za to nedám

co se týká kondenzátorů, tak nemám tušení proč tam jsou a jak mají být velké - to se zeptej někoho zkušenějšího, já jen tak občas něco ubastlím - resp. myslím si, že tam jsou kvůli filtraci vstupu a výstupu, ale ruku do ohně za to nedám
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Tak jsem rozdělal i tu převodku zapalovač->USB. Zapomněl jsem uvést, že je od GPS modulu (který jsem používal s předchozím MDA, které nemělo zabudované GPS) a ne origo od MDA (HTC).

http://www.q3.cz/images/255_IMAG0296.jpg

http://www.q3.cz/images/135_IMAG0298.jpg

http://www.q3.cz/images/262_IMAG0299.jpg

http://www.q3.cz/images/919_IMAG0301.jpg

http://www.q3.cz/images/192_IMAG0303.jpg
Takže je vidět, že je tam toho víc než dost
Je to logické,antiradar bere 12V, zatímco MDA (a GPS modul) 5V.

http://www.q3.cz/images/255_IMAG0296.jpg

http://www.q3.cz/images/135_IMAG0298.jpg

http://www.q3.cz/images/262_IMAG0299.jpg

http://www.q3.cz/images/919_IMAG0301.jpg

http://www.q3.cz/images/192_IMAG0303.jpg
Takže je vidět, že je tam toho víc než dost

Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Že by se našlo jednoduchý řešení ??? 
Za odkládacím kastlíkem je skutečně hafo místa, takže tam vše skončí..
Z níže vysvětlených důvodů mi zbyde zásuvka-kolík pro kabel k antiradaru, který použiju na nový kabel.
Takhle vypadá rozdvojka s USB:

(zásuvka=kolík půjde pryč, napětí se vezme z rádia a černý se uzemní)
http://www.q3.cz/images/490_IMAG0304.jpg

(zadní plíšek je ZATÍM v celku - společný pro + obou zásuvek, vede na něj červený z přívodního kabelu a z něj dál na plošák pro USB, kde je napětí redukováno na 5V)
http://www.q3.cz/images/736_IMAG0305.jpg

(zásuvky (resp. "země") jsou taky spojené, plíškem vedoucím pod plošákem, a zemněny obdobně jako je to s plusem, tj. černý z přívodního kabelu na jednu zásuvku (resp. tedy na obě) a z druhé na plošák)
http://www.q3.cz/images/331_IMAG0308.jpg

http://www.q3.cz/images/562_IMAG0306.jpg

http://www.q3.cz/images/741_IMAG0307.jpg
Takže to řešení:
1. z rozdvojky odstraníme kolík a přívodní kabel obnažíme a rozdělíme na červený (+) a na černý (zem) - zem rovnou uzemníme na nějakou matku pod palubkou
2. červený kablík napojíme na +12V rádia, tj. celá rozdvojka by byla napájeno stále. Ale to my nechceme kvůli antiradaru, proto to posléze upravíme dle bodu 5 a 6
3. cca 20-30cm od krabičky (aby šlo pohodlně vyndat) přívodní kabel přerušíme a přidáme sem pojistkové pouzdro s rychlou pojistkou 7A (na které logicky napojíme zbytek přívodního kabelu)
4. červený kablík nám tedy napájí a černý zemní, vše chrání pojistka v pojistkovém pouzdru
5. zadní plíšek v rozdvojce na levé straně asi v 1/3 odstřihneme a odizolujeme od zbytku plíšku, který je napájen +12V z rádia
6. do krabičky zezadu (za odstřihnutým plíškem) uděláme dírku, kterou přivedeme na odstřihnutý plíšek +12V ze zapalovače
7. zemnění je společné, levá zásuvka napájena ze zapalovače, USB a pravá zásuvka z rádia (tj. stále)
8. pravá zásuvka je prozatím volná pro případ potřeby
9. lze použít i vypínače na jednotlivé větve (stálá, spínaná), ať už vyvedené do palubky nebo pod ni nebo na samotné kabely k zařízením
Vzhledem k tomu, že existují i roztrojky, tak by víc zařízení (1 v zapalovači a 1 na něj napojené a 1 až 2 napájené z rádia+rádio samotné) měla baterka zvládnout. MDA/HTC ani při nabíjení zas tolik nežere a vydrží dlouho, takže ani po delší době (např. za víkend bez ježdění) by samotné MDA/HTC nemělo baterku vybít.
Ta rozdvojka mě stála asi 150,-Kč, takže žádná velká investice a pro mne podstatně jednodušší než nějaké stabilizátory..
A ještě mi zbyde vypínací zásuvka-kolík, kterou můžu přehodit na externí kabel k antiradaru. Tam se totiž hodí, protože když otočím klíčkem a nechám pozhasínat kontrolky, tak antiradar už naskočí a když nastartuju, tak se samozřejmě vypne a znova naskočí po nastartování. Ale to by se dalo vyřešit malým vypínačem u RJ konektoru.
Tak co myslíte ?

Za odkládacím kastlíkem je skutečně hafo místa, takže tam vše skončí..
Z níže vysvětlených důvodů mi zbyde zásuvka-kolík pro kabel k antiradaru, který použiju na nový kabel.
Takhle vypadá rozdvojka s USB:

(zásuvka=kolík půjde pryč, napětí se vezme z rádia a černý se uzemní)
http://www.q3.cz/images/490_IMAG0304.jpg

(zadní plíšek je ZATÍM v celku - společný pro + obou zásuvek, vede na něj červený z přívodního kabelu a z něj dál na plošák pro USB, kde je napětí redukováno na 5V)
http://www.q3.cz/images/736_IMAG0305.jpg

(zásuvky (resp. "země") jsou taky spojené, plíškem vedoucím pod plošákem, a zemněny obdobně jako je to s plusem, tj. černý z přívodního kabelu na jednu zásuvku (resp. tedy na obě) a z druhé na plošák)
http://www.q3.cz/images/331_IMAG0308.jpg

http://www.q3.cz/images/562_IMAG0306.jpg

http://www.q3.cz/images/741_IMAG0307.jpg
Takže to řešení:
1. z rozdvojky odstraníme kolík a přívodní kabel obnažíme a rozdělíme na červený (+) a na černý (zem) - zem rovnou uzemníme na nějakou matku pod palubkou
2. červený kablík napojíme na +12V rádia, tj. celá rozdvojka by byla napájeno stále. Ale to my nechceme kvůli antiradaru, proto to posléze upravíme dle bodu 5 a 6
3. cca 20-30cm od krabičky (aby šlo pohodlně vyndat) přívodní kabel přerušíme a přidáme sem pojistkové pouzdro s rychlou pojistkou 7A (na které logicky napojíme zbytek přívodního kabelu)
4. červený kablík nám tedy napájí a černý zemní, vše chrání pojistka v pojistkovém pouzdru
5. zadní plíšek v rozdvojce na levé straně asi v 1/3 odstřihneme a odizolujeme od zbytku plíšku, který je napájen +12V z rádia
6. do krabičky zezadu (za odstřihnutým plíškem) uděláme dírku, kterou přivedeme na odstřihnutý plíšek +12V ze zapalovače
7. zemnění je společné, levá zásuvka napájena ze zapalovače, USB a pravá zásuvka z rádia (tj. stále)
8. pravá zásuvka je prozatím volná pro případ potřeby
9. lze použít i vypínače na jednotlivé větve (stálá, spínaná), ať už vyvedené do palubky nebo pod ni nebo na samotné kabely k zařízením
Vzhledem k tomu, že existují i roztrojky, tak by víc zařízení (1 v zapalovači a 1 na něj napojené a 1 až 2 napájené z rádia+rádio samotné) měla baterka zvládnout. MDA/HTC ani při nabíjení zas tolik nežere a vydrží dlouho, takže ani po delší době (např. za víkend bez ježdění) by samotné MDA/HTC nemělo baterku vybít.
Ta rozdvojka mě stála asi 150,-Kč, takže žádná velká investice a pro mne podstatně jednodušší než nějaké stabilizátory..

Tak co myslíte ?
Naposledy upravil(a) Miguello dne 30 črc 2009, 15:40, celkem upraveno 5 x.
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Pohoda 
(teda to zapojení jsem nějak moc nestudoval, ale určo víš co děláš
)

(teda to zapojení jsem nějak moc nestudoval, ale určo víš co děláš

Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Kdybych věděl co dělám tak se tady neptám
Jak můžeš říct "Pohoda" když jsi to nestudoval ???
Já tam našel 3 chyby a hlavně odstřižením kolíku rozdvojky přijdu o pojistku, takže možná přece jen bude pojistkové pouzdro
Ale i tak dík, snad to bude v pohodě.
Jdu hledat nějaký hezký vypínač



Jdu hledat nějaký hezký vypínač

Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Já jsem hodnotil řešení - ačkoliv si na začátku říkal že takhle to nechceš, tak ti došlo že to bude nejlehčí 
A nechtěl bys nechat zásuvku tak jak je, zapojil do ní antiradar i mda (s tím že by sis vytáhl jen trvalé napětí od rádia nebo z pojistkovky) a pak prostě zapnutím vypínače vše zapl?

A nechtěl bys nechat zásuvku tak jak je, zapojil do ní antiradar i mda (s tím že by sis vytáhl jen trvalé napětí od rádia nebo z pojistkovky) a pak prostě zapnutím vypínače vše zapl?
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Nene, nevrátil jsem se k zavrhovanému řešení, nechtěl jsem kabely po palubovce a teď budou schovaný, akorát kvůli těm 5V jsem použil rozdvojku místo abych tvořil něco se stabilizátorem, jinak bych vše napájel přímo.
O tlačítku (ať už celkovém nebo jen na antiradar) jsem přemýšlel, ale zatím jsem se ještě nerozhodl..
O tlačítku (ať už celkovém nebo jen na antiradar) jsem přemýšlel, ale zatím jsem se ještě nerozhodl..
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Miguello: asi OT, ale máš antiradar, nebo skener? Tzn. ptám se na to jestli jen snímáš upozornění, nebo rušíš signál?
END
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
OT- antiradar, Beltronics Vector 995. Vyaukroval jsem ho za 2650,-Kč i s poštovným, kabelem a přísavkou na čelní sklo. Nedávno jsem totiž přišel o 2500,- a 3 bodíky (89 na 50ce, o kousek víc a byl jsem bez papírů), prostě slepota a blbost dohromady - vím, že tam stávají, vidím je a stejně spěchám - tak se toho chci vyvarovat. Nejde mi o to jezdit 150 po městě, ale známe to, na 30ce se 30 jezdí málokdy a když mi to nějaké penízky uchrání tak proč ne. Nebo dálnice, že
Prostě jen taková pojistka.
Po dlouhém zkoumání jsem dospěl k závěru, že ty novější zas o tolik lepší nejsou. Ten můj není ta slavná CZ verze s pečetí, takže možná je o trochu méně citlivý, ale co jsem se dočetl na netu funguje v pohodě, já zatím kromě jednoho jednoho radaru neměl možnost vyzkoušet. Kámoš má ten samý akorát šedý a s odlišně udělaným nápisem, taky bez CZ pečetě a je spokojenej, prý o všech radarech co potkal už dávno věděl
U skeneru se obávám, že když policajti zjistí že Tě nemůžou změřit tak Tě zastaví, najdou Ti skener a máš po <>.
Zpět k tématu:
1. jak jsem psal, vše bude schovaný za odkládacím kastlíkem, akorát ještě vymyslet jak tam upevnit rozdvojku - možná suchý zip nebo prostě jen do něčeho zabalit
2. pojistkové pouzdro bude na přívodním kabelu na cca 30. centimetru
aby šlo pohodlně vyndat kvůli případné výměně pojistky - jestli chápu správně, tak když se přeruší pojistka tak nepojede nic
3. jestli chápu správně, tak SNAD by nemělo hrozit vyhoření plošáku v rozdvojce => požár
4. asi ještě přidám vypínač pro antiradar, aby nestartoval 2x (po otočení klíčku a po nastartování)
5. vypínač pro zbytek (stále napájené zdířky) dělat nebudu, tel. v autě nezapomínám a klidový odběr rozdvojky by měl být minimální (nulový asi ne, ale snad zanedbatelný)
6. miniUSB přes průduch ventilace dobrovolně neprojde, takže odzkoušíme pružnost materiálu
7. obdobně to je i u konektoru pro antiradar a průduchů u čelního skla, ale tam je možnost nejdřív protáhnout kabel a koncovky udělat až pak
8. trochu se obávám tahání kablíků (obzvlášť u antiradaru, když ho přes průduchy u čelního skla spustím abych na něj dosáhl), ale snad to půjde
9. až to budu dělat, změřím i potřebné délky kabelů a doplním
Vím, že nad tím moc bazíruju
ale já už jsem prostě takový
i pro montáž PP jsem si doplnil v podstatě detailní návod o spoustu fotek a popisků a pak už jsem nemusel nad ničím dumat 

Po dlouhém zkoumání jsem dospěl k závěru, že ty novější zas o tolik lepší nejsou. Ten můj není ta slavná CZ verze s pečetí, takže možná je o trochu méně citlivý, ale co jsem se dočetl na netu funguje v pohodě, já zatím kromě jednoho jednoho radaru neměl možnost vyzkoušet. Kámoš má ten samý akorát šedý a s odlišně udělaným nápisem, taky bez CZ pečetě a je spokojenej, prý o všech radarech co potkal už dávno věděl

U skeneru se obávám, že když policajti zjistí že Tě nemůžou změřit tak Tě zastaví, najdou Ti skener a máš po <>.
Zpět k tématu:
1. jak jsem psal, vše bude schovaný za odkládacím kastlíkem, akorát ještě vymyslet jak tam upevnit rozdvojku - možná suchý zip nebo prostě jen do něčeho zabalit
2. pojistkové pouzdro bude na přívodním kabelu na cca 30. centimetru

3. jestli chápu správně, tak SNAD by nemělo hrozit vyhoření plošáku v rozdvojce => požár
4. asi ještě přidám vypínač pro antiradar, aby nestartoval 2x (po otočení klíčku a po nastartování)
5. vypínač pro zbytek (stále napájené zdířky) dělat nebudu, tel. v autě nezapomínám a klidový odběr rozdvojky by měl být minimální (nulový asi ne, ale snad zanedbatelný)
6. miniUSB přes průduch ventilace dobrovolně neprojde, takže odzkoušíme pružnost materiálu

7. obdobně to je i u konektoru pro antiradar a průduchů u čelního skla, ale tam je možnost nejdřív protáhnout kabel a koncovky udělat až pak
8. trochu se obávám tahání kablíků (obzvlášť u antiradaru, když ho přes průduchy u čelního skla spustím abych na něj dosáhl), ale snad to půjde
9. až to budu dělat, změřím i potřebné délky kabelů a doplním
Vím, že nad tím moc bazíruju



Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
vše ok, jen ten odběr bych si změřil - sice by tam měl být jen nějaký jednoduchý stabilizátor, ale pro jistotu - ono i blbých 50mA ti za pár dní stání podstatně vysosne baterku (za 20h odčerpá 1Ah, pokud dobře počítám)
co se týká průduchů u skla, tak já jsem tam kdysi našel nějakou dírku a svého času jsem měl protaženo od kastlíku až pod sklo GPSku, takže než začneš vrtat průduchy, tak se mrkni jestli by to nešlo obejít kolem nich
co se týká průduchů u skla, tak já jsem tam kdysi našel nějakou dírku a svého času jsem měl protaženo od kastlíku až pod sklo GPSku, takže než začneš vrtat průduchy, tak se mrkni jestli by to nešlo obejít kolem nich

Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
A jéje, měření
Včera jsme zkoušeli s kámošem měřit - červený na + zapalovače auta a černý na hrot kolíku rozdvojky + plíškem kolíku na kastli.. a nic.. protože byla v měřáku spálená pojistka
a pak už jsem musel domů..
OT - pro mě je měřák španělská vesnice, nikdy jsem ho neměl v ruce - má se pro začátek nastavit na 20mA a pak na 200mA ? A způsob měření jak píšu nahoře je správně ? A klidový odběr se měří tak, že se odpojí mínus, auto se nechá pár minut vydechnout a pak červený na + a černý na mínus ?

Včera jsme zkoušeli s kámošem měřit - červený na + zapalovače auta a černý na hrot kolíku rozdvojky + plíškem kolíku na kastli.. a nic.. protože byla v měřáku spálená pojistka

OT - pro mě je měřák španělská vesnice, nikdy jsem ho neměl v ruce - má se pro začátek nastavit na 20mA a pak na 200mA ? A způsob měření jak píšu nahoře je správně ? A klidový odběr se měří tak, že se odpojí mínus, auto se nechá pár minut vydechnout a pak červený na + a černý na mínus ?

Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Jestli tě chápu dobře, tak to myslíš správně, kromě těch rozsahů - nejprve větší a pak snižovat.
Pro jistotu přikládám obrázek (za pár minut v malování, tak mě nebičujte za zvalitu)
Klidový odběr je takový, když nebudeš mít do rozdvojky zapojen žádný spotřebič = bude zapojena pouze ta rozdvojka. Jinak by to byl odběr v zátěži
Pro jistotu přikládám obrázek (za pár minut v malování, tak mě nebičujte za zvalitu)
Klidový odběr je takový, když nebudeš mít do rozdvojky zapojen žádný spotřebič = bude zapojena pouze ta rozdvojka. Jinak by to byl odběr v zátěži

- Přílohy
-
- mereni.png (10.27 KiB) Zobrazeno 2411 x
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Já myslel klidový odběr auta
Každopádně za nákres moc díky, co si neumím představit neexistuje
Jinak propojení zemí (tj. bok autozapalovače a plíšku na kolíku) nemůžu nahradit přiložením plíšku kolíku na kastli ?

Každopádně za nákres moc díky, co si neumím představit neexistuje

Jinak propojení zemí (tj. bok autozapalovače a plíšku na kolíku) nemůžu nahradit přiložením plíšku kolíku na kastli ?
Re: Napájení antiradaru a PDA z rádia - DOTAZ
Můžeš, ale je malé riziko, že tam uděláš malý odpor a naměřené hodnoty nebudou úplně přesné... ale to je relativně zanedbatelné, takže v klidu 
Co se týká klidového odběru auta, tak ano - sundáš svorku na +, mezi pól baterie a tu svorku dáš měřák a postupuješ stejně jako v předchozím případě. Ale začal bych na vyšších hodnotách (třeba 10A, kdybys třeba zapoměl rozsvícené světlo v interiéru nebo tak...)

Co se týká klidového odběru auta, tak ano - sundáš svorku na +, mezi pól baterie a tu svorku dáš měřák a postupuješ stejně jako v předchozím případě. Ale začal bych na vyšších hodnotách (třeba 10A, kdybys třeba zapoměl rozsvícené světlo v interiéru nebo tak...)
Astra G sportive r.v. 99, 3dv, X18XE1 (jezdí i pod 6l/100km!), polarmeerblau, pár vychytávek, žádný tuzing... - a najdete jí tady: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 821#120821