Stránka 1 z 2

teplota na budíku?

Napsal: 22 zář 2008, 20:34
od new-name
Chtěl bych se jen zeptat, jestli je normální, že mi teplota na budíku nic moc neleze?
Auto začne foukat vlažně už po pár km, to jo, ale ne že by teda nějak extrémě potom topilo, asi je to tím, že teplota se pořád drží u nějakej cca 70°C tj, že rafička pořád leží :? sem tam se šoupne i na 80°C :x ale na 90°C nebo prostě na optimálním provozním (kolmím) stupni jsem jí viděl snad jen jednou :roll:
A nezaznamenal jsem rozdíl jak u městskýho nebo dálničního provozu, to mám zacpat chladič kartonem jak u š120 abych se v zimě pěkně ohřál? :lol:

Napsal: 22 zář 2008, 20:39
od zdenda-H
Pokud máš diesel, tak teplota je kolem 80°.
Jinak nutno měnit termostat.

Re: teplota na budíku?

Napsal: 22 zář 2008, 20:40
od rychlyradim
new-name píše:Chtěl bych se jen zeptat, jestli je normální, že mi teplota na budíku nic moc neleze?
Auto začne foukat vlažně už po pár km, to jo, ale ne že by teda nějak extrémě potom topilo, asi je to tím, že teplota se pořád drží u nějakej cca 70°C tj, že rafička pořád leží :? sem tam se šoupne i na 80°C :x ale na 90°C nebo prostě na optimálním provozním (kolmím) stupni jsem jí viděl snad jen jednou :roll:
A nezaznamenal jsem rozdíl jak u městskýho nebo dálničního provozu, to mám zacpat chladič kartonem jak u š120 abych se v zimě pěkně ohřál? :lol:
žádnej karton bože! nevím kolik C je optimální teplota u tvé 1.8 16V ale předpokládám že máš určitě vtahu TERMOSTAT! :wink: měl jsi mi to říct kdyžs byl u mě sem se ti na to mohl mrknout :lol:

Napsal: 22 zář 2008, 20:40
od new-name
tak ještě dodám 1,8 16V benzín
RV 98

Re: teplota na budíku?

Napsal: 22 zář 2008, 20:41
od new-name
rychlyradim píše:
new-name píše:Chtěl bych se jen zeptat, jestli je normální, že mi teplota na budíku nic moc neleze?
Auto začne foukat vlažně už po pár km, to jo, ale ne že by teda nějak extrémě potom topilo, asi je to tím, že teplota se pořád drží u nějakej cca 70°C tj, že rafička pořád leží :? sem tam se šoupne i na 80°C :x ale na 90°C nebo prostě na optimálním provozním (kolmím) stupni jsem jí viděl snad jen jednou :roll:
A nezaznamenal jsem rozdíl jak u městskýho nebo dálničního provozu, to mám zacpat chladič kartonem jak u š120 abych se v zimě pěkně ohřál? :lol:
žádnej karton bože! nevím kolik C je optimální teplota u tvé 1.8 16V ale předpokládám že máš určitě vtahu TERMOSTAT! :wink: měl jsi mi to říct kdyžs byl u mě sem se ti na to mohl mrknout :lol:
8) OK, ve středu seš jak doma? odpoledne pojedu kolem určo 8)

Napsal: 22 zář 2008, 21:06
od genius0011
100% vyměnit termostat 8)

Napsal: 22 zář 2008, 21:14
od rychlyradim
genius0011 píše:100% vyměnit termostat 8)
přesně jak říká genius0011 vyměnit thermostat ;-)
jináč doma na Vysočině nejsem ale v práci v Brně :wink: a přijedu až v pondělí :oops:

Napsal: 22 zář 2008, 21:54
od Pico
Bacha, na G-čku nie je pri optimálnej teplote ručička teplomeru úplne kolmo. Keby som nejazdil aj na služobnej astre a tá to nemala tak isto, už od novoty, tak by ma to tiež zarazilo. Pokiaľ máš ručičku mierne dolava od kolmej polohy, tak je to v poriadku, nemusíš nič meniť.

Napsal: 22 zář 2008, 21:56
od Salám
Pico píše:Bacha, na G-čku nie je pri optimálnej teplote ručička teplomeru úplne kolmo. Keby som nejazdil aj na služobnej astre a tá to nemala tak isto, už od novoty, tak by ma to tiež zarazilo. Pokiaľ máš ručičku mierne dolava od kolmej polohy, tak je to v poriadku, nemusíš nič meniť.
Pravda pravda, ale píše, že mu to ukazuje jen nějakých 70, tak to je málo i na Opla :D

Napsal: 22 zář 2008, 22:35
od LEGEND007
ludkovia ja mam zasa takyto problem (sorry ze sa ti miesam do vlakna)
ked idem po normalnej ceste je vsetko ako ma byt teplota cca 80 stupnov no akonahle po dlhsej ceste niekde auto odstavim a necham nastartovane tak mi teplota vody zacne stupat az pomaly vrie, v com moze byt problem?
cidlo teploty? termostat? ventilátor na chladiči?

Napsal: 22 zář 2008, 22:43
od mexxo
Tiež sa mi nechcela zohriať. Je to jedna z tých častejších závad, už sa tu o tom niečo popísalo. Tiež som ho u mojej 1,8 menil. Ale bacha! Mení sa aj s tým telesom v ktorom je uložený, takže sa to trocha predraží oproti obyč. termostatu u iných motorov. Dá sa síce zohnať len samotný termostat dovnútra, ale väčšinou býva otlačené to sedlo v tom telese, takže výmena samotného termostatu nepomôže. A to teleso už bez termostatu nekúpiš... To bol aj môj prípad (pri cca 96tis. km-údajne...) :roll:

Napsal: 22 zář 2008, 22:47
od mexxo
LEGEND007 píše:ludkovia ja mam zasa takyto problem (sorry ze sa ti miesam do vlakna)
ked idem po normalnej ceste je vsetko ako ma byt teplota cca 80 stupnov no akonahle po dlhsej ceste niekde auto odstavim a necham nastartovane tak mi teplota vody zacne stupat az pomaly vrie, v com moze byt problem?
cidlo teploty? termostat? ventilátor na chladiči?
Ak ti teplomer nevyletí do červeného,alebo nevyvarí voda je to normálne že teplota na mieste stúpne. Ak sa ti to zdá až moc, najskôr to asi bude termostat.

Napsal: 22 zář 2008, 22:58
od genius0011
LEGEND007 píše:ludkovia ja mam zasa takyto problem (sorry ze sa ti miesam do vlakna)
ked idem po normalnej ceste je vsetko ako ma byt teplota cca 80 stupnov no akonahle po dlhsej ceste niekde auto odstavim a necham nastartovane tak mi teplota vody zacne stupat az pomaly vrie, v com moze byt problem?
cidlo teploty? termostat? ventilátor na chladiči?
neber to jako problém je to naprosto normální a mj. provozní teplota je kolem 90 st. a když stojíš na místě tak se prostě chladič nechladí proudem vzduchu sám a ventilátor spíná s prodlevou :wink:

Napsal: 22 zář 2008, 22:59
od Phrz
zrovna ted jsem skoncil s vymenou termostatu a taky se mi to nezahrivalo na vic nez 70C, nejhorsi bylo povolit ty torxy a trosku mi to vyteklo pri vypousteni vody z chladice vedle :D tak jsem tim alespon vytrel garaz :D

Napsal: 22 zář 2008, 23:43
od LEGEND007
praveze mne sa uz stalo ze ked som stal na mieste tak mi voda zacala aj vriet (normal para z expanznej nadrzky a bublalo to), je pre mna fakt zahada preco sa nezapne ten dodrbkany ventilator ked to stoji na mieste a nedochladzuje to, no je toto normalne? uz som zacal aj rozmyslat nad tym ci ten ventilator na chladici nezapojim na samostatny vypinac aby som to dochladzoval manualne ked treba, inak vsimal som si aj teplotu dneska a bolo to trochu do prava od kolmej polohy, asi to tak ma byt nie?
btw: nie je nahodou vadne cidlo spinaca toho ventilatora?