Zafira N1
Napsal: 30 čer 2008, 16:41
Zdravím,
při STK jsem narazil na zajímavý problém. Mám Zafiru už dva roky, takže jsem vyrazil na STK. Zafira měla už při koupi z Itálie vzadu přepážku a v TP je psaná jako N1. Koupil jsem to tak proto, že mám velkého psa a tak se mi to s tou přepážkou hodilo. Nejsem podnikatel!
Při koupi už mělo auto české papíry a kupoval jsem to od dobrého známého, který mi ji dovezl podle mého výběru.
Takže jsem přijel na STK, projel jsem celou halou a až při odchodu mi technik říká: něco se mi nezdá na té vaší přepážce. Tak jsem mu řekl, že jde čistě o jeho subjektivní pocit, protože auto už bylo přímo vyrobeno jako N1, přepážka je originální od Oplu a 3. řada sedadel chybí a má znehodnocené úchyty.
Problém je prý v tom, že prý podle českých zákonů musí mít mříž max. otvory 50 x 50 mm a musí vydržet náraz 5G (to nevím, jak by na STK zkoušeli, ale řekl jsem jim, že za poplatek 300 000,- to můžou zkusit a s vrakem ať si pak dělají co chtějí). Tak začali hledat na netu a přišli na zajímavou věc. Přepážka, kterou mám já je platná a homologovaná pro celou EU a ani v jiných státech Evropy mimo EU s tím není problém - jen, jak jinak, v ČR to tak být NESMÍ A NEMŮŽE. Problém je v tom, že moje přepážka nemá mřížku, ale je do poloviny plná a zbývající polovina ke stropu je vyplněna pouze 4mi podélnými "trubkami". Takže STK jsem dostal na měsíc a mám sjednat nápravu. Jenže ta "náprava" podle českých zákonů stojí cca 25 tis. v Oplu, což jsem rozhodně nehodlal dát. Takže jsem v OBI koupil pletivo s mřížkou 48 x 48 mm (2 x 1 m) za 240 Kč, vystřihl obrys vnitřku auta, pomocí stahovacích motexek to přichytil na svou EU mříž a druhý den jel na STK. Technik na to mrkl a říká: teď je vše v pořádku, přeji hodně šťastných km.
Tak teď nechápu jedno: koupím auto, který má vše podle EU, vše z výroby, na autě není jeden jedinej šroubek "tuningovej" a mám problém. Pak koupím pletivo na králíkárnu za 240 kaček a je po problému. Tak si říkám, na co jsou ty drahý přestavby na N1 nebo zpět z N1 na osobní auto, když to v podstatě vyřeší kousek pletiva za pár stovek? Že by zase nějaký poslanec vymyslel něco, co hodí pár mega firmě jeho strýce nebo bratránka?
No říkám na rovinu, že mě český zákony a předpisy pěkně serou a na další STK (pokud budu mít pořád Zafiru) už pojedu zase za známým, který to za flašku zařídí... docela vtipný je i to, že od března 2009 nebudou muset v autech sk. N1 mříže být, ale pořád to N1 bude.
Takže jestli máte někdo Oplíka dovezenýho z EU a máte ho jako já N1 (i když jen kvůli psovi), radši se podívejte na přepážku, než narazíte na "poctivýho blba" jako já.
Jen mi přišlo líto, že jsem kvůli tomu prodrbal dva dny a přitom po silnicích řádí spousta vraků nebo tuningových aut, na kterých není jeden jediný plast, to podivný plechový křídlo a zářivky pod autem homologovaný, ale všichni mají technickou...
Tak si potom říkám, jestli tu nejsem za vola, když mám/a vlastně nemám auto podle předpisů...
při STK jsem narazil na zajímavý problém. Mám Zafiru už dva roky, takže jsem vyrazil na STK. Zafira měla už při koupi z Itálie vzadu přepážku a v TP je psaná jako N1. Koupil jsem to tak proto, že mám velkého psa a tak se mi to s tou přepážkou hodilo. Nejsem podnikatel!
Při koupi už mělo auto české papíry a kupoval jsem to od dobrého známého, který mi ji dovezl podle mého výběru.
Takže jsem přijel na STK, projel jsem celou halou a až při odchodu mi technik říká: něco se mi nezdá na té vaší přepážce. Tak jsem mu řekl, že jde čistě o jeho subjektivní pocit, protože auto už bylo přímo vyrobeno jako N1, přepážka je originální od Oplu a 3. řada sedadel chybí a má znehodnocené úchyty.
Problém je prý v tom, že prý podle českých zákonů musí mít mříž max. otvory 50 x 50 mm a musí vydržet náraz 5G (to nevím, jak by na STK zkoušeli, ale řekl jsem jim, že za poplatek 300 000,- to můžou zkusit a s vrakem ať si pak dělají co chtějí). Tak začali hledat na netu a přišli na zajímavou věc. Přepážka, kterou mám já je platná a homologovaná pro celou EU a ani v jiných státech Evropy mimo EU s tím není problém - jen, jak jinak, v ČR to tak být NESMÍ A NEMŮŽE. Problém je v tom, že moje přepážka nemá mřížku, ale je do poloviny plná a zbývající polovina ke stropu je vyplněna pouze 4mi podélnými "trubkami". Takže STK jsem dostal na měsíc a mám sjednat nápravu. Jenže ta "náprava" podle českých zákonů stojí cca 25 tis. v Oplu, což jsem rozhodně nehodlal dát. Takže jsem v OBI koupil pletivo s mřížkou 48 x 48 mm (2 x 1 m) za 240 Kč, vystřihl obrys vnitřku auta, pomocí stahovacích motexek to přichytil na svou EU mříž a druhý den jel na STK. Technik na to mrkl a říká: teď je vše v pořádku, přeji hodně šťastných km.
Tak teď nechápu jedno: koupím auto, který má vše podle EU, vše z výroby, na autě není jeden jedinej šroubek "tuningovej" a mám problém. Pak koupím pletivo na králíkárnu za 240 kaček a je po problému. Tak si říkám, na co jsou ty drahý přestavby na N1 nebo zpět z N1 na osobní auto, když to v podstatě vyřeší kousek pletiva za pár stovek? Že by zase nějaký poslanec vymyslel něco, co hodí pár mega firmě jeho strýce nebo bratránka?
No říkám na rovinu, že mě český zákony a předpisy pěkně serou a na další STK (pokud budu mít pořád Zafiru) už pojedu zase za známým, který to za flašku zařídí... docela vtipný je i to, že od března 2009 nebudou muset v autech sk. N1 mříže být, ale pořád to N1 bude.
Takže jestli máte někdo Oplíka dovezenýho z EU a máte ho jako já N1 (i když jen kvůli psovi), radši se podívejte na přepážku, než narazíte na "poctivýho blba" jako já.
Jen mi přišlo líto, že jsem kvůli tomu prodrbal dva dny a přitom po silnicích řádí spousta vraků nebo tuningových aut, na kterých není jeden jediný plast, to podivný plechový křídlo a zářivky pod autem homologovaný, ale všichni mají technickou...
Tak si potom říkám, jestli tu nejsem za vola, když mám/a vlastně nemám auto podle předpisů...