Stránka 1 z 2
Cisteni motoru? Jak na to, cemu se vyvarovat a podobne!
Napsal: 19 čer 2008, 13:34
od selice
Vsichni to zname, cistounky a udrzovany motor je polovina vykonu (a 100% dobreho pocitu). Ted je otazka, jake casti se daji vycistit, cemu se vyhnout, jake prostredky pouzivat apod.
Nasel by se nejaky clanek (cesky/anglicky <- muzu prelozit), ktery se venuje Astram? Obcas mam po otevreni kapoty pocit, ze by motoru trocha uklidu prisla vhod.
Nemecky uz neumim ani slovo (ach to by mela moje nemcinarka radost).

Napsal: 19 čer 2008, 14:19
od AstraMan
Nedoporučuji používat čistící prostředky do motoru, který má poměrně dost najeto a jako bonus se o to třeba předešlý majitel moc nestaral

Několikrát jsem byl svědkem, jak se do skoro neudržovaného motoru použily tyto čistící prostředky a jak to krásně pročistily

Tak krásně, že pak olej tekl skoro proudem ven
Ale tady na fóru má určitě většina lidí ( tedy z těch co na toto fórum píší ) udržovanou Astru, takže bych se tohoto nebál

Napsal: 19 čer 2008, 14:28
od selice
No ja bohuzel nemam. Koupil jsem ji minulej tejden s 80tis milema a motor moc "cistounkej" neni no.

Napsal: 19 čer 2008, 14:45
od AstraMan
Jinak mě na větší ztichnutí motoru pomohly dvě věci
1) Použití oleje do motoru od
shell helix plus polosyntetika 10W/40
2) Výměna EGR ventilu
Napsal: 19 čer 2008, 15:36
od palix
Tak to by zaujímalo aj mňa, ako prečistiť motor. Moja Astra má síce málo km, ale motor je už zaprášený. Osobne uvažujem o handre a navlhčenej hubke. Určite by som to nevystriekal prúdom vody. Tou hubkou však umyjem len viditeľné miesta, prípadne miesta kam sa dostanem.
Má niekto lepší spôsob?
Napsal: 19 čer 2008, 15:55
od selice
AstraMan píše:Jinak mě na větší ztichnutí motoru pomohly dvě věci
1) Použití oleje do motoru od
shell helix plus polosyntetika 10W/40
2) Výměna EGR ventilu
ty vase zkratky me ubijeji.

co to je egr ventil prosim?
nejde jako tak o tichost, jako o tu cistotu take.

prece jenom styl a cistota jde dohromady

jak to vypada kdyz prijede clovek na sraz a s vytunenou karou bude mit pod kapotou zrezivelej motor.

Napsal: 19 čer 2008, 16:13
od AstraMan
Takže něco o EGR ventilu, co už jsem jednou psal do jednoho témata:
Cituji jednoho OPEL automechanika:
Pokud někdo neví, k čemu je EGR ventil, tak to vysvětli takto...
1) EGR ventil má stejnou funkci, jako KATALIZÁTOR
tedy že slouží pouze k tomu, aby ses vešel do normy např ECO 1,ECO 2 atd a zároveň stejně jako katalizátor, tak i EGR ventil tím pádem snižuje výkon motoru
2) Co se týče řešení funkce EGR, tak bych toto raději ani nekomentoval... Jak jsem říkal, slouží stejně jako Katalizátor, ale má to jednu podstatnou chybu a tím i je i dost poruchový.... U starších automobilů máš pouze KATALIZÁTOR, takže všechny ty nasávané sračky jdou do něj... Takto je to i u konkrétně Astry G, ale problém je v tom, že nejdříve ten mastnej, teplej, no prostě zasranej vzduch jde do EGR ventilu a až pak teprve do KATALIZÁTORU a následně do výfukového potrubí... Tím pádem se rychle zanáší a pak ať se nikdo nediví, že je poruchový
Kdyby nejdříve všechen ten hnus šel do KATALIZÁTORU a až pak teprve do EGR ventilu, tak by EGR ventil vydržel podstatněji déle... Ale problém je to zřejmě vyřešit aby to tak fungovalo
3) Co se týče životnosti EGR ventilu, tak třeba konkrétně Tvůj motor X20DTL z rv.1999 je na tom podstatně lépe, než jiný dieselový motor z rv.2002
Toť moje poznatky

Jo a abych nezapoměl, tak vyčištění EGR ventilu nepomohlo v mém případě

Napsal: 19 čer 2008, 16:21
od AstraMan
Jinak co se týká vzhledu motoru, tak já jsem na tom byl podstatně lépe... Jen jsem naleštil ty černé plasty leštěnkou od
COYOTTE - oživovač plastů, pak ta žlutá víka ( např. od oleje, chladící kapaliny atd... ) jsem přestříknul na zlatou barvou

A výsledek je zde:

Napsal: 19 čer 2008, 16:26
od Marcco
tak mas to moc pekny to jo verim tomu ze jak koupim Gcko tak to provedu taky vypada to moc hezky

Napsal: 19 čer 2008, 16:33
od manli2
astramanovi nevěř ani slovo...

Napsal: 19 čer 2008, 16:36
od manli2
selice píše:ty vase zkratky me ubijeji.

co to je egr ventil prosim?
)
Ze sacího potrubí je podtlakovým vedením řízen ventil recirkulace spalin (ventil EGR).Ventil EGR je umístěn v sacím kolenu.Jeho úkolem je přivést část výfukových plynů zpět do spalovacích komor motoru,zmírnit tak teplotu spalování, a tím zredukovat podíl škodlivin ve výfukovém plynu.Termospínač,umístěný v podtlakovém vedení, vypne tento systém při teplotě pod + 20 stupňů.“ Tak toť citát pana H.R.Etzolda. V praxi to znamená něco jako že ventil vám pouští zpět na sání už jednou spálenou směs což nejen značně zasírá sání ale ještě vám motor nasává teplou směs výfukových plynů a vzduchu což také není zrovna dobře.
Napsal: 19 čer 2008, 16:38
od Defender
Napsal: 19 čer 2008, 16:40
od AstraMan
Napsal: 19 čer 2008, 16:42
od AstraMan
Marcco píše:tak mas to moc pekny to jo verim tomu ze jak koupim Gcko tak to provedu taky vypada to moc hezky

Ta fotka je ale 2 roky stará, to jsem fotil hned po koupi po prvním naleštění

Teď ty plasty jsou ještě více černé, ale zlatá barva trochu ztratila na záři stejně jako brzdové třmeny

Jo a mám tam jinou autobaterii ( černý vzhled )

Napsal: 19 čer 2008, 17:16
od Majla
tak to jsme dva
