Stránka 1 z 2

Cisteni motoru? Jak na to, cemu se vyvarovat a podobne!

Napsal: 19 čer 2008, 13:34
od selice
Vsichni to zname, cistounky a udrzovany motor je polovina vykonu (a 100% dobreho pocitu). Ted je otazka, jake casti se daji vycistit, cemu se vyhnout, jake prostredky pouzivat apod.

Nasel by se nejaky clanek (cesky/anglicky <- muzu prelozit), ktery se venuje Astram? Obcas mam po otevreni kapoty pocit, ze by motoru trocha uklidu prisla vhod. :D

Nemecky uz neumim ani slovo (ach to by mela moje nemcinarka radost). :D

Napsal: 19 čer 2008, 14:19
od AstraMan
Nedoporučuji používat čistící prostředky do motoru, který má poměrně dost najeto a jako bonus se o to třeba předešlý majitel moc nestaral :wink: Několikrát jsem byl svědkem, jak se do skoro neudržovaného motoru použily tyto čistící prostředky a jak to krásně pročistily :D Tak krásně, že pak olej tekl skoro proudem ven :lol:

Ale tady na fóru má určitě většina lidí ( tedy z těch co na toto fórum píší ) udržovanou Astru, takže bych se tohoto nebál :wink:

Napsal: 19 čer 2008, 14:28
od selice
No ja bohuzel nemam. Koupil jsem ji minulej tejden s 80tis milema a motor moc "cistounkej" neni no. :)

Napsal: 19 čer 2008, 14:45
od AstraMan
Jinak mě na větší ztichnutí motoru pomohly dvě věci :lol:
1) Použití oleje do motoru od shell helix plus polosyntetika 10W/40
2) Výměna EGR ventilu

Napsal: 19 čer 2008, 15:36
od palix
Tak to by zaujímalo aj mňa, ako prečistiť motor. Moja Astra má síce málo km, ale motor je už zaprášený. Osobne uvažujem o handre a navlhčenej hubke. Určite by som to nevystriekal prúdom vody. Tou hubkou však umyjem len viditeľné miesta, prípadne miesta kam sa dostanem.
Má niekto lepší spôsob?

Napsal: 19 čer 2008, 15:55
od selice
AstraMan píše:Jinak mě na větší ztichnutí motoru pomohly dvě věci :lol:
1) Použití oleje do motoru od shell helix plus polosyntetika 10W/40
2) Výměna EGR ventilu
ty vase zkratky me ubijeji. :D co to je egr ventil prosim?

nejde jako tak o tichost, jako o tu cistotu take. :) prece jenom styl a cistota jde dohromady :) jak to vypada kdyz prijede clovek na sraz a s vytunenou karou bude mit pod kapotou zrezivelej motor. :)

Napsal: 19 čer 2008, 16:13
od AstraMan
Takže něco o EGR ventilu, co už jsem jednou psal do jednoho témata:
Cituji jednoho OPEL automechanika:

Pokud někdo neví, k čemu je EGR ventil, tak to vysvětli takto...
1) EGR ventil má stejnou funkci, jako KATALIZÁTOR :arrow: tedy že slouží pouze k tomu, aby ses vešel do normy např ECO 1,ECO 2 atd a zároveň stejně jako katalizátor, tak i EGR ventil tím pádem snižuje výkon motoru :idea:
2) Co se týče řešení funkce EGR, tak bych toto raději ani nekomentoval... Jak jsem říkal, slouží stejně jako Katalizátor, ale má to jednu podstatnou chybu a tím i je i dost poruchový.... U starších automobilů máš pouze KATALIZÁTOR, takže všechny ty nasávané sračky jdou do něj... Takto je to i u konkrétně Astry G, ale problém je v tom, že nejdříve ten mastnej, teplej, no prostě zasranej vzduch jde do EGR ventilu a až pak teprve do KATALIZÁTORU a následně do výfukového potrubí... Tím pádem se rychle zanáší a pak ať se nikdo nediví, že je poruchový :arrow: Kdyby nejdříve všechen ten hnus šel do KATALIZÁTORU a až pak teprve do EGR ventilu, tak by EGR ventil vydržel podstatněji déle... Ale problém je to zřejmě vyřešit aby to tak fungovalo :idea:
3) Co se týče životnosti EGR ventilu, tak třeba konkrétně Tvůj motor X20DTL z rv.1999 je na tom podstatně lépe, než jiný dieselový motor z rv.2002 :idea:


Toť moje poznatky :wink: Jo a abych nezapoměl, tak vyčištění EGR ventilu nepomohlo v mém případě :wink:

Napsal: 19 čer 2008, 16:21
od AstraMan
Jinak co se týká vzhledu motoru, tak já jsem na tom byl podstatně lépe... Jen jsem naleštil ty černé plasty leštěnkou od COYOTTE - oživovač plastů, pak ta žlutá víka ( např. od oleje, chladící kapaliny atd... ) jsem přestříknul na zlatou barvou :lol: A výsledek je zde:

Obrázek

Napsal: 19 čer 2008, 16:26
od Marcco
tak mas to moc pekny to jo verim tomu ze jak koupim Gcko tak to provedu taky vypada to moc hezky :wink:

Napsal: 19 čer 2008, 16:33
od manli2
astramanovi nevěř ani slovo... :wink:

Napsal: 19 čer 2008, 16:36
od manli2
selice píše:ty vase zkratky me ubijeji. :D co to je egr ventil prosim?

)
Ze sacího potrubí je podtlakovým vedením řízen ventil recirkulace spalin (ventil EGR).Ventil EGR je umístěn v sacím kolenu.Jeho úkolem je přivést část výfukových plynů zpět do spalovacích komor motoru,zmírnit tak teplotu spalování, a tím zredukovat podíl škodlivin ve výfukovém plynu.Termospínač,umístěný v podtlakovém vedení, vypne tento systém při teplotě pod + 20 stupňů.“ Tak toť citát pana H.R.Etzolda. V praxi to znamená něco jako že ventil vám pouští zpět na sání už jednou spálenou směs což nejen značně zasírá sání ale ještě vám motor nasává teplou směs výfukových plynů a vzduchu což také není zrovna dobře.

Napsal: 19 čer 2008, 16:38
od Defender
No to abych se začal červenat :oops: , myslím si že patřím k těm co o svojí Astrulku pečují, ale je fakt, že od doby co jsem ji koupil (červen 2004) jsem motorovou část ještě nemyl :( :oops: :oops:

Napsal: 19 čer 2008, 16:40
od AstraMan
manli2 píše:astramanovi nevěř ani slovo... :wink:
Heh... Tak na tohle nemám co říci :lol: :lol: :lol:

Napsal: 19 čer 2008, 16:42
od AstraMan
Marcco píše:tak mas to moc pekny to jo verim tomu ze jak koupim Gcko tak to provedu taky vypada to moc hezky :wink:
Ta fotka je ale 2 roky stará, to jsem fotil hned po koupi po prvním naleštění :wink: Teď ty plasty jsou ještě více černé, ale zlatá barva trochu ztratila na záři stejně jako brzdové třmeny :lol: :lol: :lol: Jo a mám tam jinou autobaterii ( černý vzhled ) 8)

Napsal: 19 čer 2008, 17:16
od Majla
Defender píše:No to abych se začal červenat :oops: , myslím si že patřím k těm co o svojí Astrulku pečují, ale je fakt, že od doby co jsem ji koupil (červen 2004) jsem motorovou část ještě nemyl :( :oops: :oops:
tak to jsme dva :oops: :oops: