Stránka 1 z 1

SERVO

Napsal: 15 úno 2008, 06:25
od maos
Dobrý den prosím o radu, občas jsem měl v garáži par kapek oleje, už asi půl roku, včera jsem měnil olej v motoru v servisu a tam mi i zdělily že mi prolíná pravděpodobně ta tyč co vede ze serva (nádobka serva je suchá), olej v servu byl na min. hladině tak jsem koupil v opelu olej (350 kč litr je zelenej) doli ho tam a ted řeším otázku má to cenu řešit a nebo jen dolívat olej, a čím by to případně mohlo být. Děkuji za radu

opel astra g caravan 1,416v r.v.1998

Napsal: 16 úno 2008, 22:04
od Arwy
Podobný problém mám aj ja. Netesnosť je na prevodke riadenia. Mrkni ako vyzeraju ochranné manžety na oboch stranách. Ak z nich kvapká olej, tak je to v háji. Nedá sa to opraviť, musí sa vymeniť celá prevodka riadenia. Cena cca 16 000 - 18 000 Sk za novú. Repasovaná sa dá kúpiť za cca 11 000 SK, ale podmienkou je aby sa tá Tvoja, pôvodná, dala zrepasovať. Tak že ak to netečie veľa, tak to riešiť len dolievaním oleja. Mne to teraz cez zimu prestalo tiecť (hustejší olej). Podľa vyjadrenia mechanika sa to môže zlepšiť aj požitím iného, hustejšieho oleja, ale je nebezpečenstvo poškodenia elektrického čerpadla posilňovača.

Napsal: 17 úno 2008, 07:48
od spermin
pokud jde repasovat, musí jít i OPRAVIT

Napsal: 17 úno 2008, 10:58
od Gabrihell
Aj ja mám ten problém, že to niekde tečie. Skontroloval som množstvo v nádržke a je tam minimum. Aké množstvo oleja treba doliať, aby som neprekročil maximum? Mám Delphi prevedenie...

kk

Napsal: 17 úno 2008, 12:28
od arnie
A kde je ta nadrzka na servo? Abych zjistil kolik tam mam oleje. diky

Napsal: 17 úno 2008, 18:48
od Arwy
spermin píše:pokud jde repasovat, musí jít i OPRAVIT
No to máš určite pravdu :) , ale myslel som to tak, že bežne Ti to servisák neopraví, vymontuje celú prevodku a Tu posiela na opravu. Tam sa to rieši výmenou za repas. Mne ponúkali zreparovanú za cca 13000 Sk s tým, že ak sa tá moja bude dať opraviť tak mi vrátia späť 3000 Sk.
Možno ak ju osobne donesieš do TRW servisu ( http://www.intercars.sk/?id=178&lang=SK& ), tak Ti ju opravia.

Napsal: 18 úno 2008, 14:31
od Gabrihell
Aký je rozdiel medzi zeleným a červeným olejom, Nieje tam nejaké spojitosť s napr. typom motora, typom serva? Tá nádrž je umiestnena vzadu a nieje vidieť absolútne nič. Neviem akej farby mám olej a v Opli predávajú len jeden typ...

Napsal: 18 úno 2008, 17:21
od Luboš X17DTL
Tak sáhni do nádobky. Na prstě by ti něco mohlo zůstat a z toho bys mohl zjistit, jaký tam je. Jinak je to olej pro automat. převodovky a měl by mít specifikaci TA. S největší pravděpodobností barva červená, ale mohl to někdo měnit. Tak mě neber za slovo.

Napsal: 18 úno 2008, 19:51
od Gabrihell
Už som zistil. Vytiahol som trochu hadičkou. Je to zelené... Môžem tam naliať BP?