Stránka 1 z 2

Pomoc, pls, Studený dobrý, jak se vohřeje, tak netáhne.....

Napsal: 25 led 2008, 08:20
od Pavel007
Zdravím, včera se mi objevil následující problém, pokud je auto studený, tak jde hezky za plynem, ale jak se ohřeje, tak jsou znatelně línější např. rozjezdy z křižovatek, prostě to cítím při městkým provozu, současně se rozsvítí žlutá svině :). Po zhasnutí, vychladnutí a opětném nastartování kontrolka nesvítí a vše se při další jízdě opakuje-jede dobe, zahřeje, jede hůř, kontrolka svítí. Ale neškube to, je to jen línější. Mám dotaz, mohla b se takhle projevovat blbá lambda? Auto má najeto 170 000, co tam bylo měněno, to nevím. Nebo ten EGR? Pokud by byl třeba vadný tzn stále otevřený EGR, moho by se to projevovat takto? A pokud bych zaslepil vadný EGR, tak je jasný, že kontrolka bude svítit, ale pojede to normálně, protože to nebude přisávat teplý vzduch a já tak poznám že to je tím ventilem, nebo se s tou kontrolkou motor přepne do nějakýho nouzáku? Motor 1,6 xel Díky, Pavel A tímto se ptám, nevíte někdo, kde v Praze dělají diagnostiku a zároveň tomu rozumí? Chjo, já myslel, že tomu uteču, ale vesmírné zákony jsou zřejmě neměnné...

Napsal: 25 led 2008, 08:23
od gErda
muze to byt klidne lamba a klidne i EGR, motor se muze a nemusi prepnmout do nouzaku, pokud to nevytocis vic jak nad 3000 otacek tak je v nouzovym rezimu, pokud je to EGRkem a zaslepis ho,tak zmeny by mela byt znat ale kontrolka jak si uved spravne bude svitit stale. Urcite diagnostika

Re: Pomoc, pls, Studený dobrý, jak se vohřeje, tak netáhne..

Napsal: 25 led 2008, 08:27
od Jirka D..
Pavel007 píše:Zdravím, včera se mi objevil následující problém, pokud je auto studený, tak jde hezky za plynem, ale jak se ohřeje, tak jsou znatelně línější např. rozjezdy z křižovatek, prostě to cítím při městkým provozu, současně se rozsvítí žlutá svině :). Po zhasnutí, vychladnutí a opětném nastartování kontrolka nesvítí a vše se při další jízdě opakuje-jede dobe, zahřeje, jede hůř, kontrolka svítí. Ale neškube to, je to jen línější. Mám dotaz, mohla b se takhle projevovat blbá lambda? Auto má najeto 170 000, co tam bylo měněno, to nevím. Nebo ten EGR? Pokud by byl třeba vadný tzn stále otevřený EGR, moho by se to projevovat takto? A pokud bych zaslepil vadný EGR, tak je jasný, že kontrolka bude svítit, ale pojede to normálně, protože to nebude přisávat teplý vzduch a já tak poznám že to je tím ventilem, nebo se s tou kontrolkou motor přepne do nějakýho nouzáku? Motor 1,6 xel Díky, Pavel A tímto se ptám, nevíte někdo, kde v Praze dělají diagnostiku a zároveň tomu rozumí? Chjo, já myslel, že tomu uteču, ale vesmírné zákony jsou zřejmě neměnné...

Jestli to je v nouzovém režimu, tak to je bud lambda nabo čidlo teploty atd. diagnostuka řekne více.

Napsal: 25 led 2008, 08:30
od Pavel007
No to já právě nevím, jstli je to v nouzovým režimu, nebo jestli to blbějc nejede kvůli třeba tomu ventilu, co jsem zpozoroval, tak jak se auto oohřívá, tak to začíná bejt línější a kontrolka se rozsvítí až později za nějakou chvíli, kdy už to jede hůř...

Napsal: 25 led 2008, 08:30
od gErda
vytocis to nad 3000 otacek?

Napsal: 25 led 2008, 08:37
od Pavel007
Jo aha, už jsem to pochopil, když to NEJDE vytočit nad 3000, tak nouzák?
Jo, to myslím jde vytočit, já teda nejsem nějaký zvláštní vytáčeč, ale nad 3000 v tý Praze ty rozjezdy dávám, to bych si všimnul...

Napsal: 25 led 2008, 11:12
od Pavel007
Jinak teda samozřejmě pudu na diagnostiku, akorát bych zkusil něco vyloučit-potvrdit, aby na mě v servise neházeli nějaký haluze a netahali prachy. Taky jsem se byl optat na výměnu oleje a dělal jsem naprostýho neználka, co neví vůbec nic a cena výměny oleje se asi tím vyšplhala na 2000 kč :) Jako sorry ale 4*cca150kč za polosyntetiku, 100 kč za filtr a měděný kroužek je cca 700-800 kč za materiál.
Práce na půl hodiny= 200-300kč, tak nevím za co je těch
cca 1000 korun přirážky. :)

Napsal: 25 led 2008, 11:19
od gErda
klasika, proto radsi takovyhle veci udelam sam ;) a aspon mas i jistotu ze tam ten novej olej mas urcite, obcas se clovek nestaci divit co v servise udelaj, kor v autorizovanym opel, nekdy ani ten olej nevymenej :!: :!:
melo by to vyhodit chybu lambdy nebo egr, neco z toho, treba i skrtici klapka nebo neco tak, ale spis to bude cyrkulace splodin

Napsal: 25 led 2008, 11:54
od Pavel007
No jo, začnu s tim ventilem, to bude nejjednodušší, teď jen povolit ty dva torxy- šroubovákem nešly, musím si koupit nějakou redukci na golu, aby tam šly dát ty malý bity, co jsou na šroubovák, a pak sehnat nějakej hliníkovej plech...

Napsal: 25 led 2008, 11:59
od gErda
ja sem si koupil tenhle torx samotnej na golu, je to ten samej rozmer co je treba na vypustnim spuntu na olej.vane, kdyz sem ho povoloval na olejovy vane tak sem dva zlomil takze sem koupil poradnej a ten drzi, sli vysroubovat v pohode, chce to ten torx ne sroubovak, mozna nejdriv zkus poradne procistit a uvidis, pak pokracuj dal, to EGR je asi nejlehci, taky bych tim zacal

Napsal: 25 led 2008, 17:48
od Oliver
pro Pavel007: hmm, já mám ten samý problém a taky mám už 170 145 km, čistil jsem EGR zlepšilo se to, ale asi mám vadnou ještě tu zadní lambdu, tak jsem ji odpojil a nechal jsem na ni zapojené jenom vyhřívání - to jsou ty dva bílé dráty, hlavně až vyděláš ten EGR, tak do něho nastříkej WD40 až se úplně zaplní, nechej to působit tak alespoň jeden den, pak jsem ten olej odstranil a vzal jsem si měkkou ocelovou tyčinku (vyrobeno z dříku měkkého šroubu) a tím jsem klepal do té uzavírací jehly EGRu, na tu šikminu, samozřejmě velmi opatrně , jemně, žádné velké údery, pak jsem to znovu prostříknul WD40 a nechal působit asi půl dne, znovu vyčistil od ojeje a znovu jsem to už jen jemně promazal olejem WD40, zlepšilo se to, ale jak říkám, mám vadnou zadní lambdu, tak občas mi to při cca 1600 - 1800 RPM cuká, musím hlídat otáčky, když jezdím po městě, dříve řadit, ale jinak celkem v pohodě, diagnostiku mám vlastní, takže si případné chyby vymažu kdy je třeba sám.

Napsal: 25 led 2008, 21:23
od gErda
jo zkusim to taky takhle vycistit, aspon den to nechat a pak zase den, bohuzel sem nemel cas takze sem to pomoci WD40 sice cistil ale treba jenom 20 min a zadna slava :( opravdu to chce podle me nechat v tom pres noc minimalne, spis celej den, o viknedu snad bude cas a zkusim to poradne procistit a necham to namoceny co nejdyl to pude

Napsal: 25 led 2008, 22:38
od Pavel007
Ještě mi bylo poraděno -porazeno? prostě kámoš mechanik ve škodovce mi poradil, že to může dělat vadný čidlo teploty chlad. kap. Dává informace, že je motoro furt studenej a pak když je v reálu teplej, tak to přechlastává=blbě to jede. Je fakt, že když jsem teď přijel domů, tak auto smrdělo, jako když ho ráno studený nastartuju, takže moc bohatý to bej může.

Napsal: 26 led 2008, 07:56
od Arwy
Pavel007 píše:Ještě mi bylo poraděno -porazeno? prostě kámoš mechanik ve škodovce mi poradil, že to může dělat vadný čidlo teploty chlad. kap. Dává informace, že je motoro furt studenej a pak když je v reálu teplej, tak to přechlastává=blbě to jede. Je fakt, že když jsem teď přijel domů, tak auto smrdělo, jako když ho ráno studený nastartuju, takže moc bohatý to bej může.
Presne to, skôr ako rozoberieš pol motora, tak mrkni na to čidlo. Dá sa to zmerať klasickým merákom. Zmeraj jeho odpor pri studenej vode a potom pri zohriatej. So vzrastajúcou teplotou musí odpor klesať. Hodnoty by mali byť približne: pri 0 C - 8000-9000 ohmov, pri 90 C - 200-300 ohmov.
Ak nemáš merák, tak keď Ti začne motor zle bežať, odpoj kábel z čidla - riadiaca jednotka si zoberie náhradnú hodnotu, (do pamäte RJ sa ale uloží chyba). Ak nastane zlepšenie chodu motora, tak chyba je v čidle.

Napsal: 26 led 2008, 07:58
od Trdlo
gErda píše:ja sem si koupil tenhle torx samotnej na golu, je to ten samej rozmer co je treba na vypustnim spuntu na olej.vane, kdyz sem ho povoloval na olejovy vane tak sem dva zlomil takze sem koupil poradnej a ten drzi, sli vysroubovat v pohode, chce to ten torx ne sroubovak, mozna nejdriv zkus poradne procistit a uvidis, pak pokracuj dal, to EGR je asi nejlehci, taky bych tim zacal
Jj, chce to torx. Je to T40. :wink: