Stránka 1 z 2
Protiprokluz, aneb copak to tam mám ?
Napsal: 17 pro 2007, 06:25
od TomK
Hezký den, mám poměrně čerstvě Zafiru 1,8 Z18XE, takže jsem spíš ve stádiu seznamování. Chci se zeptat, jakým způsobem identifikuji protiprokluz, který tam je, nebo snad není. Při startování se rozsvítí jeho kontrolka (trojúhelník s autíčkem ve smyku) a teď na sněhu jsem ho i zkoušel a při prudkém rozjezdu kontrolka blikala a byl cítit i jeho účinek. Z toho usuzuji, že tam opravdu je

. Mate mne ale, že na středovém panelu není tlačítko TC na vypnutí protiprokluzu, které jsem viděl v jiných vozech. Co se to tedy v tom mém skrývá ? TC, TC+, ESP ?
Napsal: 17 pro 2007, 09:52
od TomK
Díky za info.
Napsal: 17 pro 2007, 10:08
od Gallo
Ale nic si z toho nedělej, že Ti to nejde vypnout. U Xkovejch motorů, i když TC vypneš, tak ti do jízdy na sněhu kecá;))
Napsal: 17 pro 2007, 10:52
od TomK
Jen ať kecá, beztak že je chytřejší, než já

Napsal: 17 pro 2007, 10:58
od Radoš 92
To TomK: Ale že sis koupil pěkné brko!!!!
Napsal: 17 pro 2007, 11:37
od Gallo
Radoš 92 píše:To TomK: Ale že sis koupil pěkné brko!!!!
Koupil, a já Tomovu zafču viděl, heč;)))) Moc pěkná a hlavně uklizená;)))
Napsal: 17 pro 2007, 12:30
od Princ William
neveril bych ale minulej tejden jsem byl v Plzenkym centru (kdo to zna vi ze je to sama kocici palice) a bylo pekne po desti a mrzlo. kosky pekne klouzaly proste parada. tak jsem rikal ze to vyzkousim co to dela. tak jsem to drobet pri rozjezdu prislap a pekne to blikalo (zadne skubani, kdyby to neblikalo ani nepoznam ze se protacej kola) ale chovalo se to presne jak jsem chtel. citelna stopa a drzelo to smer kterej jsem volil volantem. no nedalo mi to a udelal jsem kolecko na to same misto ale TC jsem vypnul. zase stejnej rozjezd ale tentokrat se to chovalo o poznani hure. rozjezd ok ale s hrabanim auto az tak rychle nereagovalo na pohyb volantem a musel jsem ubrat plyn abych nevlitnul nekam kam bych nechtel..... v kazdem pripade jsem byl zase mile prekvapen jak to zvlada i nedotacivost.....no co napsal jsem tu zase svuj dlouhej projev ale uz vim jedine kdyz astru tak jedine s tc (popripade i s esp) nebot te elektroniky nikdy neni dost a kdyz je zle tak kazda elektronicka kravinka je dobra. sice to taky neni vsemohouci ale lepsi nez nic

astram zdar

Napsal: 17 pro 2007, 13:46
od TomK
Všeho dočasu. Z venku už je momentálně jako prase a v uklizeném kufru se mi válí nějaká čtyři kola, která jsem ještě ani nestihl vytáhnout a při každém zabrždění o sebe cinkají (díky, Gallo)

. Ale děkuji vám za pochvalu
Gallo píše:Radoš 92 píše:To TomK: Ale že sis koupil pěkné brko!!!!
Koupil, a já Tomovu zafču viděl, heč;)))) Moc pěkná a hlavně uklizená;)))
Napsal: 17 pro 2007, 21:55
od Gallo
Nemáš zač. Až zase pojedu skrz NJ a bude čas, rád se stavím na kafčo a pokec na shellku;)
Napsal: 17 pro 2007, 21:59
od Gallo
Princ William píše:neveril bych ale minulej tejden jsem byl v Plzenkym centru (kdo to zna vi ze je to sama kocici palice) a bylo pekne po desti a mrzlo. kosky pekne klouzaly proste parada. tak jsem rikal ze to vyzkousim co to dela. tak jsem to drobet pri rozjezdu prislap a pekne to blikalo (zadne skubani, kdyby to neblikalo ani nepoznam ze se protacej kola) ale chovalo se to presne jak jsem chtel. citelna stopa a drzelo to smer kterej jsem volil volantem. no nedalo mi to a udelal jsem kolecko na to same misto ale TC jsem vypnul. zase stejnej rozjezd ale tentokrat se to chovalo o poznani hure. rozjezd ok ale s hrabanim auto az tak rychle nereagovalo na pohyb volantem a musel jsem ubrat plyn abych nevlitnul nekam kam bych nechtel..... v kazdem pripade jsem byl zase mile prekvapen jak to zvlada i nedotacivost.....no co napsal jsem tu zase svuj dlouhej projev ale uz vim jedine kdyz astru tak jedine s tc (popripade i s esp) nebot te elektroniky nikdy neni dost a kdyz je zle tak kazda elektronicka kravinka je dobra. sice to taky neni vsemohouci ale lepsi nez nic

astram zdar

No nevím, ale mě to i při vypnutém TC při prohrabu docela reguluje. A na přístrojovce divoce bliká kontrolka...
Napsal: 18 pro 2007, 07:06
od AstraDTI
Gallo: a nemas rozbitej ten buttonek na zapinani a vypinani?

Napsal: 18 pro 2007, 07:14
od Gallo
Mám za to že ne. TC se aktivuje po stisknutí knoflíku a rozsvícení kontrolky na přístrojové desce, nemýlím li se..?
Napsal: 18 pro 2007, 10:13
od Gallo
Zigi píše:Gallo, je to přesně obráceně, TC je aktivované, když je kontrolka zhasnutá

Ano, u řadící páky na tlačítku. Na přístrojovce snad rožnutá kontrolka signalizuje zapnutý stav.
Napsal: 18 pro 2007, 10:35
od Salám
Gallo píše:
Ano, u řadící páky na tlačítku. Na přístrojovce snad rožnutá kontrolka signalizuje zapnutý stav.
Nevím jak to má přímo Opel, ale jinde je to tak, že TC (a podopbné věci) na přístrojovce nesvítí = zapnuto
svítí-li = vypnuto a svítí proto aby řidič věděl, že si ho má zapnout

Napsal: 18 pro 2007, 10:50
od Gallo
Zigi píše:Gallo, jak se ti na přístrojovce rozsvítí nějaká kontrolka, většinou znamená nefunkčnost, to samé i s TC.
př. když nesvítí TC na přístrojovce, zkus si zahrabat, uvidíš jak se rychle rozbliká

No tak mi pověz, jak poznám zaplé TC?
Jinak jsem psal, že když zahrabu, tak kontrolka bliká... a když zmáčknu tlačítko u řadící páky, tak se rozsvítí kontrolka s emblémem TC..