Stránka 1 z 1

Signalizace žhavení

Napsal: 05 pro 2007, 16:28
od Mitom
Můj dotaz zní - když otočím klíčkem zapalování u vozidla se studeným motorem (venkovní teploty od cca 0 - 15 °C), má se kontrolka žhavení rozsvítit vždy? Co jsem to začal teď na zimu sledovat, zjistil jsem, že se rozsvítí pouze občas. Starty jsou v případě, že se kontrolka nerozsvítí delší, cítím, že trochu až trápím AKU, v případě, že se žhavení rozsvítí, motor startuje skoro ihned (samozřejmě čekám po otočení klíčkem až mi pohasnou všechny patřičné kontrolky). Žhavící svíčky jsem všechny teď na zimu preventivně vyměnil (dělalo to ale i s původníma staršíma).
Jedno vím jistě - kontrolka žhavení je v pořádku (občas se rozsvítí), nevím teď ale, kde může být problém - jisté je to, že když se nerozsvítí, jsou starty o dost těžší a já mám docela strach co se bude dít až bude třeba -15°C. Je možné, že je řídící jednotka žhavení K.O.? Pozná se to na diagnostice? Nebo máte někdo nějakou radu, co bych mohl doma svépomocí udělat?

Napsal: 05 pro 2007, 19:14
od Sršeň
Ten istý problém mam niekedy aj ja, hlavne keď su teploty okolo 0-5°C. Tiež som si spočiatku myslel že su to žhaviče a samozrejme som ich vymenil, ale bolo to zbytočné. Je to jednoducho choroba týchto motorov. :cry:

Napsal: 05 pro 2007, 19:56
od Frydex
Chlapi nejsem si jistý, ale je to asi tak: Podle okolní teploty se žhavička buď zapne nebo ne, pokud je tak jak je teď, tak to někdy jde někdy ne, protože to čidlo to vyhodnotí pokaždé jinak, až začne být větší kosa, pod -5, tak to podle mě žhavit bude vždy. Startovat je třeba hned po zhasnutí kontrolky žhavení,....
8) Hau...

Napsal: 05 pro 2007, 20:01
od Maranelo
skus este skontrolovat ci mas zapojeny kabel na predohrev nafty.. mal by byt v konektore ktory je umiesteny na vicku krytu naftového filtra.. uz som sa stretol z pripadmi ze bol kabel odpojeny a vtedy to tachsie startuje.

Napsal: 05 pro 2007, 20:19
od Mitom
Maranelo píše:skus este skontrolovat ci mas zapojeny kabel na predohrev nafty.. mal by byt v konektore ktory je umiesteny na vicku krytu naftového filtra.. uz som sa stretol z pripadmi ze bol kabel odpojeny a vtedy to tachsie startuje.
Kouknu se na to, ale počítám, že zapojený bude správně - filtr jsem měnil nedávno a tento problém byl již i před jeho výměnou.

Zajímalo by mě, jakým způsobem co nejjednodušeji ověřit to čidlo, které to má na starost, a kde přesně to čidlo vůbec je....možná bude špatné. Ví někdo kolik stojí nové a jak složitá je jeho výměna?

Každopádně mě zaráží, že se prostě někdy žhavení rozsvítí a někdy ne. Jde o to, že někdy se rozsvítí např. při venkovní teplotě 10-15°C, zrovna dnes ráno byly 2°C a žhavení bez signalizace :( A nejhorší je, že to vážně ani asi nežhaví, protože když se signálka rozsvítí, motor naskočí skoro okamžitě, když ne, tak se baterka docela trápí :(
Teď jsem mluvil s kámošem, který má Seata v dieslu a ten mi řekl, že jemu se žhavení rozsvítí při vychladlém motoru vždy.

Napsal: 05 pro 2007, 20:27
od Frydex
mi se to žhavení rosvítí jak je venku chladněji, tak kolem 5 a míň stupňu. ale vždy jen na dobu tak tří vteřin, nikdy víc. a chytá okamžitě. ale já mám 1,7 DTi. Kde je čidlo vážně netuším, půjde to přes ŘJ. :roll:

Napsal: 07 pro 2007, 11:50
od Gofe
Pokud je motor studený žhaví to vždy i bez rozsvícené kontrolky(první start) Pak už ne. Kontrolka žhavení se rozsvěcuje kolem +3 stupňů.
Pokud si myslíš,že to "špatně" žhaví, zkus ráno před startem odpojit konektor teplotního čidla(je nad termostatem). Pozapnutí zapalování se rozeběhnou větráky chl. a klimi a zůstane svítit kontrolka závady na chlazení.
Zároveň bude svítit kontrolka žhavení kolem deseti vteřin(asi).(ŘJ némá ponětí jaká je okolní teplota ta pro jistotu žhaví co nejdéle) Zkus start. Pokud to chytne hned,je závada na žhavení. Může to být ŘJ žhavení,nebo relé.A zkus žhavicí svíčky.Ahoj

Napsal: 07 pro 2007, 13:36
od Chavron
Takisto mam Diesel 2.0 a kazde rano ked je teplota pod 3-4 stupne tak to zhavi. Zhavenie trva tak od 2 sekund az do 8-9 sekund podla vonkajsej teploty...

Napsal: 07 pro 2007, 14:57
od čibi
Teď jsem mluvil s kámošem, který má Seata v dieslu a ten mi řekl, že jemu se žhavení rozsvítí při vychladlém motoru vždy.[/quote]

Měl jsem SDi motor (VW, jedno jestli v VW,Seatu atd) a tam je uvedeno, že motor žhaví teprve tehdy, pokud teplota klesne pod 7 stupňů Celsia.

Jinak teď mám Astru 2.0 Di a žhaví to až někdy kolem nuly. Ale chytne to celkem rozumně, i když je znát, že se tomu moc nechce. Tak na druhé otočení motoru. Ale svíčky jsem ještě neměnil, třeba to je tím.

Napsal: 07 pro 2007, 15:30
od Majla
zlatej benzín :twisted:

Napsal: 07 pro 2007, 15:49
od Gofe
No jo benzín. Ale to je nuda.To ráno sedneš do vymrzlího auta venku sněží jaxviňa fučí vítr a ty otočíš klíčkem a jedeš,to neni žádný dobrodružství :lol:
To my co máme naftu,už tak ňák počítáme s tím,že bude problém a to to větší radost je když to chytne.No a když to nechytne tak jsme s tím vlastně počítali a nejsme tak na..ný jako když vám nenastartuje benzín. :shock: :D

Napsal: 07 pro 2007, 16:13
od Majla
Gofe píše:No jo benzín. Ale to je nuda.To ráno sedneš do vymrzlího auta venku sněží jaxviňa fučí vítr a ty otočíš klíčkem a jedeš,to neni žádný dobrodružství :lol:
To my co máme naftu,už tak ňák počítáme s tím,že bude problém a to to větší radost je když to chytne.No a když to nechytne tak jsme s tím vlastně počítali a nejsme tak na..ný jako když vám nenastartuje benzín. :shock: :D
:lol: :lol: :lol:

Napsal: 07 pro 2007, 23:26
od Mitom
Gofe píše:Pokud je motor studený žhaví to vždy i bez rozsvícené kontrolky(první start) Pak už ne. Kontrolka žhavení se rozsvěcuje kolem +3 stupňů.
Pokud si myslíš,že to "špatně" žhaví, zkus ráno před startem odpojit konektor teplotního čidla(je nad termostatem). Pozapnutí zapalování se rozeběhnou větráky chl. a klimi a zůstane svítit kontrolka závady na chlazení.
Zároveň bude svítit kontrolka žhavení kolem deseti vteřin(asi).(ŘJ némá ponětí jaká je okolní teplota ta pro jistotu žhaví co nejdéle) Zkus start. Pokud to chytne hned,je závada na žhavení. Může to být ŘJ žhavení,nebo relé.A zkus žhavicí svíčky.Ahoj
Diky za dobrou radu :wink: , hned jak bude trochu casu to vyzkousim.