Stránka 1 z 4
rozpěrná tyč...
Napsal: 07 lis 2007, 00:07
od Jetelíček
Zdarec lidi chtěl bych si dát na Astičku rozpěrnou tyč předních tlumiču na mém minulem autě(favorit) to byla genialní věc....poradte jestli ji tam dát popřípadě jestli by šla vykutit doma....dík za odpovědi
Napsal: 07 lis 2007, 12:46
od Princ William
na par astrach jsem ji videl namontovanoou ale bohuzel nikdy ne nazivo

takze bez zkusenosti nemuzu slouzit

neraz bych radil blbe

Napsal: 07 lis 2007, 17:20
od Zdeněk Lbc
Při tuhosti karoserie ASTRY G vcelku zbytečné pro jízdní vlastnosti. Pokud otevřeš kapotu, pak je to hezké. Taky záleží na motoru, na jeho výkonu, kde a jakým stylem budeš jezdit.

Napsal: 07 lis 2007, 17:28
od Princ William
Zdeněk Lbc píše:Při tuhosti karoserie ASTRY G vcelku zbytečné pro jízdní vlastnosti. Pokud otevřeš kapotu, pak je to hezké. Taky záleží na motoru, na jeho výkonu, kde a jakým stylem budeš jezdit.

no ja bych ji spise uvital vzadu ale pak bych ztracel prakticnost kufru a sklopnych sedacek i kdyz se ta tyc dela

osobne kdyz uz tak obe jak tu horni tak tu pod motorem

Napsal: 07 lis 2007, 17:55
od veski
Asi blbý dotaz. Ale k čemu je to dobré?
Napsal: 07 lis 2007, 18:32
od Zdeněk Lbc
Popravdě? K ničemu.

Význam to mělo tak u FAVORITA, aby to vystužilo karoserii proti kroucení. Bylo to pod kapotou mezi vrchním uchycení tlumičů.
Napsal: 07 lis 2007, 19:01
od Princ William
si myslim ze to ma vyznam kdyz mas auto premotorovany a nebo se vzduchovym podvozkem
Napsal: 07 lis 2007, 20:23
od Trdlo
Gčko má dost pevnou kastli, přesně jak píše Zdenek, je to na ní opravdu jen na design, ne na účel.
Taktéž musím souhlasit se Zdendou, že rozpěrná tyč se používá proti kroucení karoserie (nemocnej na to byl favorit ale měla s tím problém i felda), kde předek díky váze klesal a kola pak byla de facto do A, z toho důvodu se pak auta vozila ke klempířům (V Liberci třeba k Póňovi - Zdenda jistě zná) aby auto roztáhli a díky rozpěrné tyči se předek zpevnil a neklesal. Jinak tyč se montuje do motorového prostoru, na horní uložení tlumičů. Na Gčku by jste ale museli vrtat díry do podběhů, což by se vám asi nikomu nelíbilo, protože horní uložení nemá obvyklé 3 šroubky, které se na upevnění tyče používají.

Napsal: 07 lis 2007, 21:17
od milosh
A hlavne pokud by te nekdo naboril z boku tak bude vic skody nez uzitku !!!!
Napsal: 07 lis 2007, 21:23
od synologic
Trdlo píše:Gčko má dost pevnou kastli, přesně jak píše Zdenek, je to na ní opravdu jen na design, ne na účel.
Taktéž musím souhlasit se Zdendou, že rozpěrná tyč se používá proti kroucení karoserie (nemocnej na to byl favorit ale měla s tím problém i felda), kde předek díky váze klesal a kola pak byla de facto do A, z toho důvodu se pak auta vozila ke klempířům (V Liberci třeba k Póňovi - Zdenda jistě zná) aby auto roztáhli a díky rozpěrné tyči se předek zpevnil a neklesal. Jinak tyč se montuje do motorového prostoru, na horní uložení tlumičů. Na Gčku by jste ale museli vrtat díry do podběhů, což by se vám asi nikomu nelíbilo, protože horní uložení nemá obvyklé 3 šroubky, které se na upevnění tyče používají.

Takže když si koupím origo tyč na Astru G, tak stejně budu muset vrtat? Přemýšlel jsem o ní, jako o estetickém prvku, ale v tom případě na to házím bobek.
Napsal: 07 lis 2007, 21:46
od Trdlo
synologic píše:
Takže když si koupím origo tyč na Astru G, tak stejně budu muset vrtat? Přemýšlel jsem o ní, jako o estetickém prvku, ale v tom případě na to házím bobek.
No teď jsem na ně koukal a podle mně je i na astru nutné ji přivrtat. Sice sedne jakoby konusem na podběh - horní uložení, ale stejně je tam min. jeden šroub. Alespoň podle fotky.

Napsal: 07 lis 2007, 21:51
od AstraMan
milosh píše:A hlavne pokud by te nekdo naboril z boku tak bude vic skody nez uzitku !!!!
S tím naprosto souhlasím

Napsal: 08 lis 2007, 09:35
od Princ William
milosh píše:A hlavne pokud by te nekdo naboril z boku tak bude vic skody nez uzitku !!!!
ale kdyz to nezavinis ty tak te to muze bejt jedno..... ale vetsinou auto naborene z boku na motor tak je stejne ko

ale mas pravdu pak delas oba predni tlumice

Napsal: 11 lis 2007, 19:46
od Sádlo
Trdlo píše:Gčko má dost pevnou kastli, přesně jak píše Zdenek, je to na ní opravdu jen na design, ne na účel.
Taktéž musím souhlasit se Zdendou, že rozpěrná tyč se používá proti kroucení karoserie (nemocnej na to byl favorit ale měla s tím problém i felda), kde předek díky váze klesal a kola pak byla de facto do A, z toho důvodu se pak auta vozila ke klempířům (V Liberci třeba k Póňovi - Zdenda jistě zná) aby auto roztáhli a díky rozpěrné tyči se předek zpevnil a neklesal. Jinak tyč se montuje do motorového prostoru, na horní uložení tlumičů. Na Gčku by jste ale museli vrtat díry do podběhů, což by se vám asi nikomu nelíbilo, protože horní uložení nemá obvyklé 3 šroubky, které se na upevnění tyče používají.

S tim bych nesouhlasil. Sice neznam presny parametry co se tyce zkrouceni karoserii u Astry ale jelikoz se pro zavody rozperny tycy davaji bezne i na sportovni auta ktery urcite maji urcite lepsi tuhost nez nejakyho Opela tak urcite vyznam to ma. Rozperna tyc je celkem levna a jednoducha na montaz takze i kdyby to pridal jen par procenta tuhosti tak to stoj za to.
Jetelicek: jestli to vyrobis doma, radim abys ta tyc udelal lehce zahnuta - takhle to bude fungovat nejlip jelikoz i ta tyc musi mit nejaka pruznost.
Napsal: 11 lis 2007, 19:58
od TOMHAJ
ted jen,aby sem dal nekdo jeji presny vykres a muzeme se pustit do prace,ze??
