Stránka 1 z 2

Ach ta nafta...

Napsal: 18 srp 2007, 19:25
od Viktor_16
Isiel som do chorvatska cez madarsko a spät. Auto islo super 150-160 KM/h no problem. Ked som prechadzal z chorvatska do madarska som natankoval plnú. Prešiel som 300m a auto stratilo ťah. Vyšlapol som spojku, pridal na volnobeh a motor zdochol. Štartoval som a taocil naprazno. Odpojil som privod nafty do filtra a prefukol som ho pumpou na nafukovaciu postel. Pripojil som privod, auto chytilo na prvy krat. 500 km domov zrobilo bez problemov. Este v ten den som po meste zrobil asi 30 km a vecer som odstavil auto pred blokom. Dnes rano som nastartoval v pohode, pohol som sa, vsetko dobre, vysiel som z parkoviska da dvojku a motor sa začal dusit. Presiel som pomaly 3 km ku kamaratovy do garaze. Tam som rozobral filter a vlozka bola cista. Zacal som tocit motor a naskocil na 3 valce po 15 sekundach. Na volnobeh isiel v pohode na vsetky valce pridal som na 3500 otacok , dobre, pridal som este raz, otacky spadly a motor zdochol. To sa zopakoval 3 krat. Kamarat ma odtiahol naspat domov. Asi po hodine som zas rozobral filter bol plny nafty, tak ako ma byt. Zlozil som ho zas nastartoval na 3 valce, potom isiel na vsetky, pridal som a zdochol. Rozobral som filter a chybala v nom nafta. Myslim si ze som tam natankoval nejaku zlu naftu, pretoze aj smrad z vyfuku bol iný ako obycajne a myslim si ze sa nejak zapchalo to cerapadlo v nadrzi. Navyse sa mi aj zavsdusnilo vstrekovacie cerpadlo kedze tam zrazu chýba nafta(vo filtre), ale to uz viem ako na to, uz sa mi to raz zavzdusnilo. Len neviem co s tym cerpadlo co dava naftu z nadrze do filtra. Zajtra ho odvzdusnim, a skusim z bandasky dat naftu priamo na vstrekovacie cerpadlo. Ked pojde normalne tak to je na 100% to cerpadlo v nadrzi, alebo bude zapchaty privod.
Budem vdacny za kazdu radu.

Napsal: 19 srp 2007, 20:39
od Maranelo
Podla toho co si pisal tak to moze byt v cerpadle... nie si prvy ani posledny co ma take problemy a aj ludia s benziniakmi po takych vyletoch nadavaju na chorvatsky benzin ci naftu... skus to vyskusat ako si to popisoval s tou naftou a uvidis... ale je dost pravdepodobne ze cerpadlo nasalo necistoty a tie maxim... znemoznuju prietok nafty, a moze sa cerpadlo aj zadret tim ze sa utrapi..

Napsal: 20 srp 2007, 18:09
od Gary
Tak vás asi zklamu ale ropáci v nádrži čerpadlo nemají.Naftu nasává přímo vstřikovací čerpadlo,ale sítko tam být může.Je možné že cesta z nádrže je někde poškozená nebo netěsná.Koukni se taky na gumičky u filtru nafty.(kdy jsi měnil filtr?)Bude se to hledat špatně ,ale to s tou dodávkou nafty z flašky vyzkoušej.Jinak se obávám že to bude čerpadlo.Kolik máš najeto km? já mám 200000km a zatím v pohodě.Jinak do chorvatska si vozím naftu svojí.Mám ji totiž za 18.Zatím zdar a určitě dej vědět jak jsi dopadl.Držím palce!!!!

Napsal: 21 srp 2007, 20:17
od Viktor_16
takze cerpadlo nesaje z flasky, skusal som aj bez filtra nastartovat, motor asi na minutu pobehal a zdochol, ale nafta vo filtri bola do plna takze neviem. Dnes mi jeden co sa fakt rozumie do dieselov vybral nieco z cerpadla a vravi ze v tom je chyba. Poslem foto ci niekto neviete co to je, a ci v tom moze byt chyba. Obrázek Obrázek

Napsal: 21 srp 2007, 20:20
od Viktor_16
btw filter som menil asi pred mesiacom a teraz bol cely cierny a pokruteny

Napsal: 22 srp 2007, 18:26
od Viktor_16
dnes som bol v oply a ze ta vec co mam na fotke sa neda kupit samostatne, a ze na 99% je to cerpadlo. P*ci 30000Sk. Este skusim tam tad ine ci pojde, moje dam na GO alebo skusim pohladat na vrakovisku. Radim kazdemu co ma 1,7 DTL nech sa toho zbavi, lebo v oply mi povedali ze ked cerpadlo vydrzi viac jak 160000 Km ze sa da hovoriť o zazraku, moje cerpadielko jeblo na 202tis km :?

Napsal: 22 srp 2007, 19:03
od manli2
Viktor_16 píše:dnes som bol v oply a ze ta vec co mam na fotke sa neda kupit samostatne, a ze na 99% je to cerpadlo. P*ci 30000Sk. Este skusim tam tad ine ci pojde, moje dam na GO alebo skusim pohladat na vrakovisku. Radim kazdemu co ma 1,7 DTL nech sa toho zbavi, lebo v oply mi povedali ze ked cerpadlo vydrzi viac jak 160000 Km ze sa da hovoriť o zazraku, moje cerpadielko jeblo na 202tis km :?
hmm odborníci u opla :D to čerpadlo vydrží mnohem víc... jen nekamarádí s nekvalitní naftou..

Napsal: 23 srp 2007, 09:47
od Viktor_16
manli: mas pravdu, ale mam ist teraz do chorvatska reklamovat naftu?? :D:D

Napsal: 23 srp 2007, 10:58
od Marky
No ja se snazim pokud to jen jde tankovat v Chorvatsku u OMV.
Jinak v pripade pochybnosti jdi k Boschum, prece jen cerpadlum rozumneji vic nez vsichni ti radoby mechanici co chteji hned vsechno menit kus za kus.
A ta zivotnost 160t km je fakt uz usmevna, zase znovu otrepana fraze mechanika, ktery ani nevi jake ja tam poradne cerpadlo.

Tady mas pripadne kontakty:
SK http://bcs.bosch.sk/Mapa.html#allBDS
CZ http://bcs.bosch.cz/Mapa.html#allBDS

Napsal: 23 srp 2007, 22:50
od Viktor_16
da sa zrobit na motore X17DTL diagnostika??

Napsal: 23 srp 2007, 22:53
od Marky
Ano.

Napsal: 06 zář 2007, 17:27
od Viktor_16
Prosim poradte. takze som prisiel na to ze to neni cerpadlo, som precistil vahu vzduchu, motor krasne na 1. krat nastartoval. Pekne isiel za plynom na volnobeh 5000 otacok normalne. cca. o 3 hodiny som nastartoval zrobil som 5km a auto mi zdochlo. Takze co si myslite moze to byt vaha vzduchu??? zajtra mi na nom chlapci budu robit diagnostiku, ale kazdy mi vravi ze to na 100% je vaha vzduchu. Mi zdochlo nahodou hned pred Opel servisom som sa bol spytat kolko stoji vaha, ta vravi ze 9600Sk, ale som volal na nejaky inzerat ta ze nova imitacia stoji 5500Sk. dufam ze to bude ono. :cry:

Napsal: 06 zář 2007, 19:56
od Gary
Ta váha stojí neoriginál asi 2500-3000kč.Doporučuju vyčistit sání a EGRventil.

Napsal: 06 zář 2007, 22:25
od Maranelo
Naftovy filter si vymenil?

Napsal: 07 zář 2007, 16:00
od Viktor_16
ano, filter mam novy, aj ten zberny kos v nadrzi, alebo co to je som mal rozobrate a bol cisty. :(