Stránka 1 z 1

Mazání převodovky

Napsal: 28 bře 2006, 08:53
od oskin
Jdou mi z tuha řadit kvalty, jako by to bylo na sucho.
Nevíte jestli je převodovka mazaná z motoru, nebo se někam olej dolívá.
Dík

Re: Mazání převodovky

Napsal: 28 bře 2006, 08:58
od Princ William
oskin píše:Jdou mi z tuha řadit kvalty, jako by to bylo na sucho.
Nevíte jestli je převodovka mazaná z motoru, nebo se někam olej dolívá.
Dík
podle me prevodovka ma samostatne dolejvani oleje. vetsinou je to nekde pod autem. jinak si myslim ze ted v zime je to normalni. po zahrati oleje by to malo bejt OK. :lol:

Napsal: 28 bře 2006, 12:09
od pepek
Nenapisal si typ motora, takze ti nieje mozne poradit kolko oleja v prevodovke mas. V zasade, v Astre G je v prevodovke olej. Nevymiena sa, ale dolieva. V x20dtl je objem ktorý ma byt v prevodovke 1,8l. Zo skusenosti viem, ze to treba obcas kontrolovat. Po 100tis km som tam mal asi tak 0,2l. Niekedy sa vsak aj vydere tesnenie a olej premokla, takze si to asi nehaj skontrolovat.
Inac v zime sa kvalty fakt hadzu tazsie.
P.

Napsal: 28 bře 2006, 22:56
od M&R
No když už je tady o tom řeč, kde je vlastně ten šílenej šroub na kontolu a dolití oleje v převodovce? Je to ta šílenost nad levým ramenem, co se k němu pomalu není možný dostat :?: :?: :?:

Napsal: 29 bře 2006, 11:14
od pepek
No neviem co myslis pod levym silemym ramenem.... :)
Na prevodovke su dva sroby. Jeden je na dolievanie oleja, druhy na kontrolu hladiny oleja.
Ten na dolievanie je na hornej casti prevodovky ktora je (ak sa postavis k motoru z predu a otvoris si kapotu) tak na pravej strane tak trochu dolu.
Je to imbus.
Srob na kontrolu hladiny je zo zadnej strany prevodovky, da sa k nemu dostat po zdvyhnuti auta a odobrani krytovania.
Spravny postup by mal byt: odsrobovat oba sroby a dolievat do doplnaceho otvoru olej az dovtedy pokiat z otvoru na kontrolu hladiny nezacne olej vytekat. Vtedy je v prevodovke take mnozstvo oleja ake ma byt.
Ak olej dolejes od oka len do doplnacieho otvoru, moze sa stat, ze ked ho das malo tak sa ti bude spojka a prevodovka opotrebovavat a nicit a ked ho das viac, tak pri vyssej rychlosti ti moze tlak oleja znicit tesnenia.
P.