Stránka 1 z 1

Řízení - Únik oleje

Napsal: 31 říj 2017, 16:23
od astraG
Ahoj všem,

máma má o dva roky mladší astru, také Géčkovou. Všiml jsem si, že u ní jde volant zlehka, zatímco u mě oproti její dost z tuha.

Nyní jsem si všiml při výměně kol, že na tyči řízení je vyteklý olej, asi ne nějak moc, ale zkrátka je to tam oblemcané. Viz foto.

Měl bych to nějak řešit? Děkuji za rady.
23157861_1781611508516379_949911741_o.jpg
23112966_1781611495183047_541423191_o.jpg
23107623_1781611498516380_70500146_o.jpg

Re: Řízení - Únik oleje

Napsal: 01 lis 2017, 09:33
od kaliban
Teče ti to no. Jedině vyměnit celý hřeben řízení za repas nebo nový. Já posilovač odpojil

Re: Řízení - Únik oleje

Napsal: 01 lis 2017, 10:55
od vasekpetr1
kaliban píše: ...Já posilovač odpojil...
:?
To jako že jezdíš a posiluješ rukama? To musí být zážitek! Ale zase musíš mít za chvíli svaly jak Pepek námořník :D .

Re: Řízení - Únik oleje

Napsal: 01 lis 2017, 12:03
od astraG
1) To je to hned zralé na výměnu?
2) Nejde tam třeba ten olej dolívat?
3) Jak moc to vadí a co se může stát?

Re: Řízení - Únik oleje

Napsal: 01 lis 2017, 12:52
od vasekpetr1
1) kolik je oleje v nádržce, to vidíš na stěně nádobky, případně zastrčením nějakého vhodného předmětu (drát, špejle)
2) jde, ale vyjde to dráž a opravě (výměně) se nevyhneš
3) běh servočerpadla na sucho většinou končí jeho destrukcí a výměnou komplet (servo + řízení).

Re: Řízení - Únik oleje

Napsal: 01 lis 2017, 13:37
od astraG
V manuálu jsem nenašel, kde se tato nádržka oleje pro servo nachází. Poradíte mi prosím?

Jaký mi tedy doporučíte postup? Je můj postup správný?:
A) Zkontrolovat hladinu, pokud bude oleje dostatek jednou ročně kontrolovat.
B) Zkontrolovat hladinu, pokud bude oleje málo, dolít častěji kontrolovat, pokud se nebude tolik ztrácet vzhledem k ceně oleje a doplňování.
C) Zkontrolovat hladinu, pokud bude oleje málo, dolít častěji kontrolovat, pokud se bude rychle ztrácet, až tehdy výměnu. Jaký díl mám tedy sehnat k výměně, jak se officiálně jmenuje? Jak se mu říká?

Může s tím souviset, že jde s volantem manipulovat z tuha? Potřebuji o něco větší sílu při zatáčení, než mámino o 2 roky mladší géčko. Čím to může být?


Mimo mísu: V manuálu jsem našel:
Spotřeba motorového oleje 0,6L/100 a vzhledem k tomu, že kapacita objemu oleje je 3,6, znamená to, že každých 600km by se měl zadřít motor pro nedostatek oleje? :-)

Re: Řízení - Únik oleje

Napsal: 01 lis 2017, 20:12
od Mira151
nádobka je na zadní stěně v motorovém prostoru, aspoň u naftové astry tam byla
https://www.youtube.com/watch?v=TOHKv6QvrvY

Re: Řízení - Únik oleje

Napsal: 01 lis 2017, 20:40
od vasekpetr1
Postup jsi zvolil správný, po změření uvidíš, kolik je tam oleje.
Ohledně shánění dílů bych to asi nechal na zkušeného automechanika, který by měl poznat, zda je vada v řízení (pravděpodobně se jedná o vychozené těsnění na spojovacích tyčích) nebo je i problém se servočerpadlem. Stejně to se svými zkušenostmi a vybavením ani nerozděláš, tak to nech na něm. Ten těžký pohyb volantem má jistě souvislost - čerpadlo tlačí olej do pístů řízení, které už nejsou těsné a propouští olej, kam nemají. Na pohyb tyčí řízení nejde dostatečný tlak a ty máš pocit, že musíš víc namáhat ruce.

K tvé poznámce mimo mísu nakonec: u spalovacího motoru bys měl kontrolovat spotřebu oleje (většinou se udává 0,6l/1 000km).

Re: Řízení - Únik oleje

Napsal: 01 lis 2017, 22:26
od kaliban
vasekpetr1 píše:
kaliban píše: ...Já posilovač odpojil...
:?
To jako že jezdíš a posiluješ rukama? To musí být zážitek! Ale zase musíš mít za chvíli svaly jak Pepek námořník :D .
Ne řídím ko**tem :D Není to tak hrozné. Kdysi jsem měl Lancii Kappu s motorem 2,4TDS a když mi tam umřel klíňák tak to bylo mnohem horší. Teď před Oplem jsem měl feldu tak mi to ani nepříjde a při jízdě to není vůbec hrozné spíš normální. Ano při stání je to horší. Jenže než u auta s cenovkou do 5000kč kupovat jiné řízení (jeté za cca 2000kč a repas 4500-5000kč) plus práce další dva tisíce na to prdinkám.

Re: Řízení - Únik oleje

Napsal: 01 lis 2017, 22:38
od astraG
vasekpetr1 píše:K tvé poznámce mimo mísu nakonec: u spalovacího motoru bys měl kontrolovat spotřebu oleje (většinou se udává 0,6l/1 000km).
Kdepak v manuálu se píše 0,6L/100km viz PDF dokument (manuál) strana č.239: http://www.opelastra.cz/technika/opel_a ... manual.pdf také viz screenshot.
Screenshot_28.png
Hlavní otázkou mi ještě je, kolik té kapaliny tam má být? Kde najdu MIN a MAX?

Koukal sem na tři videa, a na každém videu to odečítaly jinak :-D
1. Video: Pomocí krátké tyčinky (nádobka má být skoro plná kapalinou, možná úplně plná)
2. Video: Přímo na nádobce byly rysky MIN a MAX, podobně jako mám na nádobce brzdové kapaliny
3. Video: Pomocí dlouhé rysky, kde bylo označení MIN, ale už né max.

Re: Řízení - Únik oleje

Napsal: 05 lis 2017, 12:47
od astraG
Aktualizace: Tak už sem se na to dostal a v nádržce mám tak 10cm tyčinku v podstatě prázdný malý prostor jen je to vevnitř omaštěné. Je tam odskok, tak předpokládám, že jak začíná skok, tak tam je MAX. Nevím ani kolik toho mám koupit nic, bud sem si nevšiml nebo to ani v manuálu není. No zkusím koupit litr, doleju a budu sledovat za jak dlouho to zmizí, když to bude rychleji mizet, tak to dám opravit.

Díky všem za pomoc.

Re: Řízení - Únik oleje

Napsal: 05 lis 2017, 16:30
od hansdob
HLAVNĚ NECHOD DO BĚŽNÉHO OBCHODU PRO SERVOOLEJ jelikož tam ti dají červený dextron a ten to vykuní uplně. Je třeba pentosin nejlépe origo opel

Re: Řízení - Únik oleje

Napsal: 05 lis 2017, 16:42
od logitech
je to tento olej co prodavam, mel jsem stejny problem . Kdybys byl nekde od Brna neni problem predat.

https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=41&t=30373

Re: Řízení - Únik oleje

Napsal: 05 lis 2017, 19:54
od astraG
Tenhle jsem viděl v autokelly Febi. Jenže komunikace s nimi přes livechat je aktuálně podle mé zkušenosti úplně k ničemu. Operátor odepisu je po 30 minutách a stejně tvrdí, že neumí zjistit, který hydraulický pro servo mého vozu patří. Prý mám zajet do autorizovaného servisu, že už budou vědět. :-)

Tak zase přemýšlím jestli by nebylo tedy lepší jet rovnou do servisu, ale zase, když tu kapalinu bude třeba stačit jednou za rok trochu dolít, tak to raději jednou za dva roky koupím za pár stovek kapalinu než nechat pálku v servisu.

No já se pak ozvu jak sem to vyřešil.

Kdepak nejsem z Brna, jsem druhý konec ČR.