Stránka 1 z 1

rozdíl v zafíře

Napsal: 28 kvě 2017, 21:35
od lubos1947
Jaký je rozdíl v zafíře v naftě o obsahu 2,0 a 2,2 ? hlavně co se týče spolehlivosti a spotřeby. v oplu servisu mě zrazovali o 2,2

Re: rozdíl v zafíře

Napsal: 29 kvě 2017, 06:09
od Luboš X17DTL
Dobře udělali...
Více v sekci Diesel

Re: rozdíl v zafíře

Napsal: 16 črc 2017, 15:27
od COBEIN
Trochu odbočím od tématu, kluci, chlapi vy co máte Zafiry "po" faceliftu vyráběné od r. 2003 a co máte motory 1:8i 16V máte na přístrojovce vedle spouštěče var. blinkrů to tlačítko TC?
Já ho totíž z nějakého důvodu v černém pohřebním autě nemám! Bylo mi řečeno, že se to vypínání trakce už do pofaceliftových verzí nemontovalo. JE TO PRAVDA?.

Re: rozdíl v zafíře

Napsal: 17 črc 2017, 07:48
od monty.roman
u zafiry nevím ale tuhle mi někdo říkal, že u 1.8 aster bylo vypínatelné TC jen u X18XE1, kdežto u Z18XE už ne.

nevím zda je to pravidlem, nebo šlo o věc volitelné výbavy ale vím že kamarád koupil před nedávnem astru Z18XE, r.v. 2003 a tlačítko nemá, já u svojí X18XE1, r.v. 2000 tlačítko mám.

Re: rozdíl v zafíře

Napsal: 17 črc 2017, 13:29
od COBEIN
monty.roman píše:u zafiry nevím ale tuhle mi někdo říkal, že u 1.8 aster bylo vypínatelné TC jen u X18XE1, kdežto u Z18XE už ne.

nevím zda je to pravidlem, nebo šlo o věc volitelné výbavy ale vím že kamarád koupil před nedávnem astru Z18XE, r.v. 2003 a tlačítko nemá, já u svojí X18XE1, r.v. 2000 tlačítko mám.
Přesně jak jsi napsal monti, u šedé/stříbrné r.v. OO (X18XE1) tlačítko je, a u černé r.v. 04 (Z18XE) už není. Tak to jsem klidnější, myslel jsem si že nějaký "Uve" přišel do továrny OPEL ještě v podroušeném stavu a zapomněl ho do auta dát! :D

Re: rozdíl v zafíře

Napsal: 17 črc 2017, 16:47
od Gorbo1
Sice tam tlacitko na TC tam nemas,ale to neznamena,ze TC nemas.Len ho tam mas natvrdo,to znamena,ze ho nemozes vypnut.

Re: rozdíl v zafíře

Napsal: 17 črc 2017, 17:50
od Astra223
Ja tiež na Astre G X18XE1 mám to tlačítko na vypnutie TC

Re: rozdíl v zafíře

Napsal: 17 črc 2017, 17:54
od COBEIN
Gorbo1 píše:Sice tam tlacitko na TC tam nemas,ale to neznamena,ze TC nemas.Len ho tam mas natvrdo,to znamena,ze ho nemozes vypnut.
Myslel jsem si Gorbo že to tak nějak bude, že tam ten systém trakce je, ale už se z nějakého důvodu nedá vypnout. Mezi námi děvčaty, už ve své bývalé zafiře Concordia Wagen II. jsem to vpinatelné měl (r.v.1999 X18XE1) ale nikdy jsem to vypnutí nepoužil.

Re: rozdíl v zafíře

Napsal: 17 črc 2017, 18:00
od COBEIN
Tak už jsem klidný a nebudu už tady toto vlákno "zasírat" svými dotazy-problémy. Omlouvám se za vpád sem.

Re: rozdíl v zafíře

Napsal: 17 črc 2017, 23:48
od MAX - CZ
lubos1947 píše:Jaký je rozdíl v zafíře v naftě o obsahu 2,0 a 2,2 ? hlavně co se týče spolehlivosti a spotřeby. v oplu servisu mě zrazovali o 2,2
Sice trošku starší, ale přesto.
Měl jsem Zafiru 2,0 DTI 74kW a teď mam 2,2 DTI 92kW. Rozdíl obrovský.
2,0 DTI je na Zafiru slabý, špatná dynamika a kratší stálý převod, tento motor předurčují spíše pro městský a příměstský provoz s rychlostmi do 100km/h, při dálničním provozu točí už vysoké otáčky a spotřeba letí do benzínových hodnot. Jinak je tento motor spotřebou na styl jízdy imunní. Jednodušší EGR ventil a levnější oprava vstřikovacího čerpadla dělá z tohoto auta celkem držák.
2,2 DTI už přece jen solidně jede, výborný na delší přesuny konstantní rychlostí, spotřebou v tomto režimu se dostanete bez problémů na 6l/100km, těžší stálý převod snižuje otáčky motoru a motor tolik na dálnici netočí, netrpí a nežere. Můžete tahat podstatně těžší přívěs (1050 vs. 1500kg), ani s přívěsem nestoupne výrazněni spotřeba (teda pokud zrovna netáhnete 1500kg stodolu obytného karavanu), pohodlnější jízda. Podstatně dražší EGR ventil a neopravitené vstřikovací čerpadlo je trochu strašákem, ale pokud dodržíte pravidla kvalitní nafta, 100% těsná palivová soustava, tak se není čeho bát (to platí i o 2,0DTI)
Za mě jednoznačně vyhrává 2,2DTI :lol:

Re: rozdíl v zafíře

Napsal: 18 črc 2017, 00:11
od pajak7
Maxi souhlasím až do bodu že 2.2 čerpadlo nejde opravit ,to už dávno není pravda.
Další věc je ta že i 2.0 po roce tuším 2002 má el.EGR ventil .
Jinak ostatní sedí . 8) 8) 8)

Re: rozdíl v zafíře

Napsal: 18 črc 2017, 08:43
od Vojta
me u 2.2 dti trochu vadi ta dlouha prevodovka, chtelo to 6 kvalt... ten 5 kvalt je zprevodovanej ciste na dalnice

Re: rozdíl v zafíře

Napsal: 18 črc 2017, 10:47
od MAX - CZ
pajak7 píše:Maxi souhlasím až do bodu že 2.2 čerpadlo nejde opravit ,to už dávno není pravda.
Další věc je ta že i 2.0 po roce tuším 2002 má el.EGR ventil .
Jinak ostatní sedí . 8) 8) 8)
Jo díky za info, Zatím jsem řešil několikrát opravy a repase jen na 2,0DTI. 2,2DTI jsem zatím nemusel a doufám, že to tak i vydrží :lol:

Re: rozdíl v zafíře

Napsal: 27 črc 2017, 11:34
od COBEIN
V Zafiře po Faceliftu (po r. 03) je třeba jinak široký kufr, chtěl jsem prohodit roletky a v černé mladší je uzší. Asi změnili ty boční plasty, ale opravdu roletky jsou jiné. Takže k prohození nakonec nedošlo. :?