Zafira A problém s palivem a výkonem, prosím o tipy
Napsal: 14 dub 2015, 00:39
Čau chlapi, hledám nějaké nové rady či nápady, zda s tím nemá někdo zkušenost.
Auto: Zafira A 2.0DTi 16v 2002 74kW, 209 000km
Problém: po cca 200km cestě absolutní ztráta výkonu (ujel jsem cca pár set metrů na parkoviště a sám vypl motor) a už nenastartovala. Druhý den nastartovala vždy po nějaké době na cca 5sekund, pak nic. Zase nějaký čas, opět nastartovala na 5 sekund a pak už nic, nešlo palivo, zavdušněná z mně zatím neznámého důvodu. Odvzdušnili jsme to, projistotu vyměnili naftový filtr (stary byl hotovo), otáčky na volnoběhu drží na 800/min, tak jak má, ale nejde do otáček tak rychle jak by měla + výkon je skoro nulový (z garáže jsem sám na zpátečku do mírného kopce nevyjel). Diagnostika ukázala pouze na trvalý problém s egr ventilem, který byl i předtím, egr vyměnený byl, ale pořád něco s podlakem tam bylo, ale jelo to celou dobu normálně. Samozřejmě půjde do servisu, ale než to tam odvezu, rád bych věděl proč se to stalo a co se stalo (aby mi tam nenarvali neskutečnou opravu). Tlak paliva co ukazuje diagnostika tak je v požadovaném množství (ale již nevím, zda to ukazuje tlak čerpadla či tlak do válců).
Skutečnosti: chyběl cca 1l oleje (ano jsem kokot- tak 3 týdny jsem to neměřil). Před 15tis repas hlavy, nové těsnění pod hlavou, vstřiky, žhaviče apod., před 70tis repas čerpadla, před cca 25tis egr ventil.
Takže ve zkratce: zavzdušňuje se a je absolutně bez výkonu. Nemá někdo jakýkoliv tip, cokoliv by vás napadlo?
Auto: Zafira A 2.0DTi 16v 2002 74kW, 209 000km
Problém: po cca 200km cestě absolutní ztráta výkonu (ujel jsem cca pár set metrů na parkoviště a sám vypl motor) a už nenastartovala. Druhý den nastartovala vždy po nějaké době na cca 5sekund, pak nic. Zase nějaký čas, opět nastartovala na 5 sekund a pak už nic, nešlo palivo, zavdušněná z mně zatím neznámého důvodu. Odvzdušnili jsme to, projistotu vyměnili naftový filtr (stary byl hotovo), otáčky na volnoběhu drží na 800/min, tak jak má, ale nejde do otáček tak rychle jak by měla + výkon je skoro nulový (z garáže jsem sám na zpátečku do mírného kopce nevyjel). Diagnostika ukázala pouze na trvalý problém s egr ventilem, který byl i předtím, egr vyměnený byl, ale pořád něco s podlakem tam bylo, ale jelo to celou dobu normálně. Samozřejmě půjde do servisu, ale než to tam odvezu, rád bych věděl proč se to stalo a co se stalo (aby mi tam nenarvali neskutečnou opravu). Tlak paliva co ukazuje diagnostika tak je v požadovaném množství (ale již nevím, zda to ukazuje tlak čerpadla či tlak do válců).
Skutečnosti: chyběl cca 1l oleje (ano jsem kokot- tak 3 týdny jsem to neměřil). Před 15tis repas hlavy, nové těsnění pod hlavou, vstřiky, žhaviče apod., před 70tis repas čerpadla, před cca 25tis egr ventil.
Takže ve zkratce: zavzdušňuje se a je absolutně bez výkonu. Nemá někdo jakýkoliv tip, cokoliv by vás napadlo?