Stránka 1 z 2
el. čerpadlo řízení
Napsal: 31 říj 2014, 22:28
od hary
může mi prosím někdo poradit jak zjistit jestli el. čerpadlo na řízení je v pořádku opel astra 1,6 74 kw rok 98 ne a ne sepnout kde jaké napětí mám hledat co proměřit aby byla jistota co je vlastně špatné díky moc
Re: el. čerpadlo řízení
Napsal: 01 lis 2014, 16:15
od vasekpetr1
Pro začátek: kontrola pojistky F7 (80A) v mot. prostoru, kontrola pojistky F3.23 (10A) v pojistkovce, kontrola dobíjení - jaké napětí dává alternátor (při sníženém napětí - tuším pod 13V - se servo řízení odstaví).
Re: el. čerpadlo řízení
Napsal: 03 lis 2014, 16:02
od hary
tak jsem to proměřoval altik davá 14,6 pojistky jsou v pořadku ale do toho čerpadla řízení jdou 4 kabely dva tlusty kable a dva tenky ty dva tlusty chápu jeden je mínis a druhej plus ale ty dva tenky na jeden jde napětí z pojistek a ten druhej tenkej už nevím
Re: el. čerpadlo řízení
Napsal: 03 lis 2014, 18:28
od jerry mouse
...možno spinane napätie!

Keby si mal novšie servo z troma tenkymi drôtikmi, tak ten treti je diagnosticky!

Re: el. čerpadlo řízení
Napsal: 03 lis 2014, 23:14
od hary
a kdyz je to tedy spínání napětí čím je napajené ?
Re: el. čerpadlo řízení
Napsal: 03 lis 2014, 23:22
od jerry mouse
To už si nepämatam lebo som to riešil asi 4 mesiace dozadu ked som prerabal staré TRW1 na novy system TRW2 ktoré je trojpinove na konektoru u baterie, len viem že nulak v tych tenkych drôtoch nebol! Niekto kto ma funkčny TIS 2000 by to to mohol preveriť v scheme!
Re: el. čerpadlo řízení
Napsal: 04 lis 2014, 06:37
od vasekpetr1
Ty dva silné vodiče jsou jasné: rudý je plus od pojistky F7 (80A), hnědý je mínus na kostru.
Tenký černý 0,75 je z pojistky F3.23 (10A)
Hnědobílý 0,75 je vývod pro diagnostiku
Modrobílý 0,5 - výstup z alternátoru (info o správném dobíjení). Těch 14,6V je tam trvale?
Re: el. čerpadlo řízení
Napsal: 04 lis 2014, 11:05
od hary
než nastartuju tak baterka ukazuje 13,4 po startu 14,6 až 14,9 potom to tak kolísá mezi 14,6 až 14,9 ale jak jste psal ten tenky kablík že je diagnostika tak ten vede do přístrojovky a dál nevím
Re: el. čerpadlo řízení
Napsal: 04 lis 2014, 12:10
od vasekpetr1
hary píše:než nastartuju tak baterka ukazuje 13,4 po startu 14,6 až 14,9 potom to tak kolísá mezi 14,6 až 14,9 ...
Čím to měříš? Je ten měřák aspoň trochu spolehlivý nebo je to multimetr z Bauhausu? Ty hodnoty napětí mně nějak moc nesedí.
Re: el. čerpadlo řízení
Napsal: 04 lis 2014, 17:05
od hary
měřák je v pohodě digitální multimetr metex M-3850 D
Re: el. čerpadlo řízení
Napsal: 04 lis 2014, 17:54
od vasekpetr1
Tak ten je v pohodě. Diagnostikou je myšlena diagnostická zásuvka, pin 7 pod krytem ruční brzdy. Ukostření hnědého kabelu je v pořádku? Ty tam máš novou baterku, a měříš to přímo na ní, nebo ses napíchl někde na kabely od posilovače? Zaráží mě těch 13,6V při vypnutém motoru - to já na baterce nemám ani náhodou.
Re: el. čerpadlo řízení
Napsal: 04 lis 2014, 18:16
od Kosa02
13,6V jak dlouho po vypnutí motoru? Úplně nová a plně nabitá má kolem 12,81V .. buďto to je okamžitě po vypnutí než poklesne napětí a nebo je opravdu něco hodně špatně.. (Možná přebíjení..).
Možná by to chtělo osciloskop.. a zkontrolovat skutečný průběh 14,6 - 14,9V (Obzvlášť, pokud to je i se světly..) je moc.. tuším, že toto způsoboval diodový můstek, jistý si ale nejsem..
Re: el. čerpadlo řízení
Napsal: 04 lis 2014, 18:38
od jerry mouse
vasekpetr1 píše: Zaráží mě těch 13,6V při vypnutém motoru - to já na baterce nemám ani náhodou.
Pred tyždnom ked som kupoval novú Vartu silver tak mi predajca tvrdil že sa vyrabaju na požiadavku nejakeho vyrobcu aut baterie z trošičku vyššim napätim ako sú obvykle baterie, len neviem či to pravda alebo blud?

Ale na štitku baterie by to hadam mohlo byť napisane, no nie?

Re: el. čerpadlo řízení
Napsal: 04 lis 2014, 18:53
od vasekpetr1
Jako že by tam bylo o půl článku víc?

Re: el. čerpadlo řízení
Napsal: 05 lis 2014, 08:45
od hary
ta baterka je opravdu tak naždoucháná ale potom jsem to měřil v klidu až kleslo napětí po nějaké době a spadlo to na 13,1 a ten kabel hnědej je v pořádku kostra je ok