Stránka 1 z 2

Tak to ruplo, kľuka 22DTR

Napsal: 08 úno 2014, 10:36
od jerry mouse
Tak až dnes to sem oficialne hadžem aj ked sa mi to stalo už začiatkom januara, takže k veci: na mojej milovanej žirafke Y22DTR mi rupla kľukovka pri 250500tkm aj ked podľa odbornikov mala vydržať aspoň 400 až 450tkm 8) ale žiaľ bohu nestalo sa tak :( Samotny zlom kľuky sa udial na ojnici druheho valca od remenic smerom k stredu motora. :shock: Motor už asi 4-5 dni pred osudnou deštrukciou bol trochu divny akokeby podfukovalo vyfukove tesnenie respektive povytiahnuty kat. z vyfuk systemu, po naslednej kontrole a utiahnuti šrub sa to už skôr prejavovalo ako jeden možny zly vstrek ktory trochu zalieva a nieje pravidelny chod motora. Moja manželka mi stale tvrdi že nejeb do auta až kym sa nepokazi tak som to neriešil šak ono niečo napokon aj tak yebne, aj sa stalo 8) od spozorovania prvých divných zvukov pod zatažou neubehlo ani 100km :(

Re: Tak mi to ruplo pánove

Napsal: 08 úno 2014, 10:46
od sabelt
To neni možné aby ti u dizlaka paskla klikovka ne ? :-D Tam si mel asi spatne ulozeny... loziska... protoze to neni mozne :-D

Mam Z20LET a uz mam 240 ... a motor jede jak hodinky ... :-)) Asi tam bylo enco spatne co si nedohalil ..

Re: Tak mi to ruplo pánove

Napsal: 08 úno 2014, 11:01
od jerry mouse
Jasne že bola aj čiastočna súdna expertiza :lol: ktora demontažou olejovej vany a jej oplachnuti benzinom ukazala drobné kompozitne ani nie ulomky ale skôr take tenké pasiky asi od ojničneho ložiska, tretinova časť týchto platkov bola najdena aj v nasavacom koši olejoveho čerpadla 8) Tyžden po nehode som bol pozerať na jednu C-kovu Vectru 2.2dtr z udajne zadretou ojnicou a to bol panove rachot ako ked z kladivom jebe po bloku motora :shock: :shock: . Ten môj naproti tomu bol na voľnobehu úplne kľudny iba z miernou nevyvaženosťou ako keby zle zastrekoval jeden vstrek, neskôr pri demontaži čerpadla zistena začiernena nafta čo asi z najväčšiou pravdepodobnostou mal na svedomi už zostarnuty tesniaci kružok medzi vstrekom a traverzou. 8)

Re: Tak mi to ruplo pánove

Napsal: 08 úno 2014, 11:04
od petanek192
Pokud budes mit zajem mam doma Y22DTR na prodej !

Re: Tak mi to ruplo pánove

Napsal: 08 úno 2014, 11:15
od jerry mouse
Dakujem, :wink: motor som si už kupil pred dvoma tyždnami z najazdom 170tkm za 5-ti kilo. 8)

Re: Tak mi to ruplo pánove

Napsal: 08 úno 2014, 11:32
od jerry mouse
sabelt píše:To neni možné aby ti u dizlaka praskla klikovka ne ? :-D Tam si mel asi špatne ulozeny... loziska... protoze to neni mozne :-D.
Aj ja mam ten pocit, ale vieš to nieje ako benzin, tam sa tak jednoducho neda jebkať. Idealne by bolo spušťat stary olej pri vymene cez jemne sitko aby sa včas dali odhaliť podobne problemi. Vie niekto z vas o podobnom prasknuti pri ktorom robili obhliatku a našli tam tiež pozdlžne platky z kompozitu ložisk, celkom by ma to zaujimalo, kedtak skuste sa poopytať nejakych servismanov, i ked Denny a RomanK určite niečo napišu. :idea: 8)

Re: Tak mi to ruplo pánove, kľuka 22DTR

Napsal: 08 úno 2014, 15:45
od hansdob
na 2,0 dti běžná věc praskáníklikovky u 2,2 to tak častý není

Re: Tak mi to ruplo pánove, kľuka 22DTR

Napsal: 08 úno 2014, 18:02
od erico
hansdob : na 2.0 DTI prasknuta kluka ???? :shock: :shock: este som nic take nevidel a ani o nicom takom nepocul , na nich odchadzaju cerpadla , nie kluky :wink: na 2.2 DTI su ine cerpadla ale zase idu sem tam doprdele kluky , poopravte ma ked sa mylim :roll:

Re: Tak mi to ruplo pánove, kľuka 22DTR

Napsal: 08 úno 2014, 22:53
od hansdob
čerpadla lehají jasně ale motory 2,0 dti ze zafir tu mám 4 s prdlou klikou a odalších 5 jsem věděl že dopadli stejně

PS: o díly mi nepište co šlo je prodáno ostatní je již nepoužitelné

Re: Tak mi to ruplo pánove

Napsal: 09 úno 2014, 02:57
od jerry mouse
jerry mouse píše: Vie niekto z vas o podobnom prasknuti pri ktorom robili obhliatku a našli tam tiež pozdlžne platky z kompozitu ložisk, celkom by ma to zaujimalo
Tie platky boli z hlavneho axialneho ložiska kľuky, ložisko ojnice kde to ruplo bolo vcelku ok, vydrate bolo iba na strane prasknutia spôsobene samotnym prasknutim. 8)

Re: Tak mi to ruplo pánove, kľuka 22DTR

Napsal: 26 úno 2014, 09:57
od Ďuri
Len tak pre zaujimavost.. aky olej si tam daval a po kolko km menil?

Re: Tak mi to ruplo pánove, kľuka 22DTR

Napsal: 26 úno 2014, 12:25
od brian29
erico píše:hansdob : na 2.0 DTI prasknuta kluka ???? :shock: :shock: este som nic take nevidel a ani o nicom takom nepocul , na nich odchadzaju cerpadla , nie kluky :wink: na 2.2 DTI su ine cerpadla ale zase idu sem tam doprdele kluky , poopravte ma ked sa mylim :roll:
na Y22DTR praskali kluky jak na beziacom pase.... a to iste aj u Y20DTH ale vsimol som si to iba u motorov z dvozasuvkovim cerpadlom.... astra g zafira a vectra c... riesili sme to uz u niekolkych aut. a z cerpadlami mas tiez pravdu ze odchadzali.... klavne jednozasuvkove astra g zafira a vectra b .... tie dvojzasuvkove uz sa nekazili tak vela ale aj tak sa kazia...

Re: Tak mi to ruplo pánove

Napsal: 26 úno 2014, 18:06
od bigasi
sabelt píše:To neni možné aby ti u dizlaka paskla klikovka ne ? :-D Tam si mel asi spatne ulozeny... loziska... protoze to neni mozne :-D

Mam Z20LET a uz mam 240 ... a motor jede jak hodinky ... :-)) Asi tam bylo enco spatne co si nedohalil ..
Právěže hlavně diesely jsou spíše náchylný na prasknutí kliky.. Nejvíc známej s tím je motor BMW 1,8TDS... Taky sem se setkal už z 2,6TDI z audi a 3,0TDI z Audi.. A i frantíci nejsou z obliga.. 2,2HDI z 607 taky :wink:

Re: Tak mi to ruplo pánove, kľuka 22DTR

Napsal: 26 úno 2014, 20:00
od jerry mouse
Ďuri píše:Len tak pre zaujimavost.. aky olej si tam daval a po kolko km menil?
Do miluloročnej nehody pri 241tkm som lial myslim Helix 5w40 a po znovuzrodeni som prešiel a odporučanie vzhľadom va konštrukciu a stav km na 10w40 Valvoline zasadne vždy po najazdeni okolo 14-15tkm. Osobne môj nazor je taky že aj ked tento motor bol koncipovany na 60kw v DTL -ku tak sa postupnym zvyšovanim vykonu nič neurobilo na posilnenie kľuky nakoľko sa to ani kvôli pôvodnemu bloku nedalo urobiť. Druhy motor už je v zafke len sa mi nečakane objavili trampoty zo zavzdušnovanim, po spresneni lokalizacie sa javi ako problemova čast prave palivovy filter a prislušenstvo. 8)

Re: Tak to ruplo, kľuka 22DTR

Napsal: 31 bře 2014, 10:10
od Ďuri
Za konstrukciu toho palivoveho filtra by si niekto zasluzil klacat na hrachu... :/ Naco robit veci jednoducho, ked to mozme aj takto posrat...
Si ma zaskocil tou konstrukciou kluky... Nema 2.2 vacsi zdvih?? Teraz fakt neviem, len sa mi cosi take mari.. Hadam ani u Opla nejsu tak padly na hlavu, ze by pre motor 60kw a 92kw pouzili rovnaku kluku...