Stránka 1 z 1

škrtící klapka se vrací ztuha alias "zasekávání plynu"

Napsal: 09 říj 2013, 08:33
od Danik
Nazdar lidi, potřeboval bych se zeptat, jestli už někdo neřešil tenhle problém. Jde o to, že následně po jednom krátkým přerušení jízdy (do krámu pro rohlíky) mi při řazení z 1 na 2 při sešlápnutí spojky vylítly otáčky nějak přes tři tisíce a pak i ještě ze 2 na 3. Jakoby se zasekl plyn. Pedál se ale vracel.
Tak jsem se pak doma podíval na pedál plynu a vedení plynovýho lanka. Pedál fungoval normálně, lanko až ke škrtící klapce chodí naprosto hladce. Problém je se samotnou škrtící klapkou - když odpojím tyčku od lanka a otočím hřídelkou - otevřu klapku - tak se vrací docela dost ztuha. Většinou se vrátí nakonec a klapka zavře, ale dokážu opatrně najít i polohu, ve které se zasekne částečně otevřená. Normálně jí vlastně v zavření pomáhají celkem dvě pružinky, ale ani to - jak to tak vypadá - jí už někdy nestačí. Klapka minimálně z vrchu vypadá čistě i za klapkou samotnou je čisto. Předpokládám, že to drhne někde na samotným uložení tý osičky klapky. Na druhým konci osičky na tělese klapky je snímač polohy klapky? Nemůže to "drhnutí" způsobovat on?
Teď to dělá sem tam, jinak jde motor (x16szr) dobře, hladce, volnoběh nekolísá. Sbírám informace, než tu klapku rozdělám..dík za rady.

Re: škrtící klapka se vrací ztuha alias "zasekávání plynu"

Napsal: 09 říj 2013, 10:11
od hant
chod a vůle lanka plynu se dá seštelovat v drážkování a v tý gumě co máš skoro u konce lanka. Pokud se ti zdá že ti drhne klapka tak jí zkus vyčistit , ale obávám se že by sis o čištění klapky měl tady na forum něco málo přečíst. Nejde totiž jen o to že jí demontuješ a vypulíruješ hadrem. Jde o to že právě ta osa kterou popisuješ se nesmí ohnout a musí se sní zacházet opatrně. Při poškození to pak může způsobit to co popisuješ. Zkrátka její nesprávnou funkci.

Re: škrtící klapka se vrací ztuha alias "zasekávání plynu"

Napsal: 09 říj 2013, 11:21
od Danik
Myslím, že sem si ověřil, že je to fakt tou klapkou samotnou, že se vrací moc ztuha. Zbytek mechaniky - pedál, lanko i s tou tyčkou jdou hladce a poměrně lehce. Zkusím si najít někde tady víc o montáži vnitřku klapky, hlavně uložení tý osičky. Nemusela by snad bejt rovnou ohnutá nebo tak, začalo to dělat z ničeho nic pár dní zpátky a nikdo se v tom nevrtal, co to auto mám.
Zkusil jsem ještě včera prostříknout wdčkem okolí tý pružinky na ose klapky, ale řek bych, že to nemělo prakticky žádnej účinek na chod - vracení samotný klapky. Ráno mi zas dvakrát zůstaly viset otáčky kolem 2tis při sešlápnutí spojky. Klepnutí do plynovýho pedálu to napravilo a otáčky pak pomalu klesly zase na volnoběh. Doufám, že to půjde nějak napravit, než shánět celou klapku.

edit.. Pro problém s klapkou samotnou mluví i to, že když sem to v den prvního problému zkoušel a s vypnutým motorem mačkal pedál, tak jednou šel s konstantním odporem v celý dráze, podruhý šel kus volnějc a ten původní odpor byl až kousek na konci (tzn. klapka zůstala pootevřená a odpor pedálu byl o tu dráhu sníženej - vlastně jenom odpor pružinky pedálu + otočnýho segmentu na konci lanka - bez odporu klapky samotný a její pružinky).

Re: škrtící klapka se vrací ztuha alias "zasekávání plynu"

Napsal: 09 říj 2013, 11:56
od Danik
A jedna drobnost.. Dá se po demontáži snímač polohy klapky vrátit pak zase zpátky bez následnýho nastavování? Přesně tak jak byl, aby se to nerozštelovalo?

Re: škrtící klapka se vrací ztuha alias "zasekávání plynu"

Napsal: 09 říj 2013, 12:46
od hant
jestli jsem to tu kdysi dobře studoval, pochopil jsem že se klapka sama nastaví. Je důležitý odstranit bordýlek z vnitřku klapky a pročistit kanálky v klapce. Všechno z opatrností. Nic tam neštelovat a neladit. Dobrý je to ultrazvukem. Taky se dají a to snadno vyčistit přívodní hadice ve kterých se dělá emulze. To záleží na době kdy se to dělalo posledně. Já jsem jí spolu s EGR čistil o výkendu. Následně ještě odpojím baterku a po připojení nastartuji(nečtou se data) a pak jízda několik KM. Ale asi bych si nechal poradit od zasvecenejch mechaniků. Jinak to že po startu vyskočí vyšší otáčky a klesnou až po klepnutí do plynového pedálu, se tu taky řešilo a to z výsledkem -0. Více méně je to problem který se občas vyskytne a pak odezní. Mě to teď po vyčištění odeznělo, ale může to být i změnou počasí.

Re: škrtící klapka se vrací ztuha alias "zasekávání plynu"

Napsal: 09 říj 2013, 13:45
od Danik
Mě se to po startu chová uplně normálně, jenom prostě za jízdy pak občas zůstanou viset vyšší otáčky. Z čehož bych usuzoval, že motorek volnoběhu funguje jak má. Než to celý rozdělám ještě zkusím sundat ten poťák a otočit hřídelkou klapky, jestli se nějak to vracení změní. Když jo, zkusím kouknout na ten poťák, jestli jde nějak vyčistit či co a když se to bez něj nezmění, bude chyba dost pravděpodobně v samotným mechanizmu otáčení klapky (její hřídelky). Tolik teda moje teorie.. :D No uvidíme, dám vědět, jestli sem pokročil, zatím dík.

Re: škrtící klapka se vrací ztuha alias "zasekávání plynu"

Napsal: 10 říj 2013, 07:08
od Danik
Tak jsem se těšil, že budu o něco moudřejší, když sundám ten poťák, ale nic.
Cestou z práce se závada neprojevila, pak jsem sundal ten poťák, otočil hřídelkou a klapka se vracela normálně, jak sem si představoval, že by měla, prakticky bez odporu. Do poťáku se stejně nedá nedestruktivně dostat, tak jsem ho vrátil, zkusil znovu klapku a vrací se furt normálně. Ani dneska ráno cestou do práce se ta závada neobjevila. To je skoro k vzteku :D No, uvidíme, jak účinnej je tenhle samoopravovací mechanizmus a jak dlouho to bude fungovat normálně.
Jediný, co mě napadlo, že se to WDčko teplem dostalo konečně kam mělo a mázlo se to, jinak nevím.

Re: škrtící klapka se vrací ztuha alias "zasekávání plynu"

Napsal: 13 říj 2013, 15:58
od HonzaL
Něco podobného mě dělalo na Astře také, asi jsem tam přidal tažnou pružinu, aby to klapku přitahovalo větší silou. Už je to moc dlouho, co jsem to řešil.

Re: škrtící klapka se vrací ztuha alias "zasekávání plynu"

Napsal: 14 říj 2013, 06:20
od Danik
Silnější pružina mě napadla taky, ale to je takový...řešení... To bych to napřed zkusil rozdělat celý a zkusil napravit příčinu nebo zkusil někde sehnat jinou klapku za nějakej rozumnej peníz. Uvidíme, zatím furt dobrý.

Re: škrtící klapka se vrací ztuha alias "zasekávání plynu"

Napsal: 15 zář 2015, 13:00
od Howky
hoj , poradí někdo jak proměřit snímač škrtící klapky ? A na co se zaměřit hodnoty atd ?