Stránka 1 z 2

Zpozdenie plynoveho pedalu

Napsal: 08 úno 2007, 00:14
od luboF
Zdravim. V polovici januara som si priviezol domov novu Astru G (Z14XEP). Prve, co ma udivilo, bola pomerne pomala odozva na stlacenie plynoveho pedala (skratka stlacim a nic sa neudeje - az po chvilke). Ked pri volnobehu stlacim pedal az na podlahu a okamzite pustim (najrychlejsie ako viem), tak otacky stupnu iba nepatrne (cca 1100), spociatku som si povedal, ze to ma elektronicky ovladanu klapka, takze si len treba zvyknut (pred tym som mal Suzuki Swift, kde bola klapka ovladana mechanicky, lankom od pedala a odozva na stlacenie plynu bola okamzita). Dnes som vsak isiel na sluzobnej Fabii 1,4 MPI, ktora ma tiez elektronicky plyn a odozva plynu bola podstatne rychlejsia ako na mojej Astre, takze neviem, ci je to OK, alebo treba reklamovat. Bolo by super, keby niekto ochotny s tym istym motorom (1.4 16V Twinport) vyskusal pri zohriatom motore so stlacenou spojkou (nie za jazdy) prudko stlacit plyn az na podlahu a okamzite pustit - ak vam nevylezu pri tomto testiku otacky vyrazne vyssie ako mne, tak som spokojny, v opacnom pripade idem do servisu... Vopred dakujem ochotnemu testerovi.

Napsal: 08 úno 2007, 07:51
od Astra - R@SAG
Mam taky Astru Classic II s motorem 1.4 16v Twinport,ale toto jsem jeste nezkosel. Jinak ji mam pres 2 mesice. Kdyz chci akcelerovat tak motor musim vytocit tak 3300 - 4500 ot, pak je to v pohode. Jinak v nizkych otacka je to horsi, motor zacina ozivat teprve pri 2500 ot. Jinak mi ten motor uplne vyhovuje. Dnes to zkusim provest, ten tvuj test a dam ti vedet.

Napsal: 08 úno 2007, 08:09
od luboF
Astra - R@SAG píše:Mam taky Astru Classic II s motorem 1.4 16v Twinport,ale toto jsem jeste nezkosel. Jinak ji mam pres 2 mesice. Kdyz chci akcelerovat tak motor musim vytocit tak 3300 - 4500 ot, pak je to v pohode. Jinak v nizkych otacka je to horsi, motor zacina ozivat teprve pri 2500 ot. Jinak mi ten motor uplne vyhovuje. Dnes to zkusim provest, ten tvuj test a dam ti vedet.
Vdaak za ochotu. Ani mne to nevadi, pokial nepotrebujem pouzit medziplyn (podradenie do jednotky pri malej rycholsti - pod 15 km/h) a nezamyslal som sa nad tym pokial som nevyskusal spominanu Fabiu (inak v porovnani s Astrou je to o triedu nizsiem hlavne interier).

Napsal: 08 úno 2007, 10:17
od ondrazalsky
mne se vyrazne zlepsila reakce motoru na pohyb plynoveho pedalu (at jde o pridavani nebo ubirani plynu) po vymene agr ventilu. ale faktem je ze ten test na volnobeh s proslapnutim plynu jsem nikdy nedelal (spis jems tento problem pocitoval pri zarazene rychlosti), predpokladam ze by ale otacky urcite vylitly nahoru, TAKOVE zpozdeni u mne zase nebylo...

Napsal: 08 úno 2007, 10:23
od luboF
ondrazalsky píše:mne se vyrazne zlepsila reakce motoru na pohyb plynoveho pedalu (at jde o pridavani nebo ubirani plynu) po vymene agr ventilu. ale faktem je ze ten test na volnobeh s proslapnutim plynu jsem nikdy nedelal (spis jems tento problem pocitoval pri zarazene rychlosti), predpokladam ze by ale otacky urcite vylitly nahoru, TAKOVE zpozdeni u mne zase nebylo...
Ja mam nove auto (cca 2300 km), takze EGR je tiez novy..:-), ale predpokladam, ze je to skratka vlastnost tohoto motoru a treba si zvyknut. Skrtiacu klapku zrejme elektronika otvara s urcitym opozdenim voci zosliapnutiu pedalu. Islo mi iba o to, ze ak sa to niekomu s rovnakym motorom sprava inak, tak idem na reklamacku. V opacnom pripade si musim zvyknut...

Napsal: 08 úno 2007, 10:25
od Stand
Mam Astru v 1,7DTI a elektronickej plyn má taky špatnou odezvu na sešlápnutí pedálu a je pravda že při meziplynu je to fakt nepříjemné!
Táta má berlingo 1,6HDI a odezva na sešlápnutí je okamžitá!

Napsal: 08 úno 2007, 14:45
od AstraDTI
A jak rychle ty otacky padaj? Treba je to jen otazka setrvacniku ...

Napsal: 08 úno 2007, 16:52
od Charlie
Já mam plyn ješrtě mechanickej a to samí mi to dělá jen při studeném motoru, je to hodně znát hlavně při přezazování, ale jak se ohřeje, tak to funguje normálně.

Napsal: 08 úno 2007, 21:08
od luboF
AstraDTI píše:A jak rychle ty otacky padaj? Treba je to jen otazka setrvacniku ...
Otacky padaju velmi pomaly, takze by to mohla byt aj zalezitost zotrvacniku, ale pomale padanie otacok moze mat tiez na svedomi elektronicky plyn. Stale zostava otazka, je to chyba alebo vlastnost... Myslim si, ze vlastnost, ale preco sa neopytat, ved na to tu mame forum...

Napsal: 08 úno 2007, 21:26
od AstraDTI
No jasne ze pomalu padajici otacky hned neimplikujou tezkej setrvacnik, ale dal jsem to jako jednu z moznosti. Kdyby to bylo softwarove tak by to podle me melo spatnej vliv na spotrebu. Podle me to je schvalne.

Napsal: 09 úno 2007, 04:56
od Astra - R@SAG
Tak jsem to vyzkousel v cera i dnes rano :lol: :lol: .

1 test - Pri zahratem motoru

Zarazen neutral a plyn skoro az na podlahu, akcelerace rychla asi neco pres 5000 ot. Po uvolneni plynu pomale padani otacen na hodnotu 800 ot.

Tak ze reakce byla okamzita :lol: :lol: :lol: :lol:

2 test - pri studenem motoru, najeto asi 3 - 4 km

Zarazen neutral a plyn seslapnut do 3/4, akcelerace znacne pomala asi neco pres 4000 ot. Po uvolneni plynu pomale padani otacen na hodnotu 800 ot.

Tak ze muj nazor, je to v poradku :lol: :lol: :lol:

Napsal: 09 úno 2007, 07:35
od Astra - R@SAG
no to jsem udelal, ale nedal jsem ho az na podlahu, po zeslapnuti ihned jsem dal nohu z plynu.

Napsal: 09 úno 2007, 15:41
od luboF
Astra - R@SAG píše:no to jsem udelal, ale nedal jsem ho az na podlahu, po zeslapnuti ihned jsem dal nohu z plynu.
Nuz, teda neviem, ci nenavstivim servis. Ja ked dupnem na plyn az na podlahu a hned pustim (take rychle "cuknutie" s pedalom), tak mi otacky vylezu ledva na 1100.

Napsal: 09 úno 2007, 15:54
od Astra - R@SAG
No tak to se mi moc nezda, jak jsem psal ja to mam v pohode. je pravda ze jezdim hodne svizde a bylo mi reseno ze sem tam mam astru pekne protahnout, kvuli EGR ventilu ( nevim ted zda jsem to napsal spravne ).

Napsal: 09 úno 2007, 22:04
od AstraDTI
Zalezi jak rychle dupnes na ten plyn. Tezko se to srovnava. I v hodne sportovne ladenym aute (lehkej setrvacnik,...) se da seslapnout k podlaze a pustit tak rychle ze se otacky moc nehnou (pomatuju si to z doby kdy sem jezdil hodne sportovni coupatko BMW kde bylo treba pri podrazeni srovnat otacky s rychlosti aby se neutrhnul zadek).