Stránka 1 z 1

Repase př. nápravy a řízení (Zafira A, 1.8/92kw)

Napsal: 13 zář 2013, 18:42
od karelbehal
Ahoj lidi,

koupil jsem nedávno Zafirku r.v.2000.
Vzhledem k tomu, že na autě nikdo nedělal přední nápravu, tak bych se vás rád zeptal, co všechno bych měl vyměnit na přední nápravě a řízení?
Nemám svého dvorního opraváře a tak budu auto dávat k opravě jednomu (mě neznámému) mechanikovi a nechtěl bych být napálen.

Můžete mi poradit, co všechno by se mělo měnit na přední nápravě (mimo tlumičů, ty jsou 2 roky staré - doklad je), aby mě mechanik zbytečně nenatáhl ?
Další důvod proč to chci vedět je fakt, že mám možnost zakoupit díly bez DPH (na firmu), takže kdybych si to nakoupil, docela bych ušetřil. Poté bych dal mechanikovi jen za práci.

Díky moc.

Re: Repase př. nápravy a řízení (Zafira A, 1.8/92kw)

Napsal: 13 zář 2013, 18:52
od Mirdas
a odkud jsi?

Re: Repase př. nápravy a řízení (Zafira A, 1.8/92kw)

Napsal: 13 zář 2013, 20:17
od jerry mouse
Kolko maš km najazdenych, je od nova v CZ alebo dovoz napriklad z DE? Pokiaľ nemáš nič vybite myslím: zvisle čapy ako aj čapy riadenia resp. tyče stabilizatora tak sa vyser na repas, maximalne poriadne skontroluj manžety na poloosach aby sa ti časom nevysrali klby v osach!

Re: Repase př. nápravy a řízení (Zafira A, 1.8/92kw)

Napsal: 13 zář 2013, 20:31
od karelbehal
Doplňuji: najeto skutečných 216tis.km, koupeno v Německu a ve 110tis. dovoz do ČR.

Re: Repase př. nápravy a řízení (Zafira A, 1.8/92kw)

Napsal: 13 zář 2013, 21:01
od denny
Tvůj mechanik není plátce DPH?Pokud by byl,tak odečteš DPH i z práce.

Re: Repase př. nápravy a řízení (Zafira A, 1.8/92kw)

Napsal: 13 zář 2013, 22:16
od karelbehal
Pro výměnu jsem se rozhodl z důvodu, že při projíždění po menších hrbolcích na cestě jsou cítit vibrace ve volantu a ozývá se menší bouchání z nápravy, takže jsem si řekl, že pokud bych prováděl opravu nápravy, tak už vše najednou.

Re: Repase př. nápravy a řízení (Zafira A, 1.8/92kw)

Napsal: 13 zář 2013, 23:33
od jerry mouse
Ja som mal pri 240tkm nehodu na ľavy nosník+ si to odnesol aj podmotorovy rám, druhy som zohnal z vrakaču aj z ramenami v celkom solidnom stave tipujem nabeh cca 180tkm, prekvapil ma stav zvislých čapov ktoré boli ako nové(to sú tie anglické cesty :cry: ) ale čo ma vcelku šokovalo tak to bolo vybitie štyroch zo šiestich silentblokov,(na búranom to bolo obdobne) to sú tie male čo sú na ráme a cez nich sa prichytava rám ku karoserii. Silentbloky ani niesú tak drahe ako ta praca okolo toho. Moje auto malo na západe najazdených cca60tkm ked importovane na slovensko.