Stránka 1 z 1
Jak vyndat hřeben žízení?
Napsal: 30 srp 2013, 19:32
od simisim
Zdravim,
dnes ráno mi přestal posilovat posilovač řízení, tak jsem odpoledne dojel z práce domu a po cestě jsem koupupil v Oplu flašku oleje.
Doma jsem dolil ca 450 ml oleje do nádobky posilovače a jak tak cloumám volantem, abych dolil doplna, tak koukám že se pod autem tvoří loužička.
Kouknu blíže a vidim že oleje teče z pravé vnitřní manžety spojovačky.
Tak teď konečně k dotazu:
Dá se to gufero něják vyměnit a znovu celé řízení utěsnit a nebo je jediná možnost komplet výměna?
A z toho pramení další otázka, je reálné měnit řízení doma v garáži bez velkýho heveru?
Co jsem na to tak koukal lajckým okem, tak se mi zdá, že se nejspíš musí sundat celá nápravnice a pak z ní to řízení, nebo se pletu a jde to snad i z poza motoru horem odšroubovat a vytáhnout bokem?
Jo a ještě mě zajímá, zdali můžu jezdit s Astrou dále, až mi zase přestane fungovat servo? Že bych vyndal pojistku č.7 v motorovém prostoru, aby to neběželo na sucho.
Nebo jestli je třeba ještě nějáké jiné opatření.
Díky za info hlavně od fundovaných Astráků servisáků.

Re: Jak vyndat hřeben žízení?
Napsal: 30 srp 2013, 20:17
od jerry mouse
Rozhodne sa to opraviť výmenou gufera neda, jedine výmena za repas. Vybrať cele riadenie von ide aj takto: Demontovať dole obe predné kola, ale predtým ešte zdvihnúť auto v prednej časti a podložiť ho na nosnikoch v mieste podlahy za prednými kolesami, odpojiť dolné zvisle čapy ako aj čapy riadenia, náslene povoliť v kabine pod nohami šofera 13-kou klučom volantovú tyč od samotného riadenia, potom povoliť a vybrať von zadné a stredné šruby na motorovom rame-hlavnej napravnici, pozor predne dva šruby iba povoliť tak aby šlo vyklopiť celu napravnicu v zadnej časti smerom dole, možno že, budeš musieť uvolniť aj tyče na stabilizator, tie plastové, ale nie som si na 100pro isty. Potom povoliš všetke hadice k šneku riadenia a nakoniec dva hlavne šruby čo držia samotne riadenie, a potom z pomocou ešte jedných šikovných rúk to cele vysunieš do strany.

Re: Jak vyndat hřeben žízení?
Napsal: 01 zář 2013, 20:14
od simisim
Děkuji za super odpověď, ale nejspíš to stejně odvezu někam, kde maj sloupový hever.
Nicméně, neví ještě někdo zdali je nějáký rozdíl v samotném telese hřebenu řízení mezi TRW1 a TRW2?
Až ho budu shánět a kupovat, tak abych měl přehled co se dá nakombinovat.
Re: Jak vyndat hřeben žízení?
Napsal: 01 zář 2013, 21:16
od Ondra B.
Kombinovat nelze.pokud mas stary typ 1 je mozno koupit Trw2 ale je potreba ktomu koupit ale i prestavbovou sadu.Ale je to dosti drahe.pokud mas 1asi ti nezbude nez sehnat nekoho kdo to dokaze opravit-repasnout.Pokud mas typ Trw 2tak je to jednoduche jd to kus za kus.cau
Re: Jak vyndat hřeben žízení?
Napsal: 02 zář 2013, 05:16
od simisim
Zdravim,
no mám TRW2 podle tvaru nádržky serva, tak snad seženu někde něco levnějšího na výměnu.
Díky a čau
Re: Jak vyndat hřeben žízení?
Napsal: 14 lis 2013, 13:37
od simisim
Editace pro vyhledávání řešení.
Tak řízení vyměnno za repasované.
Na netu se aktuálně 14.listopadu 2013 dají repasované šneky řízení koupit za cca 5000 + 2000 vratná záloha po odeslání porouchaného řízení prodejci.
Dokonce i za 4000 kč jsem našel, ale to už jsem měl koupené to dražší.
Každopádně to šlo vyměnit vyvěšením nápravnice jak psal ,,jerry mouse'' + ještě by to chtělo oddělit od sebe ten pákový mechanismus řazení, ale to se mi nepovedlo a řízení šlo taky vyndat. Ale při povolení toho řazení, by šla nápravnice spustit ještě více a bylo by lehčí řízení vytáhnout ven. Ale jak říkám, mě se to nepovedlo rozpojit v čepech, bylo to tam nějáký zažraný do sebe nebo co a nechtěl jsem zničit to gumové uložení.
Ale uložení prostředních šroubů nápravnice bylo pěkně prorezlý, takže se to pak muselo obrousit a trochu ošetřit. Je to nešikovně v podběhu kola, tak se tam korozi daří, jak slepicím na smetiši.
ciao amigos a seňoritas
Re: Jak vyndat hřeben žízení?
Napsal: 19 lis 2013, 08:14
od langdon2
Ahojte.. tiez som si vsimol pri vymene tyciek riadenia, ze mi tecie servo olej.. Servo zatial normal funguje... sem tam tak trhavo.. dneska idem kupit ten Febi olej, dolejem a budem sledovat..
Ma cenu ist do repasovaneho riadenia? Vydrzi to chvilu? Ako zistim ci mam TRW 1 alebo 2 ? Viem ze podla nadrzky.. ale, ma niekto foto ako vyzera nadrzka na TRW 1 a na TRW 2?
Dakujem.
Re: Jak vyndat hřeben žízení?
Napsal: 19 lis 2013, 08:40
od jerry mouse
langdon2 píše: ma niekto foto ako vyzera nadrzka na TRW 1 a na TRW 2?
Dakujem.
Odfoť si tu svoju nadržku z vrchnej časti tak aby bolo vidieť vrch nádržky, ono čo sa týka repasu ani nemáš inú možnosť, alebo origo za cca 2t ojro! Kupovať to z jazdenky je fakt loteria, zvlašť ked ti nikto u toho nedá záruku!
Re: Jak vyndat hřeben žízení?
Napsal: 19 lis 2013, 08:44
od langdon2
Jazdene nie.. To je blbost kedze vieme ze je to dost casta zavada...
Okis.. odfotim ked budem olej dolievat..
Re: Jak vyndat hřeben žízení?
Napsal: 09 pro 2013, 09:14
od tunel6
simisim píše:Editace pro vyhledávání řešení.
Nemohl by si sem hodit odkaz nebo tel na ty repasovany serva......
Jo a nakolik to teda nakonec vyšlo i s prací.......dik za info
Tak řízení vyměnno za repasované.
Na netu se aktuálně 14.listopadu 2013 dají repasované šneky řízení koupit za cca 5000 + 2000 vratná záloha po odeslání porouchaného řízení prodejci.
Dokonce i za 4000 kč jsem našel, ale to už jsem měl koupené to dražší.
Každopádně to šlo vyměnit vyvěšením nápravnice jak psal ,,jerry mouse'' + ještě by to chtělo oddělit od sebe ten pákový mechanismus řazení, ale to se mi nepovedlo a řízení šlo taky vyndat. Ale při povolení toho řazení, by šla nápravnice spustit ještě více a bylo by lehčí řízení vytáhnout ven. Ale jak říkám, mě se to nepovedlo rozpojit v čepech, bylo to tam nějáký zažraný do sebe nebo co a nechtěl jsem zničit to gumové uložení.
Ale uložení prostředních šroubů nápravnice bylo pěkně prorezlý, takže se to pak muselo obrousit a trochu ošetřit. Je to nešikovně v podběhu kola, tak se tam korozi daří, jak slepicím na smetiši.
ciao amigos a seňoritas
Re: Jak vyndat hřeben žízení?
Napsal: 09 pro 2013, 09:51
od Hardy
TRW 1.generácia sa už ofiko nedodáva jedine ak repasovaná. Dodáva sa už len TRW 2. generácie čiže je to zameniteľné. Info priamo z ofiko Opel servisu.