Stránka 1 z 1

Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 02 lis 2012, 17:20
od kure
Zdarec, napíšu sem věc, která mě po nějaké chvilce přemýšlení o problémech se vstřikovacíma čerpadlama napadla, možná by to stálo za úvahu psal jsem do servisu Opel e-mail napíši ho sem a jsem zvědavý co mi na to odepíšou, ale když si to přečtete, tak mi napište co si o tom myslíte. Díky moc. Lukin

Poslaný e-mail :

Dobrý den

Měl bych takový dotaz, jsem majitel auta Opel Astra G 2.0 Di 60 KW rv 1999.

Vím je to trochu starší auto a taky vím, že například oprava nebo koupě vstřikovacího čerpadla je nákladná.
Chtěl bych se proto zeptat, zda by šla v řídící jednotce provést úprava, že pokud se dostane hladina paliva na kritickou hranici
což je blikání kontrolky stavu paliva, v nádrži je v ten moment cca 5 litrů.
Tak by řídící jednotka odstavila napájení startéru, takže pokud by se rozblikala kontrolka paliva nešlo by auto nastartovat.
Pokud by se to stalo za jízdy, tak by musel řidič okamžitě dojet na benzínku a dotankovat, jinak po vypnutí motoru by už znovu nenastartoval,

Podle mě je tohle dobrá věc a mělo by to zamezit tomu aby vstřikovací čerpadlo nasálo vzduch místo nafty a zničilo se.
Radši si říkám, že dojdu pár stovek metrů s kanistrem v ruce, než opravovat čerpadlo za desítky tisíc.

Pracuji jako programátor pracovních strojů, tak si myslím, že prosvést úpravu v řj. auta není zase takový problém, ale ptám se odborníků

Děkuji moc za odpověď

S pozdravem Lukáš Juřena

Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 02 lis 2012, 17:46
od ali
Nevím jestli to něco řeší. Když svítí kontrolka, tak o tom snad vím dost dlouho na to abych zajel na benzinku ještě před tím než začne blikat. Ale když už bych neviděl 100km svítící kontrolku na palubovce a zjistil to pak třeba 10 km vzdálený od benzinky tím, že bych nemohl nastartovat, tak by mě to rozhodně naštvalo a v tu chvíli bych chtěl nastartovat i s vědomím, že v nádrži mám už jen zhruba 5l nafty. Prostě tuto úpravu považuji za zcela zbytečnou, stačí jen vnímat palubovku a neočekávat že na poslední dílek ukazatelu nádrže najedu ještě 400km :mrgreen:

Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 02 lis 2012, 18:06
od maccek
Myslim ze to co jsi jim poslal je uplne zbytečný. Pokazdé kdyz se rozsvítí hladové oko jedu tankovat. A myslim ze nejsem jediný kdo si to hlida. Mam astru cca 10 let a nikdy mi nedošla nafta uplne. Pokud ti dojde uplne a nasaješ vzduch..tvá blbost.. A myslim ze to samé ti odepisou z opla.. Proto tam ta kontrolka je..

Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 02 lis 2012, 18:13
od ali
8) tak tak

Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 02 lis 2012, 18:37
od csala
A prečo by sa malo zničiť čerpadlo, keď nasaje vzduch?
Vôbec sa nezničí.
Iba sa zavzdušní.
Natankuješ, odvzdušniš a pokračuješ ďalej.
Pripúšťam, že odvzdušnenie pre toho, kto nevie ako na to, nie je jednoduché, ale to nič nemení na veci, že čerpadlo sa vzduchom nezničí.
Ak narážaš na to, že čerpadlo VP44 sa často kazí, tak to ale nesúvisí s nejakým nasatím vzduchu z nádrže.

Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 02 lis 2012, 20:02
od kure
NO díky za ohlasy, ale kamarádovi se stalo, že měl málo nafty, ale stál čumákem z kopce, což znamená že se nafta v nádrži přelila dopředu a ukazatel mu najednou ukazoval skoro čtrvtku nádrže, potom jel do prudkého kopce nafta se přelila zase dozadu, kontrolka najednou začala blikat a stalo se že nafta přestala téct do ustě v nádrži takže čerpadlo nasálo vzduch, jak jelo chvilinku na prázdno, tak se zadřelo a bylo v háji. Oprava 27 tisíc.

A právě on mi vnukl myšlenku, že by to mohlo mít nějakou pojistku aby se tohle nestalo, tak mě napadlo tohle.

A napadlo mě že by to mohl být celkem dobrý nápad. Protože když jsou v nádrži třeba 2 litry, tak se lehce stane při vjetí do dlouhé zatáčky, vlivem přetížení že se nafta nalije na jednu stranu a už neteče do trubek.

Měl jsem stříbrnou astru benzína a tam mi blbnul ukazatel, prostě se zasekával, ukazoval třeba půl nádrže a najednou to spadlo dolů a blikalo, tak sem si počítal ujeté km, ale i tak se mi asi 3x stalo než sem to nechal spravit, že prostě došel benzín, ale tam to nebylo tak náchylné,

Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 02 lis 2012, 20:31
od lukko46
No ja som hádam išiel iba raz za 8 rokov na benzinku tak ze mi svietila alebo nebodaj blikala kontrolka a čerpadlo sa mi pokazilo aj tak...

Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 03 lis 2012, 10:24
od Luboš X17DTL
Asi mi vůbec nebliká kontrolka. Ještě jsem to nezažil.

Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 03 lis 2012, 10:47
od Howky
Blikaní jsem zažil , když jsem si vezl astřičku domů. Nejdříve kontrolka hladového oka svítíla, a pak už blikala.

Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 03 lis 2012, 19:07
od matozippi
napad to nie je zly, len takym ktorym to najviac treba si to do auta nedaju, oni ani na toto forum nechodia
teda pridu az ked je zle...
v lete obcas jazdim do rezervy, v zime nikdy, udrzujem min 20litrov paliva v nadrzi

Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 03 lis 2012, 19:16
od spermin
taky si myslím, pokud by to nebylo finančně náročné, že to není špatný
nápad. Jenom bych to startování udělal přes nějaký vypínač, ostatní
by bylo na každém majiteli.

Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 05 lis 2012, 09:08
od MikiMT
preco preprogramovat RJ ked to vyriesi jedno rozpinacie rele? ovladanie pripojene paralelne na kontrolku rezervy (samozrejme s vypinacom aby sa tento system dal odstavit) a ovladany obvod do serie za spinacku, respektive pred cievku starteru. A neriskujes ze odpalis RJ za 150€. Ak sa mýlim, oprav ma

Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 22 lis 2012, 21:21
od hansdob
největší problém čerpadel VP44 je špatně provedená výměna palivového filtru a tahání nafty čerpadlem které se lehce na sucho vydírá ale hlavně nechladí elektroniku a ta se přehřívá

Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 23 lis 2012, 07:10
od spermin
kruťa brka, to s tím chlazením vymysleli blbě, nešel by tam přidělat nějaký chladič?

Re: Možné řešení pro lidi, kteří vlastní dieselovou Astru

Napsal: 23 lis 2012, 15:04
od csala
Problém s chladením tam nie je.
Uklepe sa prívod na MOSFET tranzistor, ktorý ovláda elektromagnetický ventil dávky paliva. Tento ventil slúži zároveň ako STOP ventil. Riadiaca jednotka čerpadla VP44 má od roku výroby 2005 tento prívod zdvojený a takto je tento druh závady takmer na 100% vylúčený.