Stránka 1 z 1

astra f x17dtl podtlak na čerpadlo

Napsal: 14 říj 2012, 11:39
od Ferenzzo
Zdravím chlapi ... kde může být chyba, když u astry f x17dtl zatáhne podtlak ten sytič na čerpadle (přes tu černou baňku a tím ho vypne) ... to je všechno v pořádku, ale jakmile vypnu motor, tak ten podtlak tam stále je a drží tam třeba do druhého dne a pak startuje bez sytiče. Nemělo by to někde upustit když vypne motor? Děkuju za odpověď. Franta

Re: astra f x17dtl podtlak na čerpadlo

Napsal: 14 říj 2012, 12:15
od Marťasek
Ano mělo ta baňka to je gumová membrána s ocelovým drátkem na ten sytič :-)
Měl jsem tohle auto 10 let a snad si to budu dobře pamatovat. tu membránu ovládá přes bimetalový ventil (doufám žeto tak je) podtlak. ten ventil je umístněný z pravého boku pod tělem termostatu. cesta podtlaku by měla vést následovně:

z boku vakuové pumpy jde hadička kolem žhavících svíček do teplotního ventilu umístněného pod termostatem s toho pak má jít do automatického sytiče (ta tvá baňka :-) )

Normální funkce je po nastartování se vlivem podtlaku přitáhne do té baňky lanko a zatáhne za sytič. poté jak se motor ohřeje ventil se uzavře a tím se automaticky má opět lanko vysunout...

čevený šipky ukazují kde je hadice pro podtlak a červenožlutá šipka kde je onen teplotní ventil (podtou hadicí)- tam bych viděl asi problém...

Obrázek

Bohužel ten černej pazmek s tou membránou je nerozebíratelný díl... snad to jen vytáhnout a vyčistit.


Jo a ještě mě tak napadlo - pokud je KO podtlaková pumpa, zasere olejem celej prostor membrány a tamkde má být prostor nad membránou pro podtlak je hafol oleje s motoru - pak to taky dělá to co tobě!!! Zkus to překonttrolovat jako první věc!!!

Re: astra f x17dtl podtlak na čerpadlo

Napsal: 14 říj 2012, 12:30
od Ferenzzo
díky za odpověď, u mě je sytič aktivní, když je lanko z té (baňky) povolený (vytáhlý), jakmile nastartuju, pumpa začne vytvářet podtlak, který se přes termoventil (včera koupený nový v GM za 1300) nedostane k baňce, jakmile se motor ohřeje (60° je na to termoventilu) tak otevře cestu podtlaku a ten zatáhne za membránu (v baňce) a vypne sytič. To je všechno dobře, ale přijedu, vypnu motor a druhý den je stále v té větvi podtlak a lanko zatažený (tím pádem sytič vypnutý)

p. s. baňka byla plná oleje, tak jsem ho z ní "vypumpoval" a ta chodí.

proč ten podtlak ale nepovolí (ani přes noc) ?

Re: astra f x17dtl podtlak na čerpadlo

Napsal: 14 říj 2012, 13:19
od Marťasek
Nevím ale řel bych že to už jena repas vakuové pumpy a tady bude zakopaný pes - ale tady mé vědomosti končí...