Stránka 1 z 1
dotaz-ODBORNÍK PŘES MOTORY
Napsal: 11 kvě 2012, 20:30
od spermin
je tu někdo nejraději z okolí OV kdo zná přesně princip přípravy směsi u Aster
Napadla mně jednoduchá úprava, ale nebudu do toho rejpat bez konzulrace se znalými.
Re: dotaz-ODBORNÍK PŘES MOTORY
Napsal: 11 kvě 2012, 21:05
od denny
U všech typů karburátorů a vstřikování je toto základ
Stechiometrický poměr
poměr paliva a vzduchu u zážehových motorů ve směsi nasávané do válce motoru. Ideální stechiometrický poměr je 14,7 jednotek vzduchu na 1 jednotku paliva,což je lambda se rovná 1.
U motorů pro závodní účely se používá stechiometrický poměr 13,5 což odpovídá λ = 0,9. -mírně bohatá směs.
U současných motorů se lambda zvedá mírně nad 1 a ještě se používá spoustu dalších vychytávek.
Proměnná délka saní,proměnný uhel otevření ventilů a vrstvené plnění spalovacího prostoru-tím můžou pracovat i dost ochuzené.
Princip u motoru X16XEL je tzv časované ,sekvenční vstřikování s řízením směsi pomocí lambda sondy\kyslíkového senzoru\,která má za úkol sledovat stechiometrický poměr a snažit se jej udržovat na 1.Proto je povoleno např při měření emisí tento poměr určit za správný,jestliže se pohybuje 0,970 až 1,030.
Něco o lambda sondách
http://www.lambdasondy.wbs.cz/O-sondach.html
Re: dotaz-ODBORNÍK PŘES MOTORY
Napsal: 11 kvě 2012, 22:42
od JRD McLAREN
presnejsie u X16XEL je to vstrekovanie MPI - kazdy valec ma svoj vlastny vstrekovac...
(na rozdiel od X16SZ)
takze by ma zaujimalo, jaka uprava ta mohla napadnut....

Re: dotaz-ODBORNÍK PŘES MOTORY
Napsal: 12 kvě 2012, 11:41
od spermin
denny píše:U všech typů karburátorů a vstřikování je toto základ
Stechiometrický poměr
to je pro mně asi ŠPANĚLSKÁ VESNICE, a jediný Guru, který mi asi poradí tu bude Denny.
klasický atm. motor znám do detailu, ale u vstřiku si nejsem jistý,
1-takže podle polohy škrtící klapky dochází ke vstřiknutí potřebného množství paliva, nebo si palivo nasaje, a ke korekci dojde vstřiknutím přes vstřikovače.
2-Dále je poloha škrtící klapky asi snímáná čidlem s odporovou dráhou, a podle údajů z odporu docházi ke
vstřiku podle bodu 1
DENNY už asi tuší kam mířím.

Re: dotaz-ODBORNÍK PŘES MOTORY
Napsal: 12 kvě 2012, 20:13
od JRD McLAREN
a ne len on ... ale tymto sposobom vykon pravdepodobne nezvednes...
takze tak v zaklade ti vysvetlim princip fungovania EFI..
ECU vypocitava zataz motora a na zaklade hodnot z cidiel a otacok motoru - MAP+TPS+RPM alebo MAF+RPM ci TPS+RPM
potom podla prislusnej hodnoty zadanej v mape, vstrekne potrebne mnozstvo paliva a uda prezapal pre zapalovanie.
potom su do hry este zapocitavane tzv. "korekcie davky paliva" na zaklade hodnoty z Lamda sondy - kedy sa bud prida alebo ubere trochu paliva
cidlo teploty chladiacej kvapaliny CTS - tiez pre korekciu paliva, v niektorych pripadoch aj korekcia predzapalu
KNOCK Senzor na detekciu detonacii a na nasledne znizenie predzapalu
..atd...
toto je take zakladne popisanie funkcie...
dufam ze pochopitelne...
Pokial chces zvysit vykon ci pripadne zlepsit priebeh krutiaceho momentu...
skus do toho motoru dostat viac vzduchu (za jednu otacku)...
Re: dotaz-ODBORNÍK PŘES MOTORY
Napsal: 12 kvě 2012, 20:55
od denny
A vzduch tam natlačíš nejsnadněji turbem,ale pak musíš změnit HW a spoustu SW hodnot jednotky.
Re: dotaz-ODBORNÍK PŘES MOTORY
Napsal: 12 kvě 2012, 21:04
od Marťasek
Hele tak tady můžeš pochytit nějaký ty špeky na zvýšení výkonu i když je to na Z18XE tak jako návod ti to snad poslouží
http://www.corsa-c.co.uk/forum/showthre ... 8xe-engine
Re: dotaz-ODBORNÍK PŘES MOTORY
Napsal: 12 kvě 2012, 22:43
od spermin
né, jedná se mi o posun vstřiku kvůli E85, napadlo mně udávat jinou hodnotu škrtící klapky proti skutečnosti, jedná se o přiškrcení klapky, ale udávaná hodnota by byla zvýšená.
takže jestli by šlo takto posunout k dané hodnotě vzduchu vstřik, z poměru 1/15 na 1/8
jenom idea, ale asi kdyby to bylo tak jednoduché, už by ny to věkdo přišel.
právě chci opak tohoto
Pokial chces zvysit vykon ci pripadne zlepsit priebeh krutiaceho momentu...
skus do toho motoru dostat viac vzduchu (za jednu otacku)
Re: dotaz-ODBORNÍK PŘES MOTORY
Napsal: 13 kvě 2012, 02:07
od JRD McLAREN
Denny pokial by sa jednalo "iba" o upravu sucasnej konstrukcie motoru...
tak by vel ziskat zvysenie cca do 10% sucasneho vykonu a seriova ECU by to vpohode zvladla...
To spermin:
..aj keby si dokazal nejako obabrat ECU, aby vstrekovala cca o 30% paliva viac,
tak sa obavam, ze ti pri plnej zatazi nebudu stacit vstrekovace...
(obabrat sa to da najlahsie odporom na MAP/MAF senzore)
proste ak by si chcel plne vyuzit potencial paliva E85, tak stym co je v serii na motore namontovane, nemash sancu.
Re: dotaz-ODBORNÍK PŘES MOTORY
Napsal: 15 kvě 2012, 21:53
od JRD McLAREN
..este ma napadla taka "jednoducha vec" .... (nez sa vrtat v elektrike)
skus zvysit tlak paliva... mozno to bude jednotuchsie
Re: dotaz-ODBORNÍK PŘES MOTORY
Napsal: 16 kvě 2012, 10:42
od spermin
jo, takový odborník nejsem nevím jak na to a nechci do toho moc vrtat.