Stránka 1 z 1

Vodní pumpa,překvapující postup.

Napsal: 01 lis 2011, 20:47
od MATES2
Ahoj všem,moc vás prosím o radu,mám Opel Astra G 1.7 DTI-měnili mi v autě vodní pumpu a také dávali novou chladící kapalinu,když jsem si přijel do servisu pro auto,tak mi mechanik řekl,že mám po pár kilometrech překontrolovat hladinu chladící kapaliny a když bude pod ryskou(chybět),tak jí mám dolít.Dost mě to překvapilo,podle mě by měl mechanik po výměně vodní pumpy-nastartovat motor a nechat ho asi 15 minut zahřát a přitom kontrolovat těsnost pumpy a zároveň pokud je třeba dolévat chladící kapalinu.Takže jsem si s pochybami a překvapením auto vzal a odjel.DOUFÁM,ŽE JSEM TÍM NIC NEPOKAZIL A NEZNIČIL. :? :? :shock: Předem vám všem děkuji za vaše rady a názory. 8) 8)

Re: Vodní pumpa.

Napsal: 01 lis 2011, 22:54
od MATES2
Nikdo nic? :cry: Poraďte prosím.

Re: Vodní pumpa.

Napsal: 02 lis 2011, 15:39
od mirda2908
myslim si ze stim nepokazis nic.Doli si tam destilku.Jenom si musis skontrolovat par krat vodu v systemu,jestli by se stracela tak mas problem a reklamovat,jestli se voda nebude stracet tak je to v poradku.Ale v servise by to mely odskouset a dolit vodu.

Re: Vodní pumpa.

Napsal: 02 lis 2011, 22:48
od MATES2
Díky moc za radu 8) .Já jsem jen myslel,že by po nalití té nové chladící kapaliny by se měl motor nechat 15 minut nechat běžet na vonoběh a bez zatížení jízdou,aby se chladící systém odvzdušnil a popřípadě se dolilo to-co ubylo díky odvzdušnění. :?

Re: Vodní pumpa,překvapující postup.

Napsal: 03 lis 2011, 20:22
od spermin
určitě to natlakovali, jenom se může stát, že je nekde bublina, proto ten postup.

Re: Vodní pumpa,překvapující postup.

Napsal: 04 lis 2011, 20:56
od RomanK
Hladina chladící kapaliny se kontroluje při studeném motoru. I na nádržce je napsáno COLD a šipka pokud by měla být hladina za studena. Pokud by měl mechanik 15 minut motor zahřívat, tak nevím jak by pak dosáhl ochlazení na teplotu okolo 20 st potřebných pro kontrolu hladiny chladící kapaliny jinak, než nechat motor několik hodin chládnout. Navíc kompletního odvzdušnění systému se dosáhne až po otevření termostatu, tudíž je třeba dosáhnout provozní teploty motoru, což u Y17DT na volnoběh trvá daleko déle než 15 minut.