Stránka 1 z 3
Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 14:19
od Stigi
Zdarec, jen se chci zeptat, jezdíte s meziplynem ?

Tím myslím téměř pořád, při obyčejné jízdě městem atp.
Re: Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 17:03
od RomanK
U synchronizované převodovky? Z jakého důvodu? Astra není V3S.
Re: Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 17:16
od Stigi
Třeba pro plynulejší řazení, nebo je to šetrnější k převodovce - šetří se synchrony, šetrnější ke spojce,...
Re: Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 17:25
od Luboš X17DTL
Tak si spočítej: Kolik vydrží převodovka, kolik spojka, spotřeba s meziplynem o litr vyšší určitě.
Tak kolik si ušetřil?
Nic, naopak jsi prodělal.
Jízda s meziplynem je u moderních vozů hloupost, se podívej na autobusy, náklaďáky. Nikdo už to dnes nedělá.
Re: Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 17:30
od Stigi
Neřekl bych. S tou spotřebou to tak horký nebude.
Jedeš přes město - udržuješ 50, podřazuješ bez meziplynu - rychlost ti spadne, třeba na 47km/h - musíš přidat plyn aby jsi dosáhl zpět 50ky, s meziplynem ti rychlost klesne tak na 49km/h, a i kdyby, tak nějaká ta kapička benzínu se v ujetých kilometrech nespočetně ztratí, takže spotřeba je snad nejhorší argument proti meziplynu. Jo, dneska už to "nikdo" nedělá, jen proto, že nemusí, ale rozhodně to není kontraproduktivní, ba naopak.
Re: Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 17:32
od Majesty
Přínos pro auto je nulový, naprostá zbytečnost. Spotřeba opravdu roste, každý meziplyn je cca velký panák, tak si spočítej, kolik dáš takových panáků navíc. Nic to neušetří ani ničemu v autě nepomůže.
Ale zase jako machrovinka je to jistě neodolatelné a efektní...

Nechápu, jaký vliv má meziplyn na rychlost auta.

Se sešlápnutou spojkou stejně auto jede jen setrvačností a meziplyn má vliv jenom na otáčky motoru...
Re: Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 17:33
od RomanK
Ty startuješ motor klikou? Aby jsi šetřil starter, baterii a věnec setrvačníku?
Re: Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 17:35
od Stigi
Majesty píše:Přínos pro auto je nulový, naprostá zbytečnost. Spotřeba opravdu roste,
každý meziplyn je cca velký panák, tak si spočítej, kolik dáš takových panáků navíc. Nic to neušetří ani ničemu v autě nepomůže.
Ale zase jako machrovinka je to jistě neodolatelné a efektní...

Nechápu, jaký vliv má meziplyn na rychlost auta.
Se sešlápnutou spojkou stejně auto jede jen setrvačností a meziplyn má vliv jenom na otáčky motoru...
Jsi ty normální? Prý velký panák, doufám, že tohle jsi nemyslel vážně
Očividně tu někdo neví, co je to meziplyn, nejdřív si zjisti, jak se provádí a potom diskutuj.
Re: Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 17:43
od HerryCZ
Mno to vytoceni bude neco benzinu navic stat urcite. Kdyz to umis OK, tak to provozuj, ale jak tady uz kluci psali, je to zbytecne a nic neusetris. Jedine ze by jsi mel v haji prave synchrony a nebo jen jednu nohu.
Re: Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 17:45
od Majesty
Tak chlapče, po 12 letech za volantem náklaďáku snad trochu vím, co to je a jak to funguje. Až odjezdíš na V3S a Liáně bez synchronů to co já nacouval, potom si můžeme popovídat. Nemáš ani nejmenší tušení, co to je a jak meziplyn funguje. Ale co bych asi tak čekal od někoho, kdo o druhém neví vůbec nic a rovnou začne lidi kolem sebe urážet....
Re: Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 17:58
od Stigi
Nikoho neurážím, já vím jak Meziplyn funguje

Rozhodně ne tak, že vytočíš motor se šlápnutou spojkou

(možná myslíš Single clutch, ale to není meziplyn)
A co se týče té tvé spotřeby "na panáky" tak v tom případě během tvé jízdy musíš mít spotřebu desítky litrů na sto, už ted lituji tvé peněženky.
Re: Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 18:04
od prma
Stigi píše:Neřekl bych. S tou spotřebou to tak horký nebude.
Jedeš přes město - udržuješ 50, podřazuješ bez meziplynu - rychlost ti spadne, třeba na 47km/h - musíš přidat plyn aby jsi dosáhl zpět 50ky, s meziplynem ti rychlost klesne tak na 49km/h, a i kdyby, tak nějaká ta kapička benzínu se v ujetých kilometrech nespočetně ztratí, takže spotřeba je snad nejhorší argument proti meziplynu. Jo, dneska už to "nikdo" nedělá, jen proto, že nemusí, ale rozhodně to není kontraproduktivní, ba naopak.
Tomu nerozumím.Meziplyn je operace navíc tak by rychlost měla klesnout více.Jinak jediný význam to podle mě má když tam potřebuju nacpat jedničku a ještě nestojím.Při běžný jízdě se sice může podřazení trochu zjemnit,ale prakticky to myslím má jediný význam a to zábavu řidiče.
Re: Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 18:06
od Stigi
Jo je to sice operace "navíc", ale díky meziplynu se po podřazení dostaneš na stejnou rychlost jako před, takže rychlost neklesne.
Re: Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 18:07
od Majesty
Možná že kdyby jsi měl možnost vidět jakou dávku dá vstřik do válce a to všechno krát čtyři, asi by ses divil. U karbece je to prosté, stačí otevřít a změřit jeho naplnění. Já takovou volovinu rozhodně nepoužívám, je to zbytečná věc, takže se spotřebou nemám problém, navíc já jezdím pouze s automatem, takže takové starosti s řazením nebo mezilynem mě naprosto míjejí. Více jak osm let jezdím s kamionama se synchronní převodovkou a ještě nikdy od nikoho, včetně výrobce samotného (X absolvovaných školení na ekonomickou a plynulou jízdu), jsem neslyšel, abych z jakéhokoli důvodu používal meziplyn...
Re: Meziplyn
Napsal: 10 dub 2011, 18:12
od prma
To bude spíše otáčkami motoru při uvolňování spojky,že nemá otáčky tak dole