nárůst spotřeby Z17DTL
Napsal: 22 bře 2011, 22:05
Přes zimu mi narostla spotřeba z průměrných 5,2l/100km na 6,25l/100km. Zajel jsem do servisu, kde udělali diagnostiku a že prý je motor v pořádku. Aby se neřeklo navrhli výměnu teplotního čidla.Tím to ale nebylo.
Mé poznatky o chování motoru:
- nesvítí žádná kontrolka
- motor se zahřívá pořád stejně rychle
- topení topí jak má
- v létě mi praskla hadice chladícího okruhu, motor krátkodobě bez chladící kapaliny na dálnici. Oprava v autorizovaném servisu, prý nedošlo k žádnému poškození motoru a vše je v pořádku
- zvýšení nesouvisí s zemními pneumatikami
- výkon motoru je stále stejný, žádné trhání při akceleraci
- auto má pravidelně v servisních intervalech měněné filtry a další ptákoviny (i motorový olej)
- čas od času jezdím na naftu do stavebních strojů (naposledy jsem tak tankoval po výměně palivového filtru)
- poslední věc mi zůstává záhadou a nepamatuji si jestli to tak bylo vždycky (ale spíš ne). Po vypnutí motoru je ještě slyšet, že v něm něco dobíhá. Nedokážu, ale určit co to je. (není to ventilátor chladiče)
co s tím: v servise jsem se ptal na palivový filtr, to se mi vysmáli, že tím to být nemůže.
Teplotním čidlem motoru to taky nebylo.
Kolega mě nabádal jestli nemám zanesený výfuk z té nafty do stavebních strojů.
Jedno vím jistě autorizovaný servis, to nevyřeší. A mě je jasné že něco není v pořádku, jen zjistit co.
Poradíte někdo?
Mé poznatky o chování motoru:
- nesvítí žádná kontrolka
- motor se zahřívá pořád stejně rychle
- topení topí jak má
- v létě mi praskla hadice chladícího okruhu, motor krátkodobě bez chladící kapaliny na dálnici. Oprava v autorizovaném servisu, prý nedošlo k žádnému poškození motoru a vše je v pořádku
- zvýšení nesouvisí s zemními pneumatikami
- výkon motoru je stále stejný, žádné trhání při akceleraci
- auto má pravidelně v servisních intervalech měněné filtry a další ptákoviny (i motorový olej)
- čas od času jezdím na naftu do stavebních strojů (naposledy jsem tak tankoval po výměně palivového filtru)
- poslední věc mi zůstává záhadou a nepamatuji si jestli to tak bylo vždycky (ale spíš ne). Po vypnutí motoru je ještě slyšet, že v něm něco dobíhá. Nedokážu, ale určit co to je. (není to ventilátor chladiče)
co s tím: v servise jsem se ptal na palivový filtr, to se mi vysmáli, že tím to být nemůže.
Teplotním čidlem motoru to taky nebylo.
Kolega mě nabádal jestli nemám zanesený výfuk z té nafty do stavebních strojů.
Jedno vím jistě autorizovaný servis, to nevyřeší. A mě je jasné že něco není v pořádku, jen zjistit co.
Poradíte někdo?