Stránka 1 z 3
řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 08:45
od Mike.S
řeším teď problém, jestli potřebuju ke skupině B i Ečko (B+E)
mám Zafiru, jejíž pohotovostní hnotnost je dle TP 1445 kg
mám tažné, s nímž můžu táhnout
brzděný vozík o max. hmotnosti 1300 kg
a to co na něm povezu má váhu jenom 860 kg - malotraktor
když budu počítat, že vozík, na kterém ten traktor povezu má cca 300 kg, tak do 1300 kg max. váhy přípojného vozidla se vlezu a zároveň tím nepřekračuju pohotovostní hmotnost auta
takže podle zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, §81 odst. 4 písm. c -
http://business.center.cz/business/prav ... 1h3d1.aspx - by mi měla na přepravu stačit skupina B, takže když budu počítat s maximálními hmotnostmi, tak 1445 kg (pohotovostní váha auta) + 1300 kg (váha vozíku i s traktorem) = 2745 kg takže v autě ještě můžu vézt
teoreticky ještě 755 kg nákladu
skupinu B+E bych podle §81 odst. 10 potřeboval pouze v případě, že bych nedodržel hmostnosti podle odst. 4 písm. c
je to tak nebo se mýlím a Ečko prostě mít musím?
a ještě jedna podotázečka - jak funguje brzděný vozík?

Re: řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 08:59
od MAX - CZ
Miku, bohužel tak to není. Neberou se okamžité hmotnosti, ale papírově celkové hmotnosti Já mam u Zafiry 2075kg ale ta není podstatná. Podstatná je celková hmotnost vozíku 1300kg, tak i kdyby jsi jel s prázdným vozíkem (bez ohledu na hmotnost auta), tak musíš mít E-čko!!! Jednoduše, pokud budeš mít vozík s celkovou hmotností převyšující 750kg musí být vždy E.
Opakem kdy nemusíš mít E-čko je např tento: Budeš mít vozidlo (nějaká dodávka s celkovou hmotností 3500kg na to ti stačí B, zapříhneš vozík s celkovou hmotností do 750kg. Když budeš i plně naložený a souprava bude mít tedy celkem 4250kg tak ti furt stačí pouze B.
Další možnost co lze max. na kombinaci B+E je tato: Máme VW Crafter s celkovou 3500kg a za tím tahám vlek na auta 2500kg - takže jezdím se soupravou celk. 6000kg a furt mi stačí B+E.
Re: řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 09:07
od manli2
přesně tak.. celková na okamžitou se nehraje

Re: řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 09:14
od HerryCZ
Jo je to tak, jak pisou kluci. Ja jsem taky chtel prevezt tezsi bremeno, tak jsem zjistil, ze maximalne vozik do 750kg. Takze jsme to vyresili, tak, ze jsem mel kamosuv vozik (papirove do 750kg) a prelozili jsme ho. Vzhledem k jeho konstrukci to nebyl problem, protoze vozik byl samovyroba a byl udelany bitelne. Samozrejme potom s takovym vozikem neni radno jezdit vice jak 50. Ale to mi nevadilo, protoze jsem jel cca 10km.
Re: řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 09:17
od manli2
jinak ted jsem to přeluštil celý a poznatky z praxe... jde to i bez Ečka vlek nad 75o kg... ale za ppředpokladu že souprava složená z auta a vleku nemá víc jak 3.5 tUNY A zároven vlek nemá větší pohotovostní hmotnost než auto... tzn auto 2T a tvlek 1T stačí B

)
a zákon po ty co mi nevěří

)
Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích paragraf 80, bod 4 odstavec c
řídicské oprávnění skupiny B opravnuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost 2) motorového vozidla.
Re: řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 09:42
od Mike.S
no právě proto jsem uvedl i ty hmotnosti a podle mně by to mělo jít jenom s Bčkem, hmotnost vozíku bude pořád měnší než pohotovostní hmotnost auta, přesně jak manli cituje zákon, mám ještě známého co má autoškolu, takže mu ještě zítra zavolám a zjistím jak to teda je
Re: řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 09:44
od manli2
normálně si vytiskni zákon, zapoj vlek za zafiru a hurá na cesty

Re: řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 09:47
od Mike.S
už jsem o tom přemýšlel

Re: řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 11:01
od Radoš 92
A nesmí být brzděný, na brzděný přívěs potřebuješ už B+E.
Re: řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 11:07
od Mike.S
a jak přesně funguje ten bržděný přívěs, čím/jak je bržděný? je nějaký rozdíl v tažném zařízení pro bržděný /nebržděný vozík? na netu nějak nemůžu nic najít a nikdy jsem takový vozík nezapřahal

Re: řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 11:07
od Mike.S
Radoš 92 píše:A nesmí být brzděný, na brzděný přívěs potřebuješ už B+E.
psali kde?
Re: řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 11:19
od Radoš 92
Ptal jsem se na to před 14 dny na školení, když náš školil učitel autoškoly. Taky jsem to řešili.
Re: řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 11:35
od hant
bržděný vlek má úpravu na tom co připínáš na tažný. a tím když brzdíš tak vlek tě dojíždí a tlačí přes kouli a systém tátel způsobí tlak na brzdy vleku a ten brzdí. těžko se to popisuje lepší je to vidět až to připojíš. Ale na tvém tažném zař. to nepotřebuje změny. Jen je s tim trochu jiná jízda jde o zvyk

Re: řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 11:43
od genius0011
Radoš 92 píše:Ptal jsem se na to před 14 dny na školení, když náš školil učitel autoškoly. Taky jsem to řešili.

je to tak jak píše manli je to cca měsíc co jsme ve firmě řešili přesně tento problém a na celkovou do 3500kg opravdu stačí B

Re: řidičák B+E
Napsal: 31 říj 2010, 11:44
od Gallo
hant píše:bržděný vlek má úpravu na tom co připínáš na tažný. a tím když brzdíš tak vlek tě dojíždí a tlačí přes kouli a systém tátel způsobí tlak na brzdy vleku a ten brzdí. těžko se to popisuje lepší je to vidět až to připojíš. Ale na tvém tažném zař. to nepotřebuje změny. Jen je s tim trochu jiná jízda jde o zvyk

Klasická náběhová brzda.....