Stránka 1 z 1

sportovní svody nerezové

Napsal: 19 srp 2010, 15:38
od Nosound89
Dívám se po laděných nerezových svodech na Z16XE a našel sjem 2 druhy (nevím jestli to má nějaký vliv nebo co je lepší)

1- buď jsou spojeny trubky 1 a 2 válce a 3 a 4 http://www.tuningcardesign.cz/ladene-sv ... -5830.html

2- nebo tady jsou spojeny 1 a 4 válec a 2 a 3 http://speedpro.cz/vyfukove-svody-opel- ... -2320.html nebo http://www.sportovniautodoplnky.cz/spor ... uka-5-let/

Díky za rady :?:

Re: sportovní svody nerezové

Napsal: 19 srp 2010, 16:01
od mexxo
Prvé 2 odkazy sú rovnaké. A hlavne sú to všetko ilustračné fotky, pretože takto tvarované zvody do astry nedostaneš ani náhodou. Takže by som sa asi najskôr informoval u predajcu ako to je v skutočnosti.

Re: sportovní svody nerezové

Napsal: 19 srp 2010, 16:08
od Nosound89
aha srry opraveno ;-) díval jsem se, že ty tvary mi nějak nesedí... staré svody mám už diravé... myslíš, že bude lepší koupit nějaké tyhle sportovní nerezové než origo? Pomůže to i nějak výkonu nebo kroutícímu momentu? Všude píšou, že to přidá okolo 5%, ale podobně to píšou i třeba u sportovních filtrů, ale je to spíš placebo efekt...

Re: sportovní svody nerezové

Napsal: 20 srp 2010, 08:47
od mexxo
Osobnú skúsenosť nemám, takže ti asi moc neporadím. Podla mňa len samotné zvody výkon nezvýšia, pretože to potom zbrzdí sériový zbytok výfuku. Nerezové zvody by asi mali vydržať viac ako origo. Skús sa opýtať Kiskiho: https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.p ... 44#p317744
Firma AMA ( http://www.a-m-a.sk/index.html ) je na SK známa svojimi výfukmi. Možno ani nebudú drahší ako v tých odkazoch čo si našiel.

Re: sportovní svody nerezové

Napsal: 20 srp 2010, 09:08
od dimi
Přesně tak. Svody mají smysl pokud dáš i zbytek výfuku laděný a nejlépe bez katu.

Re: sportovní svody nerezové

Napsal: 20 srp 2010, 09:12
od Kiski
Páni, ak môžem k tomu: je pravda, čo píše mexxo. Samotné zvody ti výkon nezvýšia. Ale zlepšia ti vyplachovanie motora. je to preto, že továrenské zvody (myslím normálne sériové, nie športové, lebo tie sú už od výrobcu ladené) nie sú rovnako dlhé od každého valca. Tým pádom sa lepšie vyplachuje valec, ktorý má kratší zvod (kratší čas prúdenia výfukových plynov) oproti tomu, čo ho má dlhší...

Samotné prúdenie výfukových plynov je vlnové, nárazové. To sa nezmení ani potom s ladenými zvodmi, ale tie "vlny" budú rovnaké.

Laicky povedané, nebudú sa ti biť valce 8)

Inak keď som sa pýtal chalanov v AME, aký má dĺžka zvodov vplyv na výkon motora, tak mi povedali, že rozdiel 3cm v dĺžke nehrá rolu pri tej rýchlosti prúdenia plynov, aká tam je... Ale 10cm už poznať... Skôr sa jedná o to, že to nezhrdzavie ako origo potrubie. Ja mám origo už len katalyzátor... A nebrzdí mi to až tak plyny, ako som čakal... Ten som už nedával robiť, lebo by to navýšilo cenu skoro o 400€... :x
Aj tak sa mi ale zdá, že to auto je živšie, a do otáčok ide lepšie. Jazdil som na ňom predtým 6 rokov, tak to viem posúdiť, že sa to subjektívne zlepšilo...

Inak ak máte záujem, môžem to odfotiť a hodiť sem, ale len mobilom...