Oprava lanovodu řazení - home made by Kalkar
Napsal: 29 pro 2009, 22:32
Ahoj, tak jsem se kvůli ceně ND pustil do opravy lanka řazení u mé astry G caravan,rok výroby 1999, motor X 20 DTL,diesel 2.0,výkon 60kW.
V servisu Opel mi řekli, že se mění komplet bowdeny s lanky a cena ND je u nich něco málo přes 2.900,-Kč + cena za práci (tuším 400Kč/hod.), k tomu prachy za odtah do servisu, 1 den náhradního volna a co já vím co ještě.
Já zatím investoval:
1. varianta) 7Kč za ocelovou strunu na táhlo plynu ke staré škodovce (3m dlouhý pružinový drát o průměru 1.4 mm)- do bowdenu vsunu 3 dráty, vejdou i 4 (toto řešení se strunami je tuhší jak s ocelovým lankem ale nehrozí zde roztřepení lanka,taky dráha řadící páky by mohla být malinko kratší),
2.varianta) 12Kč za 1m ocelového lanka o průměru 3 mm,
+ něco kamarádovi za zavaření strun (lanka) do koncovky
Vařit mi to má až zítra, tak nevím jestli to bude vařit mosazí nebo jak. Až to odzkouším, dám vědět.
Ještě posílám nějaké foto z průběhu demontáže bowdenů s lanky včetně detailů úpravy konconky s utrženým lankem (naříznutí koncovky flexou s 1mm tenkým kotoučem).


































Text a obrázky zde vkládám já, ale autorem je Kalkar - kopírováno z SZ. Je to po dohodě s ním.
V servisu Opel mi řekli, že se mění komplet bowdeny s lanky a cena ND je u nich něco málo přes 2.900,-Kč + cena za práci (tuším 400Kč/hod.), k tomu prachy za odtah do servisu, 1 den náhradního volna a co já vím co ještě.

Já zatím investoval:
1. varianta) 7Kč za ocelovou strunu na táhlo plynu ke staré škodovce (3m dlouhý pružinový drát o průměru 1.4 mm)- do bowdenu vsunu 3 dráty, vejdou i 4 (toto řešení se strunami je tuhší jak s ocelovým lankem ale nehrozí zde roztřepení lanka,taky dráha řadící páky by mohla být malinko kratší),
2.varianta) 12Kč za 1m ocelového lanka o průměru 3 mm,
+ něco kamarádovi za zavaření strun (lanka) do koncovky
Vařit mi to má až zítra, tak nevím jestli to bude vařit mosazí nebo jak. Až to odzkouším, dám vědět.
Ještě posílám nějaké foto z průběhu demontáže bowdenů s lanky včetně detailů úpravy konconky s utrženým lankem (naříznutí koncovky flexou s 1mm tenkým kotoučem).


































Text a obrázky zde vkládám já, ale autorem je Kalkar - kopírováno z SZ. Je to po dohodě s ním.