Stránka 1 z 1

2,2 DTH lze vytočit jen do 2500 pak divné zvuky a dál nejde

Napsal: 20 srp 2009, 23:34
od Sintom
Ahoj mám u 2,2 divný problém, když motor zapnu nádherný zvuk ale klidně i na volnoběh nelze vytočit nad 2500 prostě jakoby se tam zasekne a dál nejde jen trochu kolísá kolem změní lehce nepříjemě zvuk a rozsvítí se kontrolka s klíčem (servis) do těch 2500 táhne perfektne jak má. brzdit motorem při 3500 jde taky v pohodě žádné divné zvuky ale pokud při těchto otáčkách sešlápnu plyn prostě motor reaguje slabě a zpomalý tak jak je na danou rychlost při 2500 otáčkách. po vypnutí motoru a zapnutí zase kontrolka zhasne dokud se to neopakuje (motor má 98 tisíc) .. bojím se abych na diagnostiku vůbec dojel.

Napadlo mě turbo, ale copak turbo může zakázat výjezd otáček ? to by prostě jen netáhlo, ale otáčky by šli tam kam chci ne ?

Díky

Re: 2,2 DTH lze vytočit jen do 2500 pak divné zvuky a dál nejde

Napsal: 21 srp 2009, 09:24
od Sintom
Ahoj, tak sám sebe doplním třeba vám to vněčem (mě) pomůže, na diagnostice se objevily tyto hlášky:


P1590 - Vacuum Solenoid Valve Circuit High Voltage Objevuje se i když jdou otáčky normálně
(08) - Present tato hláška nejde smazat je tam pořád Jakoby mohu říct že i když je tam tato chyba myslím že motor jde normálně, ale můžu se mílit

P0638 - Throttle Control Circuit Positive Deviation
(03) - Present lze smazat objeví se sama od sebe nemusím ani navyšovat otáčky

P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected objeví se jen když otáčky stagnují
(05) - Intermittent (špatný snímač tlaku ? Jaký - zjištěn nedostatečný průtok výfukových plynů)

Re: 2,2 DTH lze vytočit jen do 2500 pak divné zvuky a dál nejde

Napsal: 21 srp 2009, 10:41
od MAX - CZ
Máš vadný EGR ventil - zpětný ventil výfukových plynů. Vyhodit, vyčistit nebo rovnou vyměnit, celkem častá závada u všech motorů. Tam bych určitě začal, pak se uvidí.

Re: 2,2 DTH lze vytočit jen do 2500 pak divné zvuky a dál nejde

Napsal: 21 srp 2009, 11:08
od Sintom
Ahoj, tak jsme popostoupil.
Hlášky P1590 a 638 nemají vliv na tuto závadu (samo asi je něco špatně ale nemá to vliv) nic méně se objevují.

A ano máš pravdu se zapnutým motorem dokud se ještě neobjevila hláška P0400 jsem odpojil EGR a najednou okamžitě nešel motor vytočit zároveň kolem hlášky 400 se napsaly další údaje takže ano jde to asi od toho.
Pokud by toto nepomohlo je možná náhrada oprava, kompatibilita jiného ?

Teď dotazy dva:
Drží za dva torxy + 1 konektor + 2 hadičky ? vše mohu vklidu odpojit a vyjmout ? Po té vyčistím vše co uvidím.

Dotaz B ??????????????? Proč motor při tomto nejde nad 2550 ???? co mají výfukové plyny společného s vytáčením motoru ?????? Nechápu


C. Jen doplnující není ted životně důležitý co s prvníma dvěma hláškama ? Není to prioritní ale pokud někdo bude vědět...

Re: 2,2 DTH lze vytočit jen do 2500 pak divné zvuky a dál nejde

Napsal: 21 srp 2009, 13:18
od hanysek75
no nevím jak u tvého,ale můj motor s prdlým egrem jel v nouzovém režimu.turbo mělo totální zákaz,jelo to hůř než atmosférák,tah na prd,něco předjet byl horor,ale přes tempomat jsem to na dálnici vytáh i na 150 :oops: takhle jsem jel 600 km,v cíli vyměnil egr a zpátky jsem už zase švihal jak king :mrgreen:

Re: 2,2 DTH lze vytočit jen do 2500 pak divné zvuky a dál nejde

Napsal: 21 srp 2009, 13:23
od Sintom
držte palce, selý egr jsem vyčistil, i když chtelo by to asi celé sání, ale na to nemám čas. Jdu zkoušet.

ty ostatní dvě hlášky někdo nevíte ?

Proč je celé auto řešeno těma podtlakovejma nesmyslama a né rovnou elektromagnetama, ty hadičky a kompresorky jsou děs

Re: 2,2 DTH lze vytočit jen do 2500 pak divné zvuky a dál nejde

Napsal: 21 srp 2009, 13:26
od hanysek75
ty máš egr podtlak nebo elektro :?

Re: 2,2 DTH lze vytočit jen do 2500 pak divné zvuky a dál nejde

Napsal: 21 srp 2009, 14:03
od Sintom
Já mám elektronickej, vyčistil zandal nechal si sundnou krytku, stejně se mě hláška jednou objevila a to je to čistý dokonale jak nový.
Ale co to teď dělá.. po zapnutí motoru se to naplno otevře a je to pořád otevřený, i když měl motor už 80 stupňů pořád to bylo otevřený.. to je normální ? až po vypnutí motoru se to zase zavřelo.
je to nějaký divný :/

A ty dvě další hlášky tam jsou pořád (P1590 a P0638)

ještě mimo.. jak poznám že jde turbo ? je na něm táhlo který je spínaný podtlakem, ale ad mám zaplý, vyplý motor nebo bez tahu měním otáčky, táhlo je pořád ve stejné poloze, čekal bych že někde při 1600 otáčkách se táhlo posune ?

Re: 2,2 DTH lze vytočit jen do 2500 pak divné zvuky a dál nejde

Napsal: 21 srp 2009, 18:26
od Sintom
Tak lidi až se vám tohle stane tak se při hledání hodně zapotíte, zlatý benzínový motory.
Ona totiž vyběhne halda hlášek, ale chyba je nakonec naprosto jinde.

Díky této vadě jsem přišel na princip jaký bych nečekal. pokud motory na něco používají podtlak je tento rozveden po celém autě do různých ventilů které spínají ať už turbo mechanické EGR různé klapky atd.

No a aby podtlak nespadl je na začátku maličký stříbrný váleček pod názvem (ventil posílení turbodmychadla) který slouží ktomu že po vypnutí motoru uzavře veškeré podtlakové prvky od komprasorku aby tlak nezmyzel.

A co se stalo ? no ventil nefungoval, tudíž nikam nedorazil podtlak a ad se seplo cokoliv prostě to nešlo a tedy vyběhla halda všemožných hlášek. Ted jsem ventyl vynechal (překlenul) vše funguje (zatím) jen po nastartování je vše pár vteřin nestabylní než se vyrovná podtlak ve všem

Re: 2,2 DTH lze vytočit jen do 2500 pak divné zvuky a dál ne

Napsal: 02 bře 2011, 20:37
od Alzafir
Je to sice s odstupem času, ale doplním informace kolem chyby P1590 Vacuum Solenoid Valve Circuit High Voltage
Jedná se skutečně o chybu elektromagnetického ventilu, někde označovaného jako posilovač ovládání turba. Je to malý kovový váleček chycený na levém podběhu ( stojím- li před autem).
Oproti ostatním ventilům není ovládán impulsy. Po sepnutí relé pro napájení ECU je trvale otevřen a vypíná se s vypnutím zapalování. Drží v zásobníku vakuum, které je zapotřebí po startu, motor tudíž nestartuje bez nerovnovážných stavů s postupným nárůstem podtlaku, který vyrábí vakuová pumpa.
Jeho další funkce je právě posílení ovládání turba.
Jak jsem se dočetl, je to velmi častá závada zejména na Vectrách. Nejspíš z důvodu trvalého sepnutí toho ventilu( neběhá v impulsním režimu) se časem přeruší vinutí. Většina majitelů to neřeší, protože auto vlastně jede a ničemu to nebrání.

Edit: Běžně dostupná diagnostika ( tisícpeněz) v testu akčních členů tenhle ventil nepodporuje.

Re: 2,2 DTH lze vytočit jen do 2500 pak divné zvuky a dál ne

Napsal: 06 lis 2012, 23:12
od Fána_666
Ahoj.
Možná by jsi mě mohl poradit.
Mám Vectru DTI a mám stejnou závadu jako ty kdysi.
Motor perfekně startuje ale nejde třes zhruba 2300 otáček nějak v tom zacvaká nebo co a pokud sundám nohu s plynu mohu ject dál.
Jezdit se s tím dá ale nemůže na výkon.
Díky za radu Fána

Re: 2,2 DTH lze vytočit jen do 2500 pak divné zvuky a dál ne

Napsal: 07 lis 2012, 08:14
od Alzafir
Zkontroluj podtlaky, jinak diagnostika a livedata 8)

Re: 2,2 DTH lze vytočit jen do 2500 pak divné zvuky a dál ne

Napsal: 19 lis 2014, 21:00
od RomanP
Mam stejny problem nejde do otacek jen 2500 ot a diagnostika mi pise zavady i po vymazani
P0243
P0638 neni mozne ze obe veci odesli najednou, hlavne me udivuje ta skrtici klapka.

nejake napady cim zacit ?

U turba co je ovladaci ventil tak jsem zkusil propojit bez ventilu a tahlo se zatahne takze podtlak je ok, takze zkusim vymenit ventil na ovladani turba. Ale ta skrtici klapka me trapi !!!

Re: 2,2 DTH lze vytočit jen do 2500 pak divné zvuky a dál ne

Napsal: 19 lis 2014, 21:11
od jerry mouse
Maš DTH alebo DTR? Podtlak je dobré pre istotu prekontrolovať budikom nech vieš ako vakuovka taha. Koľko maš origo km najazdeno?