Stránka 1 z 2
Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 10 srp 2009, 15:02
od mr.login
Zdravim pánové!
Mám tady zase problém a týká se svorek na baterce. Po chviličce běhu motoru se minusova svorka zahreje tak ze na ni neudržim ruku ani 2s. Plusová je f cajku. Kontroloval jsem snad všechny kontakty (stikové plochy svorky), očistil, osmirkoval...A nic... Kostru jsem taky kontroloval...
Nevi nekdo co to je?? A hlavne proc to je??
Re: Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 10 srp 2009, 16:59
od HerryCZ
A prechod z kabelu na svorku je OK ??
Re: Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 10 srp 2009, 17:09
od mr.login
Ted jsem to sel zkouknout znova a vsechno je ok

Re: Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 10 srp 2009, 18:05
od mr.login
Nemuze to bejt treba baterkou, ze uz je treba nejaka posahana??
Re: Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 10 srp 2009, 19:56
od HerryCZ
Mno samozrejme se muze stat, ze zaporna elektroda ma nejaky prechodach mezi clankem a elektrodou, ale spis bych to videl na prechodak kabel->koncovka popripade nalomeny drat u koncovky.
Re: Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 10 srp 2009, 21:21
od APiK
Sundat kontakt, pořádně očistit svorku baterie i svorku kabelu, nakonzervovat vazelínou a pořádně dotáhnout. Pokud nepomůže tak výměna akumulátoru (tento bude pomalu ale jistě na odchodu).
Re: Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 11 srp 2009, 06:43
od mr.login
Takze ono to jeste neni vsechno! Ted se mi rozsvitilo dobijeni a nefunguje mi rizeni (servo). Nastartovanej motor a nehnu z volantem... Mazec...

Re: Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 11 srp 2009, 06:48
od APiK
Očistit pořádně kontakty stále platí. Pak bych změřil akumulátor voltmetrem bez zatížení, pří zatížení a při dobíjení. Pokud nebude mít správné napětí, tak se zaměřit na stav akumulátoru a stav dobíjení (alternátor, diodový můstek). Změří každá průměrná autodílna / autoelektrikář.
Re: Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 11 srp 2009, 06:50
od mr.login
Kontakty jsem vcera delal, ale to promereni budu muset nechat udelat. Pac uz nemam zadnej vercajk... Ale co to servo? to se mi nelibi

Ted pred dovolenou

A ted me napadla takova kombinace, jak by to mohlo bejt: Zahrivani svorky-> spatna baterie, tim padem spatne dobijeni, protoze to rano slo normalne, kdyz jsem tam dl nabitou bat. a vecer po nejaky dobe jizdy uz to zase svitilo. Je to jak kdy. Ale proc to sakra vyhodilo ten posilovac?
Treba.

Re: Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 11 srp 2009, 07:29
od Kraken
V prvom rade by som to tipol by som nalomený mínus. Keď sa hreje svorka, tak pravdepodobne prúd, čo tam tečie, prehrieva materiál na vzniknutom zlome. To, že nedobíja a nejde servo sa ani nedivím.
Re: Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 11 srp 2009, 07:29
od HerryCZ
Pokud mas nizke napeti, posilovac se vypne.
Re: Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 11 srp 2009, 07:30
od mr.login
HerryCZ píše:Pokud mas nizke napeti, posilovac se vypne.
Aha! tak to jsem nevedel...
Re: Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 11 srp 2009, 09:55
od susliak
mne sa zhavy plusko po starte a tiez neviem co tomu je,ale jazdim bez ujmy tak sa uvidi
Re: Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 11 srp 2009, 14:46
od mr.login
Takze ted jsem delal svorky a dal tam naflákanou baterku z vectry a hovnajs...Nedobiji a posilovac porad nejde...
Nemate nekdo altik na prodej??
Re: Zahřívání minusové svorky na baterce
Napsal: 11 srp 2009, 18:44
od mr.login
Takže: Dali jsme tu baterku do vectry a tam se hrali plus i minus. Takze je f pr... Altik jde zitra na oživování, tak snad to bude f cajku. Ale proc ksakru furt nejde to servo, kdyz tam byla nabita baterka? To musi fungovat i bez altiku, nebo ne?