Stránka 1 z 2
čidlo teploty
Napsal: 15 bře 2009, 10:56
od dada77
čau to jsem za se já mám jěště jeden problém a budu rád když mi někdo poradí.
Tak teda když mám hodně málo vlažný motor tak se někdy sepne žhavení na vteřinu a nastartuju v pohodě

,ale někdy se nesepne a nastaruju až na potřetí nebo na počtvrtý

tak je to velká závada a co byto mohlo být dík moc za radu
jo už jsem tu četl o čidlu na teplotu který dává signal kdy sepnout žhavení ,víte někdo otom čidlu něco a je to možná moje závada.
Re: čidlo teploty
Napsal: 15 bře 2009, 10:59
od Mike.S
kdy naposledy jsi měnil žhavící svíčky?
Re: čidlo teploty
Napsal: 15 bře 2009, 11:05
od dada77
no to mi kontroloval kolega před měsícem a byli v pohodě tak je možný že by odešla nějaká
Re: čidlo teploty
Napsal: 15 bře 2009, 17:54
od MAX - CZ
Ne to určitě žhaviči neni.Jak to pak nastartuješ? S plynem nebo bez plynu. Jestli s plynem, tak ti asi padá nafta. Zkus to třeba postavit z konce a uvidíš.
Nebo např. tady byl nedávno podobný problém a vyřešeno:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=10967 
Re: čidlo teploty
Napsal: 15 bře 2009, 22:09
od dada77
MAX - CZ píše:Ne to určitě žhaviči neni.Jak to pak nastartuješ? S plynem nebo bez plynu. Jestli s plynem, tak ti asi padá nafta. Zkus to třeba postavit z konce a uvidíš.
Nebo např. tady byl nedávno podobný problém a vyřešeno:
https://www.astra-g.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=10967 
Tak jsem na ten odkaz koukal a nejsem si jistej jinak dík ,ale mě kouř z výfuku jde i při startování a když nenastartuju a pak když to chytne tak se vyvalí dost kouře až moc tak snad vám to napoví díky

Re: čidlo teploty
Napsal: 16 bře 2009, 13:58
od AstraMan
Máš SZ dado77

Re: čidlo teploty
Napsal: 28 bře 2009, 22:36
od dada77
tak jsem byl na diagnostice a nic vše v pořádku

jen mi řekl technik že by to mohlo být včidle a také že nemusí ještě něco říkal o bohatosti směsi no nevím, neslyšel někdo u disela o tom díky za odpověd

Re: čidlo teploty
Napsal: 29 bře 2009, 14:51
od tenor
........ vacšinou mám podobný problém ked natankujem "inú" naftu ako je moje osvedčená/Shell/ Skúšal som rozne značky,ale Shellka je bez problemu.......chytá na prvú šupu aj pri -15C /týmto netvrdím že neexistujú aj iné dobré značky,ale moja skusenost je takato/

Re: čidlo teploty
Napsal: 30 bře 2009, 00:22
od dada77
tankuju na omv tam maj dobrou naftu na zimu

,ale to problém u mě neřeší leju tam i adetivum doporučené tady z fora tak je to oněco lepší
necitujte poslední příspěvek!! Mike.S
Re: čidlo teploty
Napsal: 30 bře 2009, 09:28
od MAX - CZ
Nevim co máš za motor, ale mam podobný problém a furt není úplně vyřešený. Když je mráz nažhavim a na drc, když je motor teplý taky na drc, ale jak je to mezi tak na 2x i 3x a oblak špatně spálené nafty. To aditivum tomu dost pomohlo, ale není to 100%ní.
Vyměněný žhaviče, úplně všechny filtry co šly, přepady, diagnostika čistá jako křišťálový zrcadlo (ověřeno v OVĚ - díky Dj.radim

), liju výhradně Shell nebo OMV + aditivum, olej žere přiměřeně po 8tis.km jsem dolil necelý litr. Taky nevim co s tim, ale jinak motor šlape výborně, takže nehodlám do toho víc drbat.
Re: čidlo teploty
Napsal: 30 bře 2009, 23:58
od dada77
MAX - CZ píše:Nevim co máš za motor, ale mam podobný problém a furt není úplně vyřešený. Když je mráz nažhavim a na drc, když je motor teplý taky na drc, ale jak je to mezi tak na 2x i 3x a oblak špatně spálené nafty. To aditivum tomu dost pomohlo, ale není to 100%ní.
Vyměněný žhaviče, úplně všechny filtry co šly, přepady, diagnostika čistá jako křišťálový zrcadlo (ověřeno v OVĚ - díky Dj.radim

), liju výhradně Shell nebo OMV + aditivum, olej žere přiměřeně po 8tis.km jsem dolil necelý litr. Taky nevim co s tim, ale jinak motor šlape výborně, takže nehodlám do toho víc drbat.
No mám stejný motor 2,0dti

jenom ty vlažný starty jinak startuje na poprvé v zimě v poho a když je zahřátý tak ještě líp

,ale ted co jsem pochitil jinde že prý to můžou být tlaky ve válcích že když je zahřátý na těch třicet stupnů nežhaví a tlak není už tak velký aby se zahřáli písty dostatečně na první startování a došlo ke vznícení a tím k nastartování ,ale třeba právě na potřetí kdy dojde k potřebnému zahřátí,tím myslí autor článku tření pístu a tím ke vznícení nafty.Také to může být slabá baterie tím mysleli v ampérech více jak 680maper,protože se udajně při vlažném startu se strácí spousta energie,ale nevím já bych vsázel na studený ráno kdy je vše stuhle tak že tudle teori bych i já jako amatér vyloučil

.No a pak ještě zkontrolovat a podotahovat celou polivovou soustavu a zkontrolovat palivoví filtr pokud byl nedávno měněný jo a lejt tam dost adetiv aby bylo cetanové číslo co největší aby ty starty byli co nej jednoduší, no to jsem se rozepsal

ty nápady nejsou mí ,ale snad někomu pomůžou já se na něco podívám ten to týden a když tak dám vědet .JJJJJJJJJJO na diagnostice jsem byl taky a měl jsem to dobrý jak se psalo na vojně bez závad. Taky je divný že dneska bylo přes 10stupnů a mě to občas přižhavilo to starovalo jak po másle jindy se to neděje tak je to divný

fakt nic nezbejvá než zkoušet.
Re: čidlo teploty
Napsal: 13 kvě 2009, 23:26
od dada77
čau tak jsem nevydržel a zašel do bosch servis co je u nás ve městě a tak jsem vysolil 2200kč no´a oni mi seštelovali předstřik prý byl už roštelovaný a kontrolu na rozvodu tak jsem zvědavej tak dám vědět jestli to pomohlo na ty mí vlažný starty který mě trápěj

Re: čidlo teploty
Napsal: 04 lis 2009, 23:57
od fure
Nazdar, mam presne ten isty problem a ten isty motor 2.0 DTI. Dal som aj nove cidlo teploty a nic sa nezmenilo.
Kamarat co robi v Opli vravel ze tieto motory ani nezapinali zhavenie, ze vraj to je dane softom v ECU.
Tak som to poriesil jednoducho a to ze som si zapojil do kabíny prepinac, ktory som napojil na cidlo teploty motora a zapojil som mu do obvodu odpor. Cim je chladnejsie tak cidlo ma vecsiu hodnotu odporu a tak ked je vonku tak vlazne okolo 16 stupnov a nezapne mi zhavenie prepnem pred tym ako idem startovat tento prepinac. ECU si mysli ze je vonku 5 stupnov a zapne sa zhavenie potom len prepnem spet a startuje ako víno.
Neviem ake maju skusenosti s tymto problemom ostatny majitelia tychto motorov, ale myslim si ze nieco nieje v poriadku ked to nechce naskocit za tychto teplot bez zhavenia.
Dajte vediet ci sa vam zapne zhavenie pri teplote od 16 do 20 stupnov pri prvom starte a ci to naskoci na supa.
Dakujem
Re: čidlo teploty
Napsal: 05 lis 2009, 00:49
od dada77
tak jak jsem psal,ale bohužel nedal vědět vše vyřešeno byl to předstih a dotažení rozvodového řetězu startuje to jako pája na poprvý

Re: čidlo teploty
Napsal: 05 lis 2009, 11:24
od fure
Zdravim, takze aby som tomu dobre rozumel, tak aj ked to neprizhavi pri tej vlaznej teplote, tak uz to startuje bez problemov??
A problem bol v rozvodoch a predvstriku?? A ako sa nastavuje predvstrik na tychto motoroch?
Vcera som meral tlaky vo valcoch a cuduj sa svete nameral som o polovicu menej ako je napisane v knihe Ako na to.
Inac auto ide dobre, ale mam problem ze mi tlaci tlak spolu s olejom von cez víko ventilov a cez odvetranie do sania.
Myslím si ze asi bude problem niekde s netesnostou ventilov, alebo s rozvodom ako píses, kedze som nameral tlaky vo valcoch 11 barov a malo by byt okolo 25 barov. Inac rozdiely su len okolo 0,5 bar medzi valcami co by malo byt ok.
Nestretol sa niekto s tymto problemom???