1,6 16V 74kW r. 2001 - divné chování (3 válce) - náhodně
Napsal: 26 led 2009, 00:28
Ahoj, vím, že se tady podobné problémy už řeší, ale je to rozcamrané do více témat (podobný problém má i 1,4 16V), tak chci udělat téma spešl pro tenhle konkrétní motor, jestli jste se někdo setkal s přesně stejnými příznaky:
1. nastartuju, jedu 2 až 5 km - vše v pořádku
2. začne blikat ta známá oranžová kontrolka poruchy motoru
3. oranžová kontrolka začne svítit a motor jede jen na 3 válce
4. nepomůže chcípnutní motoru a opětovné nastartování
5. dojedu s klepajícím se motorem tam, kam jsem nejnutněji potřeboval
6. po cca 30 minutách mého jednání a odpočinku auta usedám za volant znovu
7. s překvapením zjišťuji, že motor běží, jak má, není jediný náznak problému, jen stále zůstává svítit ta oranžová kontrolka
8. ujedu třeba 20 km a nic, tak si říkám, v pohodě
další den
1. nastartuju, jedu 2 až 5 km - vše v pořádku, kromě stále svítící oranžové kontrolky
2. začne blikat oranžová kontrolka poruchy motoru
3. dojedu zase aspoň tam, kam nutně potřebuju
4. jsem mimo auto asi 20 minut
5. usedám znovu do auta, startuju a zase vše normální, jen oranžová kontrolka svítí
6. ujedu bez problémů dalších 25 km
Tak kdo má stejné zkušenosti?
Byl jsem s tím v servisu a ještě předtím jsem si zevrubně motor zdiagnostikoval pomocí příspěvků tohoto fóra. Možnosti byly:
1. jenom špatný olej (vyšší klepání motoru, přepnutí do nouzového režimu, olej byl i tak na konci životnosti)
2. jenom špatný svíčky (logická možnost i vzhledem k jejich stáří a km)
3. AGR (nebo chcete-li EGR) - toho se bojim
4. zapalovací lišta - tý se taky bojim, mršky
Po tom, co jsem do servisu dorazil, tak mi moje domněnky jenom potvrdili a řekli, že víc snad ukáže diagnostika. No a diagnostika prý odhalila pouze chybu ve smyslu "špatný chod 2. válce" - toť vše. No a svíčky prý byly už hodně opálený, zvláště ta druhá.
Za výměnu olej+filtr+svíčky+palivový filtr+brzdová kapalina + kontrola spodku + diagnostika a vymazání závady jsem dal dohromady 3000 Kč a problém se neobjevil cca 500km, tak už jsem měl radost, že to bylo jen tou svíčkou.
Včera si ale tak jedu a zase to samý, dneska opět stejný problém.
Bohužel asi nemá cenu si s někým na zkoušku měnit lištu, protože ten problém se vyskytuje dost náhodně - myslím tím, že ne při každé jízdě. Ale když se vyskytne, tak je jeho průběh dost pravidelný, jestli mi rozumíte.
Tak jak to vidíte vy? Prosím o zkušenosti a rady těch, kdo měli stejný problém.
A co byste doporučili zkusit vyměnit jako první? Lištu nebo AGR? Ono to finančně vyjde asi stejně, co?
Díky moc.
Honza
1. nastartuju, jedu 2 až 5 km - vše v pořádku
2. začne blikat ta známá oranžová kontrolka poruchy motoru
3. oranžová kontrolka začne svítit a motor jede jen na 3 válce
4. nepomůže chcípnutní motoru a opětovné nastartování
5. dojedu s klepajícím se motorem tam, kam jsem nejnutněji potřeboval
6. po cca 30 minutách mého jednání a odpočinku auta usedám za volant znovu
7. s překvapením zjišťuji, že motor běží, jak má, není jediný náznak problému, jen stále zůstává svítit ta oranžová kontrolka
8. ujedu třeba 20 km a nic, tak si říkám, v pohodě
další den
1. nastartuju, jedu 2 až 5 km - vše v pořádku, kromě stále svítící oranžové kontrolky
2. začne blikat oranžová kontrolka poruchy motoru
3. dojedu zase aspoň tam, kam nutně potřebuju
4. jsem mimo auto asi 20 minut
5. usedám znovu do auta, startuju a zase vše normální, jen oranžová kontrolka svítí
6. ujedu bez problémů dalších 25 km
Tak kdo má stejné zkušenosti?
Byl jsem s tím v servisu a ještě předtím jsem si zevrubně motor zdiagnostikoval pomocí příspěvků tohoto fóra. Možnosti byly:
1. jenom špatný olej (vyšší klepání motoru, přepnutí do nouzového režimu, olej byl i tak na konci životnosti)
2. jenom špatný svíčky (logická možnost i vzhledem k jejich stáří a km)
3. AGR (nebo chcete-li EGR) - toho se bojim
4. zapalovací lišta - tý se taky bojim, mršky
Po tom, co jsem do servisu dorazil, tak mi moje domněnky jenom potvrdili a řekli, že víc snad ukáže diagnostika. No a diagnostika prý odhalila pouze chybu ve smyslu "špatný chod 2. válce" - toť vše. No a svíčky prý byly už hodně opálený, zvláště ta druhá.
Za výměnu olej+filtr+svíčky+palivový filtr+brzdová kapalina + kontrola spodku + diagnostika a vymazání závady jsem dal dohromady 3000 Kč a problém se neobjevil cca 500km, tak už jsem měl radost, že to bylo jen tou svíčkou.
Včera si ale tak jedu a zase to samý, dneska opět stejný problém.
Bohužel asi nemá cenu si s někým na zkoušku měnit lištu, protože ten problém se vyskytuje dost náhodně - myslím tím, že ne při každé jízdě. Ale když se vyskytne, tak je jeho průběh dost pravidelný, jestli mi rozumíte.
Tak jak to vidíte vy? Prosím o zkušenosti a rady těch, kdo měli stejný problém.
A co byste doporučili zkusit vyměnit jako první? Lištu nebo AGR? Ono to finančně vyjde asi stejně, co?
Díky moc.
Honza