Stránka 1 z 2

Budík teplomeru

Napsal: 11 led 2009, 15:15
od Eddy
Ahojte, napadol ma menší problémik s budíkom teplomera. Pri jazdách do a z práce/ cca. 7km jedna cesta/ sa mi ručička na teplomeri ani nepohne, pritom kúrenie ide za chvilku a ani voda z nádržky sa mi nestráca. Pri dlhšej jazde /15-20 km/ sa ručička zobudí a postupne vystúpa na 80-85 stupňov C. Je to normálne, čo Vy na to ?

Re: Budík teplomeru

Napsal: 11 led 2009, 15:17
od Trdlo
Je to naprosto normální. Topí rychle, protože nejdřív jede tzv. krátký okruh, ručička se szvedne ale až při zahřátí celého okruhu.

Re: Budík teplomeru

Napsal: 11 led 2009, 15:40
od Hany
Tak to ti závidím, a myslím že nejen já, že ti to rychle topí, je nás tu víc, kteří to ne a ne roztopit. Ale jak říká Trdlo, mě to taky trvá dlouho, než se ručička probudí.

Re: Budík teplomeru

Napsal: 11 led 2009, 16:18
od Eddy
Trdlo, díky za odpoveď, aspoň nebudem do toho rípať !!!

Re: Budík teplomeru

Napsal: 13 led 2009, 21:23
od Pico
Trdlo to napísal úplne presne. Je to normálne, mne sa pri týchto zimách takisto ručička teplomeru dvihne až po prejdení polovice mesta a to Astra v pohode vykuruje.

Re: Budík teplomeru

Napsal: 14 led 2009, 10:29
od Eddy
Díky, Pico zase som spokojnejší. Čaves !

Re: Budík teplomeru

Napsal: 15 pro 2009, 09:44
od dafik
Zdravím pánové, mám podobný problém, donedávna vše OK, ted se trochu ochladilo a teplota ne a ne vylest nahoru, a to ani po 20km. přitom auto topí, jede, žádná kontrolka nesvítí. nemůže se tomu něco stát? Přijde mi to fakt dost dlouhá doba na ohřátí. Díky

Re: Budík teplomeru

Napsal: 15 pro 2009, 10:02
od Phrz
pokud mate podezreni na nespravnou funkci termostatu muzete si jej demontovat a vyzkouset na sporaku jestli se roztahuje, v knizce jak na to mate popsany postup tusim

Re: Budík teplomeru

Napsal: 15 pro 2009, 12:15
od HerryCZ
Ja bych ten termostat vyzkousel jinak. Nastartoval a kontroloval rucicku jak stoupa. A az se zacne priblizovat k 80°C tak sahnout na chladic. Nesmi byt teply. A v momente kdy se termostat otevre, tak se ohreje i chladic.

Re: Budík teplomeru

Napsal: 15 pro 2009, 17:40
od marko100le
Minule som pozeral na prednu masku z vnutra a boli tam take male zubky ako keby sa tam malo nieco
nacvaknut medzi rebra (nieco podobne klasike papier ci polystiren pred chladicom ) ale origo od vyroby.
Ale zatial som nic viac nezistoval, mam zafiru 2.0 Di a tiez tych 10-15 kilakov kym sa rucicka vobec pohne ,ale kuri uz ovela skor

Re: Budík teplomeru

Napsal: 15 pro 2009, 18:10
od Mojmec11
Je to normální.Když vyjedu z domu cca 7km do města,auto začne topit,ale nic moc,udržuji rychlost 90km/h na 5ku.Púlka města je z kopce,takže nic a až potom do kopce(při.50km/h)na 3ku se to začne hýbat.Když zastavím na křižovatce tak i dřív.Takže cca 10 km než se ručička pohne.Je to dané tím,že motor studený nehoním,klesá venkovní teplota a motor je od startu ofukován studeným vzduchem.Za městem už tomu šlápnu,takže to na 80°C vyleze hned a taky to začne pořádně topit,jak čerpadlo ve vyšších otáčkách dělá větší průvan v radiátoru topení.Mám své zkušenosti ze Škodovek,sice se ohřály dřív,ale pokud motor netočil kolem 3000ot/min tak topení taky nehicovalo.
V zimě je ideální tak po 5-6km někde zastavit,pokud možno předkem po větru,na 2-3 minutky a pak jet dál.Teplota motoru povyskočí,náké teplo se rozejde i v převodovce,takže jde i lehčeji řadit a u slabších motorů je cítit,že auto líp jede.Jsou to moje dlouholeté zkušenosti a na Astru to platí taky.
Kdysi jsem nákou dobu jezdil do práce s chlapem ze vsi.Měl tenkrát Opela,nvm. jakýho,jen že 2 litr benzín.Jezdil s tím jak s traktorem,byl schopnej ve 40km/h řadit 5-ku.Chudák motor,ale jelo to.Prej kvůli spotřebě.No a jak začala zima,teploměr se nehnul,auto netopilo.Akorát jednou,na to nezapomenu.Jeli jsme z práce do města pro pneumatiky.A světe div se,cestou zpět najednou něco jako teplo z topení a ke konci cesty se dokonce pohnula ručička teploměru,ale jen v modrém políčku.
Nevím jak to s tím autem dopadlo.Dneska jako Astrákovi je mi ho :( líto ještě víc,budiž mu země lehká.Řekl bych,že dlouho nevydrželo.
Chladič rozhodně ničím zakrývat nebudu,jelikož při ježdění po městě leze teplota až přes 90°C nehodlám z Astry dělat lokomotivu.Jakmile se někde rozjedu,teplota stejně hned padá na svých 80°C.Podle mne zbytečnost,pokud nejezdíte někde za polárním kruhem.Nezapoměnte,že Astra je předchystaná skoro na všecko.

Re: Budík teplomeru

Napsal: 16 pro 2009, 14:14
od dafik
Tak jsem zkusil zakrýt chladič a nic, ručička pořád mrtvá, po ujetí cca 30Km se to začalo hejbat. cca 10min jsem to nechal nastarovaný a teplota vylezlna na svách 90, tak jsem se rozjel že to projedu a během jízdy to hezky pomalu začalo klesat až na 0.. :( někde je něco špatně. Auto topí, jede, kouří, žádný zvuky ani kontrolka nesvítí.

Re: Budík teplomeru

Napsal: 16 pro 2009, 14:20
od Stanley89
ja kdyz jedu po meste a ohreje se astrulka na 85 stupnu, potom vyjedu z mesta a kdyz je venku nejaky ten minus, tak zajizdy je jeste vetsi minus, take mi pada kontrolka skoro na nulu, to je v pohode ...

Re: Budík teplomeru

Napsal: 16 pro 2009, 14:20
od Vojta
dafik píše:Tak jsem zkusil zakrýt chladič a nic, ručička pořád mrtvá, po ujetí cca 30Km se to začalo hejbat. cca 10min jsem to nechal nastarovaný a teplota vylezlna na svách 90, tak jsem se rozjel že to projedu a během jízdy to hezky pomalu začalo klesat až na 0.. :( někde je něco špatně. Auto topí, jede, kouří, žádný zvuky ani kontrolka nesvítí.
termostat

Re: Budík teplomeru

Napsal: 16 pro 2009, 22:37
od Frydex
jednoznačně !