Stránka 1 z 2
					
				Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 10:40
				od Pavel_D
				Čau, jaká je dopočená autobaterie pro Opel Astra F Caravan 1.6, 16 ventil. Dík
			 
			
					
				Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 11:07
				od Frydex
				Tak 55Ah...  
Nebo to zkus tady... 
Konfigurátor 
			 
			
					
				Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 11:09
				od Mike.S
				pro motor 1.6 16V je optimální 44 Ah
			 
			
					
				Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 11:32
				od spermin
				Mike.S píše:pro motor 1.6 16V je optimální 44 Ah
tu mám a 
no problemo 
			 
			
					
				Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 12:53
				od APiK
				Pro častější kratší jízdy 44Ah a pro delší jízdy 55Ah.  

 
			 
			
					
				Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 13:00
				od Salám
				APiK píše:Pro častější kratší jízdy 44Ah a pro delší jízdy 55Ah.  

 
Nemělo by to být naopak? Pro kratší jízdy silnější baterku?  
 
Já mám 44 Ah v 2.2 16V a nastartoval jsem bez problémů i v těchto mrazech  

 
			 
			
					
				Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 13:06
				od Slag
				VARTA BLACK dynamic 12V 45Ah ... v X14XE
			 
			
					
				Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 13:09
				od APiK
				Salám píše:APiK píše:Pro častější kratší jízdy 44Ah a pro delší jízdy 55Ah.  

 
Nemělo by to být naopak? Pro kratší jízdy silnější baterku?  
 
Já mám 44 Ah v 2.2 16V a nastartoval jsem bez problémů i v těchto mrazech  

 
NEE - je to přesně tak jak píšu.  

 
			 
			
					
				Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 13:10
				od Salám
				Tak v tom případě požaduji vysvětlení proč tomu tak je  

 
			 
			
					
				Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 13:20
				od kabrioletak
				Salám píše:Já mám 44 Ah v 2.2 16V a nastartoval jsem bez problémů i v těchto mrazech  

 
44 je docela mala.ale pokud ti to faka.myslim ze minimalni na dany motor je 55 ja sam mam 76. 
			 
			
					
				Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 13:25
				od Frydex
				Jasně že.. je to blbost ne ? Když častěji stratuju, tak tu baterku víc zatěžuju, tak potřebuju větší kapacitu logicky.  

 
			 
			
					
				Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 13:26
				od Salám
				kabrioletak píše:Salám píše:Já mám 44 Ah v 2.2 16V a nastartoval jsem bez problémů i v těchto mrazech  

 
44 je docela mala.ale pokud ti to faka.myslim ze minimalni na dany motor je 55 ja sam mam 76. 
Já vím, že je malá, čekal jsem, že v zimě pujde do kytek a koupím novou..ale ona se drží mrška  

 je fakt, že jezdím každý den, tak se stačí dobíjet  

 
			 
			
					
				Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 13:29
				od Salám
				Frydex píše:Jasně že.. je to blbost ne ? Když častěji stratuju, tak tu baterku víc zatěžuju, tak potřebuju větší kapacitu logicky.  

 
 
  taky mi přijde logické na kratší a častější jízdy silnější baterku.. Právě by mě zajímalo co vede někoho k opačnému závěru
 
			 
			
					
				Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 13:38
				od kabrioletak
				Salám píše:Já vím, že je malá, čekal jsem, že v zimě pujde do kytek a koupím novou..ale ona se drží mrška  

 je fakt, že jezdím každý den, tak se stačí dobíjet  

 
tak pravda pokud jezdis kazdy den tak to bude asi dobry zas takovy mraz zase neni.ale urcite bych dal silnejsi. 
			 
			
					
				Re: Doporučená autobaterie [Astra F]
				Napsal: 10 led 2009, 14:50
				od APiK
				Kluci, já vím, že vám to přijde na první pohled nelogické. Mě by to také nenapadlo, kdybych nedostal přednášku od člověka, který se tím léta zabývá. Teoreticky čím větší kapacita, tím víc startů - to je pravda.
ALE
Klíčové slovo zní dobíjení akumulátoru. Akumulátor s nižší kapacitou (musíme se ale vždy pohybovat v mezích daných výrobcem pro daný typ vozu) se při kratších jízdách stihne dobít do 100% za kratší dobu. Akumulátor s výšší kapacitou se samozřejmě dobije také do 100%, ale za delší dobu.
Pokud vezmeme akumulátor s nižší kapacitou dobitý na 100%, bude startovat lépe, než akumulátor s vyšší kapacitou dobitý třeba jen na 75%.
Pokud mě teď někdo z vás bude argumentovat tím, že si raději koupí akumulátor s vyšší kapacitou s tím, že jezdí kratší trasy a akumulátor bude dobíjen na třeba 75% a při delší cestě ho alespoň dobije na 100% má sice pravdu, ale problém mu může nastat při startech hluboko pod nulou a také životnost akumulátoru se snižuje. Akumulátor by měl být vždy plně (téměř plně) nabitý.