Stránka 1 z 2

Kovový zvuk při rozjezdu na 1 a 2 rych. zvuk

Napsal: 30 pro 2008, 08:37
od Astra - R@SAG
Ahoj kolegové, už si nevím rady a proto prosím o radu.

Jedná se o jednu věc. Jak bylo teplejší počasí tak bylo vše pořádku, ale postupem ochlazování kolem 0 a mínus se to ozývá mnohem více. Jak je motor studený a při rozjezdu na 1. a 2. stupeň se ozve kovový zvuk ( cvaknutí ), jak se motor zahřívá, zvuk je slabší, ale přetrvává.

Na 2 garanční prohlídce v Oplu Novotný Ostrava mi řekli že technik nic nenašel a vše může být chladném počasím a ve spojce ložisko trochu tuhnout. Jenže včera bylo – 11 st a dnes ráno – 13 st. a zjistil jsem že při pomalé jízdě a rychlém sešlápnuti plynu se zvuk opět ozve a ze spojkou se nic neděje. Tak mě napadá že by to mohl být poškozený sinenblog ( nevím jestli to nazývám správně ). Myslím ty gumy na nápravě. Protože jsem to zaznamenal jen při tom rozjezdu a od 3 – 5 rych. stupně vše v pohodě.

Sere mě to protože je po záruce, když jsem do na garance hlásil a myslím si že při na jetí 31 700 km je dost brzo, na takové závady, ale i to je možné.

Prosím o pomoc, abych nevyměnil ložisko ve spojce a potíže přetrvávali. Nebo jak nejlépe zjistit co by to mohlo být. Na volnoběh je vše v pohodě. Díky moc.

Napsal: 30 pro 2008, 08:40
od Trdlo
Máš v zápisu z garančky, že jsi na tento problém upozorňoval?

Napsal: 30 pro 2008, 08:45
od Astra - R@SAG
Tak to si teď nejsem jist, sakra mám pocit že ne. No musím to zjistit a jinak už se asi zblazním a dnes tam zajedu do opla a udělam tak dusno.

Napsal: 30 pro 2008, 08:48
od Trdlo
Astra - R@SAG píše:Tak to si teď nejsem jist, sakra mám pocit že ne. No musím to zjistit a jinak už se asi zblazním a dnes tam zajedu do opla a udělam tak dusno.
No moc dusno bohužel neuděláš, pokud to nemáš v tom zápise, pokud ano, pak máš vyhráno a nemusíš se nervovat.

Napsal: 30 pro 2008, 08:53
od Astra - R@SAG
Teď jsem volal do Oplu, příští týden jsem objednaný a vyjádření je že se na to podívají a pokud tak najdou závadu, budou to řešit. Pokud najdou závadu, tak se to bude řešit s vedením Oplu ČR a uvidí se, tak mi bylo řečeno v telefonu :cry: :cry: , no uvidíme.

Napsal: 30 pro 2008, 08:57
od Trdlo
No, to vypadá na velmi vstřícné jednání. Přeju hodně štěstí a ať to dopadne dobře. 8)

Napsal: 30 pro 2008, 09:55
od spermin
budeš 2 v práci :? já tam jsem od 9hod cca 3 hod, tak bych to mohl poslechnout o co jde.

Napsal: 30 pro 2008, 10:18
od Astra - R@SAG
Dělál do 16:30 hod, ale pokud by jsi tu byl ve 14 hod, tak si domluvím přestavku na 15 min. DDDíky moc. Přes SZ ti posli tel. číslo a pak mě pouze proznoň. Stojím přímo před vchodem do GE :D :D . Díky moc.

Napsal: 31 pro 2008, 08:53
od Astra - R@SAG
tak dnes jsem testoval a uz je to řekl bych jasné, není to spojka, ale něco na přední nápravě, při rozjezdu a nebo přůjezdem nerovnosti, je to skřípaní. No asi než pojedu do opla tak vyzkouším ještě přední tlumyče. Hned jak ráno nastartuji a rozjedu se při 1 nerovnosti je najednou slyšet rána a pak jen skřípnění. Na nerovnosti vyřadím rychlost, vypnu topení a všechno a je to slyšet, tak jsem zvědav co to bude :? :? :? :? .

Napsal: 31 pro 2008, 10:00
od spermin
to vypadá na uvolněný tlumič.

Napsal: 31 pro 2008, 10:02
od Trdlo
Nebo vymletý horní uložení.

Napsal: 31 pro 2008, 10:03
od Astra - R@SAG
No taky byto to typoval :) :) :) no díky.

Napsal: 02 led 2009, 08:59
od Astra - R@SAG
No podle posledních skoumání, co by mohlo být příčinou je víc a víc pravděpodobně poškozený sinenblog a nebo uvolněný. Máte někdo schéma, jde všude jsou umýstěné sinenbloky na nápravě v motorové časti apod. Moc by mi to pomohlo.

Dále prosím, nevíte jaký typ šrouby drží originál kryt pod motorem.

Napsal: 02 led 2009, 09:12
od Trdlo
Myslíš uložení nápravnice, nebo stabilizátoru?

Napsal: 02 led 2009, 10:24
od SPiT
Ja som mal rovnaku zavadu kedysi na Fabii a bol to silentblok zavesu kolesa.