Stránka 1 z 5
Start při teplotě po nulou
Napsal: 18 lis 2008, 10:46
od schiny
Zdravím všechny Astráky,
dnes při teplotě -2,5 jsem přišel k autu a všechno v pořádku, ale při startování mě to připadalo, že se tomu moc nechce , ale chytlo to napoprvé jako Pája.
Nevím čím by to mohlo být. Baterii mám novou Origo Opel (GM) a kontorlka na ní je krásně zelená. Tak prosím poraďte co nechat zkontrolovat nebo jestli je to normální a neřešit to. Myslím tím normální jako, když je to studený tak tam jsou velké tlaky a je tam vysoký odběr.
děkuji
Ještě k motoru mám 1,6 16v X16XEL.
Napsal: 18 lis 2008, 11:47
od APiK
Nevím, co myslíš tím "že se tomu moc nechce", ale jestli to točilo pomaleji a baterie a dobíjení je OK, podíval bych se na kabely ke startéru a na uzemnění bloku motoru (doufám, že neplácám nesmysly - zkušenost nemám z Astry ale z jiného auta). Jinak ale v zimě to vždycky bude točit trochu pomaleji než v létě - to je jasný.
Napsal: 18 lis 2008, 21:56
od tappaja
A propos, kde je zemneni motoru? Je to nejakej medenej pasek? Kde se nachazi?
Diky.
Napsal: 18 lis 2008, 22:56
od LiTe
zemnění motoru je myslím vedený doprostřed tý přední příčky, co drží předek pohromadě, někde veprostřed hned navrchu

Napsal: 18 lis 2008, 23:14
od tappaja
Kouknu na to o vikendu, diky.
Napsal: 19 lis 2008, 07:37
od Astra - R@SAG
Já mám uzemnění přímo u prostřed, mezi přední maskou a blokem motoru. Jinak to uzemění je pravda, sám mám skušenost s Astry F, probijelo to a tím jsem pak i zničil alternátor a vycucal jsem baterku. Po oprave altíku, tam porád byla stráta a nakonec jsme na to přišli

, pry je to bolístka všech aut. Jinak v zimě to opravdu trochu déle trva, než se ten studený motor promaže.
Já osobně to dělám tak, že před startováním otočím klíčkem tak aby se mi rožli kontrolky, pak pustím ventilátor na 1, aby baterka žačala pracovat a nedostala takový šok při startu, asi tak na 10 - 15 sekud. pak ventilátor vypnu a klasicky nastartuji

.
Napsal: 19 lis 2008, 08:15
od APiK
Ano, před startem v zimě pokud možno povypínat všechny el. spotřebiče. Jinak s tou zemí motoru to bude mít podle typu motoru asi každej jinak. U formana jsem nechal zrepasovat startér, koupil novou baterii a furt to točilo pomalu. Pak jsem vyměnil kabel ke startéru, zemnící kabel záporný pól baterie na kostru a kostru motoru a bylo po problému. Začalo to točit jako blázen. Na kabelech byly při startování zkrátka velké úbytky napětí. Ten starý kabel jsem pak vzal a v ruce jsem ho rozerval. Všechno časem odchází - i kabely.
Napsal: 19 lis 2008, 09:10
od schiny
uzemnění a úbýtek to bude asi ono.
nebo nevím. je pravda, že když je zima tak mi poklesne při startování osvětlení MID a potom na volnoběh mám pomalejší otáčky ventilátoru ale když trošku šlápnu na plyn tak se to vrátí na původní rychlé otáčení. Mám pocit jako kdyby aleternátor na nízkých otáčkách nestačil dobíjet a jelo to na baterku a ta byla uplně v prrrrr.........del......i, ale ta je nová.
děkuji za úvahy

Napsal: 25 pro 2008, 23:44
od Lucky
Tak se mi v těchto teplotách (pod bodem mrazu) objevilo zpomalené startování. Rád bych zkontroloval ty uzemňovací pásky a ostatní uzemnění, ale vůbec nevím kde je hledat. Zkuste tady někdo prosím poslat fotku motoru s místy ukostření apod.
Moc děkuji
Napsal: 26 pro 2008, 00:00
od mexxo
Nemohlo by to byť aj tým, že sa jazdia krátke trasy a často štartuje? Potom sa ani nová baterka nestačí poriadne dobiť...
Napsal: 26 pro 2008, 09:12
od APiK
mexxo píše:Nemohlo by to byť aj tým, že sa jazdia krátke trasy a často štartuje? Potom sa ani nová baterka nestačí poriadne dobiť...
ANO - odpověděl sis sám

.
Napsal: 26 pro 2008, 10:28
od Lucky
No mám možnost si baterku změřit a v ní to není.
Jinak mohli by jste mi ještě doporučit nějakou kvalitní vazelínu na ochranu kontaktů, která tam nějaký rok vydrží a odolá i vodě apod.
Napsal: 26 pro 2008, 10:39
od mexxo
APiK píše:ANO - odpověděl sis sám

.
Ja to viem, len som chcel nenápadne poradiť

Napsal: 26 pro 2008, 10:51
od Udo
Vazelína se používala u černých asfaltových baterek,dneska se kontakty nemažou. Já mám jako každý od výroby kontakty suchý a jediný co dělám že před zimou když nabíjím baterku, očistím její kontakty jemným šmirglem,na kabelech jenom hadrem protože ty jsou mosazný.
Napsal: 26 pro 2008, 12:46
od Trdlo
Lucky píše:No mám možnost si baterku změřit a v ní to není.
Jinak mohli by jste mi ještě doporučit nějakou kvalitní vazelínu na ochranu kontaktů, která tam nějaký rok vydrží a odolá i vodě apod.
Měděnou pastu.
Třeba tuhle
Udo: vazelína se používá pořád, kvůli zamezení oxidace kontaktů a zlepšení vodivosti se pod svorky maže měděnou pastou.
