Stránka 7 z 23

Napsal: 30 črc 2008, 15:35
od Samothe
otáčky se spíš drží na cca 1500 a pak zvolna klesají a někdy kolísají otáčky a benzín jsem nikdy žádný necítil ..
prostě si to dělá co chce :roll:

Napsal: 30 črc 2008, 15:36
od eXp10it
Dělalo mi to taky, jednou se to povedlo zastavit pročištěním klapy tak na tři měsíce, ale pak jsem potřeboval sundat sání a byla celá mastná takže se znova vyčistila a pak následovalo další půlroční trápení s volnoběhem (studený motor, postupem času ale i za jízdy = celkem nepříjemný tempomat a taky sem tam dušení motoru jakoby na tři válce při stání na místě). Po několika čištěních se tyhle projevy různě měnili, takže to evidentně má něco společného se sáním. Přestal jsem to úplně řešit a leštit klapu od toho svinstva a začal kupovat na střídačku V-power racing (100) a V-power 95 a po cca třech nádržích je po problému, auto je krásně živé a volnoběh nemasturbuje. Když jsem se zkoušel vrátit na obyč shell 95 tak se problém zase objevil a od té doby si u benzínky těch 50 kč připlatím...

Je jasné že problém vyřešený nemám protože s obyč naturalem 95 to dělá pořád ale už to neřeším... Podle mě to nebude jeden problém, ale nějaká kombinace dvou-třech okolností najednou které musí nastat aby z toho byla řídící jednotka takhle zmatená.... každopádně ten benzín buďto jednu z nich přímo eliminuje a nebo jen pak řídící jednotka uvažuje jinak i když problém přetrvává.

Poslední nad čím jsem uvažoval bylo čidlo teploty nasávaného vzduchu - teda to co je zapíchnutého do sání (doufám že je to čidlo teploty a neplácám blbosti). Soudil jsem tak podle toho že projevy téhle závady byly závislé na teplotě motoru a venkovní tepoltě a zároveň že je možné že jsem s ním nevědomky vždy nějak hýbl při čištění klapy a sundávání sání....ale jak říkám, než abych nad tím dál uvažoval, raději na benzínce zavřu oči, takže jsem zvědav jestli se dostanete k nějakému řešení...

Napsal: 30 črc 2008, 15:45
od m1lan
eXp10it píše:Dělalo mi to taky, jednou se to povedlo zastavit pročištěním klapy tak na tři měsíce, ale pak jsem potřeboval sundat sání a byla celá mastná takže se znova vyčistila a pak následovalo další půlroční trápení s volnoběhem (studený motor, postupem času ale i za jízdy = celkem nepříjemný tempomat a taky sem tam dušení motoru jakoby na tři válce při stání na místě). Po několika čištěních se tyhle projevy různě měnili, takže to evidentně má něco společného se sáním. Přestal jsem to úplně řešit a leštit klapu od toho svinstva a začal kupovat na střídačku V-power racing (100) a V-power 95 a po cca třech nádržích je po problému, auto je krásně živé a volnoběh nemasturbuje. Když jsem se zkoušel vrátit na obyč shell 95 tak se problém zase objevil a od té doby si u benzínky těch 50 kč připlatím...

Je jasné že problém vyřešený nemám protože s obyč naturalem 95 to dělá pořád ale už to neřeším... Podle mě to nebude jeden problém, ale nějaká kombinace dvou-třech okolností najednou které musí nastat aby z toho byla řídící jednotka takhle zmatená.... každopádně ten benzín buďto jednu z nich přímo eliminuje a nebo jen pak řídící jednotka uvažuje jinak i když problém přetrvává.

Poslední nad čím jsem uvažoval bylo čidlo teploty nasávaného vzduchu - teda to co je zapíchnutého do sání (doufám že je to čidlo teploty a neplácám blbosti). Soudil jsem tak podle toho že projevy téhle závady byly závislé na teplotě motoru a venkovní tepoltě a zároveň že je možné že jsem s ním nevědomky vždy nějak hýbl při čištění klapy a sundávání sání....ale jak říkám, než abych nad tím dál uvažoval, raději na benzínce zavřu oči, takže jsem zvědav jestli se dostanete k nějakému řešení...
no ja to skusim asi s tym benzinom.... som zvedavy ci to pomoze... a stym cidlom... to uz mi par ludi povedalo ze aj tam moze byt chyba...

Napsal: 30 črc 2008, 15:51
od Samothe
že by stačilo jen přejít na lepší benzín???S tím čidlem teploty to tady už taky někde bylo probíráno že by to mohlo být i tím a na kolik by to čidlo vyšlo?případně nějaký odkaz?díky...

Napsal: 30 črc 2008, 15:53
od m1lan
prave som sa chcel spytat ci to nahodou uz niekto nemenil :wink: ak budete vediet o tom viac urcite to sem napiste.................

Napsal: 30 črc 2008, 16:45
od Samothe

Napsal: 31 črc 2008, 08:05
od Lucky
Čaute,
tak se musím (ačkoli nerad) přidat do klubu Aster s motory X16XEL a kolísavým volnoběhem při ranním startování. Zkusím prozatím taky ten lepší benál :(

Napsal: 31 črc 2008, 12:08
od m1lan
tak prave som volal s mechanikom....zas na nic neprisiel...mal to napichnute na diagnostiku aj ked to bublalo..vsetky hodnoty OK !!!! to snad neni ani mozne...este povedal ze mohlo by to uz len byt nejake cidlo otaciek...malo by to mat nieco spolocne s predzapalom.. menil tu niekto to cidlo ??

Napsal: 31 črc 2008, 12:11
od Samothe
tak ted už jsem s toho pako dnes dopoledne jsem nastartoval a vše bylo OK tak kéž by to tak vydrželo ...

Napsal: 31 črc 2008, 12:31
od m1lan
Samothe píše:tak ted už jsem s toho pako dnes dopoledne jsem nastartoval a vše bylo OK tak kéž by to tak vydrželo ...
akoze nic ? ziadne vysoke otacky ? ziadna kontrolka ??

Napsal: 31 črc 2008, 12:52
od Samothe
právě že otáčky byly ok tichý chod motoru prostě šlapalo jak hodinky,trošku vyšší otáčky ale pak jsem si všiml že jsem zapoměl vypnout klimu takže v pohodě akorát ta kontrolka se zas po cca 5 km rozsvítila

Napsal: 31 črc 2008, 23:47
od Schumak
a kdyz rano nastartujete taky vam to tak prdi, jako by deravy vyfuk? me to tak jemne rachoti, ale ne moc, a benzin taky trochu je citit... ale zajimave je to ze kdyz to necham tak tak to trva celkem dlouho nez ty otacky klesnou, ale jakmile nastartuju a hned protocim motor nad 2000 ot, tak to jde hned do normalu... nekde jsem cetl ze by to mohly byt jemne napraskle svody qa tim padem ze tam nekde nasava falesny vzduch, a po zahrati se to zatahne... tak nevim, ale kazdopadne je to zvlastni.... zkusim na ty svody kouknout meho dvorniho mechanika, a uvidime...

Napsal: 01 srp 2008, 09:54
od Samothe
něco by na těch svodech mohlo být,ale bylo by trošku divné kdyby svody napraskávaly jen u typu X16XEL :?

Napsal: 01 srp 2008, 10:54
od Mik3cuk
Schumak píše:a kdyz rano nastartujete taky vam to tak prdi, jako by deravy vyfuk? me to tak jemne rachoti, ale ne moc, a benzin taky trochu je citit... ale zajimave je to ze kdyz to necham tak tak to trva celkem dlouho nez ty otacky klesnou, ale jakmile nastartuju a hned protocim motor nad 2000 ot, tak to jde hned do normalu... nekde jsem cetl ze by to mohly byt jemne napraskle svody qa tim padem ze tam nekde nasava falesny vzduch, a po zahrati se to zatahne... tak nevim, ale kazdopadne je to zvlastni.... zkusim na ty svody kouknout meho dvorniho mechanika, a uvidime...
Presne tak to mam i ja
něco by na těch svodech mohlo být,ale bylo by trošku divné kdyby svody napraskávaly jen u typu X16XEL
aproc ne ? vyrobni vada a vsem se to prakt. projevuje stejne.Jsem nad tim premyslel a asi to nebude uplne daleko od pravdy protoze celkovym ohratim motoru to nemuze byt jelikoz staci proslapnout plyn a je po problemu ... dival jsem se zboku na to tesneni a je jako kdyby moc "pretazene" resp popraskane(jeho okraje co presahuji).Vic nevim musel bych sundat plech sberneho potrubi nebo pod to vlest a na to ted nemam cas ani prostor. Pristi tyden to pujde na vymenu tesneni a obhlidku sani a svodů.Bohuzel ted ma muj dvorni mechanik dovcu tak to bude az po.

Napsal: 01 srp 2008, 11:53
od m1lan
TAK KONECNE MI IDE AUTO NORMALNE !!!! mal som to u mechanika a ten skontroloval vsetko co sa dalo... na nic neprisiel, len tak este pozrel sviecky a zistil ze jedna bola cela zasrata od oleja. Vsetky vycistil a auto si kracne drzi pravidelny volnobeh. Ked nastartujem drzi si asi cca 1-2 minutky 1200ot/min, ale otacky su pravidelne, netrasie sa cele auto a nesmrdi benzin. 8) konečneeee :D