syrecek: Za mě níže uvedené
1) Na žárovky nepospíchám, ač bych je měl rád už u sebe
2) Česká pošta má sice jako motto uvedeno "Dnes podáte, zítra dodáme", nicméně toto se mě nikdy nepodařilo, abych obdržel balíček od data odeslání, nebo aby byl mnou zaslaný balíček doručen druhý den i obyčejnou poštou do rukou příjemce. Toto se mě povedlo jen v jedné nejmenované firmě, která měla ale takto uzavřenou smlouvu o spolupráci.
- Budeme tedy počítat s tím, že balíček byl skutečně podán na poštu v pátek k odeslání do Tvých rukou. Balíček může být buď odeslán v ten den, nebo až další den.
- Budeme tedy počítat s tím, že balíček nebyl v pátek odeslán do tvých rukou. V sobotu česká pošta nerozváží balíčky, tudíž byl až do neděle balíček stále na poště odesílatele.
- Dnes byl balíček vyexpedován dodávkou na poštu do města, kde bydlíš. Tam byl přijat a zaevidován.
- Budeme počítat, že dnes balíček nebyl rozvážen českou poštou po městě a bude rozvážen až zítra.
- V případě, že nebude doručen ( bohužel někteří řidiči je nerozvážeji a rovnou je vracejí na poštu s tím, že jsi tam jako nebyl ),
- Budeme tedy počítat, že balíček nebude během zítřejšího dne rozvážen, poštačka Ti tedy donese ve středu lístek s tím, že jsi nebyl v době rozvozu přítomen.
- Takže balíček si budeš moc vyzvednou v nejhorším ve středu/čtvrtek tohoto týdne
3) Ústní dohodu všeobecně za to nikdo moc neřeší, jelikož co není psáno, to není dáno. Jak tady někdo psal, že ústní dohoda je také smlouva, tak má pravdu jen z poloviny. Ústní dohoda je sice také dohoda, nicméně při soudním líčení se jedná o tvrzení proti tvrzení a pokud obžalovaný má právníká ( buď vlastního, nebo může být přidělen soudem ) a žalobce ne, tak 90% podaných žalob končí ve prospěch obžalovaného a žalobce pak ve výsledku stojí celé soudní líčení mnohem, mnohem více

. A pokud budeme zmiňovat TV novu apod, kde se tyto ústní dohody řeší, tak ale ty se řeší jen proto, že buď :
- Částka všech poškozených se pohybuje v součtu řádů sta tísíců korun
- Jedná se o poškezené s tělesným postižením, důchodce, sociálně slabé a cizince s povoleným trvalým bydlištěm na území ČR
Ve tvém případě bych postupoval takto...
- Píšeš, že objednávku máš přes známého. Napsal bych mu, ať ti podá informace o dodavateli, od kterého jsou nabízeny zmíněné žárovky.
- Až budeš mít tyto informace, napiš zprostředkovateli, že co vše bylo slíbeno, kdy byla provedena platba atd a že čekáš nadoručení zásilky nad rámec slíbené lhůty, což má za následek velikou nespokojenost cílových zákazníků, kterým se má zboží doručit.
- Zkus požádat o slevu jako omluvu za vzniklou komplikaci z jejich strany a odůvodni to tím, že pokud to nedostaneš do rukou ani nejpozději ve středu / čtvrtek tohoto týdne, tak budeš podávat hromadné trestní oznámení pro podezření spáchaného trestného činu podvodu a obohacení jiného
- To by mělo zabrat, jelikož slibů už bylo dost.
Je zde pak ještě možnost se pomstít dodavateli i v případě, že budou žárovky doručeny, ovšem to je už jiné téma
