Stránka 7 z 7
Napsal: 09 lis 2008, 20:32
od Shuya
No ja by som to videl tak ze za studena nanho pekne z lahucka, a po zahriati to je myslim viac menej jedno, ale aspon podla mojhho skromneho nazoru je dobre raz zacas ho trosicku povitacat, nech si "nezvyka" na lenivu jazdu... pravda je ze sa upchava vyfukove potrubie ked sa ide na nizsich otackach. mame doma 3 rozne ople a ci sa to toci max do 4 500 alebo do omedzovaca auto ide v poho, netreba sa bat to vytocit..."ono to vie kedy ma dost"

Napsal: 10 lis 2008, 08:49
od lukki
no...ja nehovorim, ze ho treba tocit za studena do vysokych:D...ja som len spomenul fakt, ze podtacanie hlavne studeneho motora je este horsie, ako keby sme ho mali trosku vytocit (kolo 3000 ot)...
neviem si predstavit, ked ides do kopca, rozbehnes jednicku do 2000ot a dvojka ti padne na 1000ot...to klepu ventily ako prasa...a nebodaj potom este pritlacis plyn, aby sa to rozbehlo...

Napsal: 23 lis 2008, 19:12
od Ďuri
len tak na margo max otáčok... ... pre motor 2.0Di sú maximálne "trvalo" udržateľné otáčky 4750ot/min. takže tak...
Inak ja ho točím za stude hned po štarte 2000-cca 2500ot/min. - v podstate platí aj pravidlo "čím vyššie otáčky, tým viacej paliva sa spáli vo valcoch, tým viacej tepla sa uvolní a tým skorej sa motor zohreje na prevodzkovú teplotu" - čo je v konečnom dôsledku motoru prospešné... V podstate tým chcem povedať, že točiť motor aj keď za studena do PRIMERANÝCH otáčok je lepšie ako ho nezmyselne trápiť na príliš názkych. Samozrejme súhlasím s názorom, točiť pomali - obmedzovať turbo.
Napsal: 23 lis 2008, 19:40
od Jocker
já taky za studena točím tak do 2500 ale pěkně pomaloučku žádné dup a plyn na podlahu...